Top Banner Image
bpost media
Top Banner Mobile Image
bpost media
bpost media

Zoek inspiratie voor je volgende reclame campagne

Ontdek voor jouw sector de beste cases over communicatie campagnes. Grenzeloze inspiratie ligt hier voor het grijpen.

Cases

door-to-door Bike Republic
Barometer onthult de impact van de door-to-door campagne van Bike Republic
Bike Republic, voorheen bekend als Fiets!, is al sinds 2010 een betrouwbare partner voor fietsliefhebbers. Met een sterke focus op service, vakmanschap en kwaliteitsproducten, heeft Bike Republic zichzelf gepositioneerd als een betrouwbare metgezel voor hun klanten. Hun aanwezigheid is niet alleen beperkt tot fysieke winkels, maar strekt zich ook uit tot hun online platform, bikerepublic.be.  …
Tintrio testifies: an online campaign and DM reinforce each other
Tintrio getuigt: een online-campagne en DM versterken elkaar.
De succesvolle drive to web-campagnes die verfshop Tintrio steevast voert tijdens de kerstperiode, bewijzen met verve (no pun intended) dat ook webshops baat hebben bij direct mail. Dankzij de gepersonaliseerde paper mail checker tilde de populaire online verfwinkel de campagneresultaten recent naar een nóg hoger niveau. Pieter De Witte Tintrio  Offline campagnes aanwenden om je online aanbod te…
LensOnline
LensOnline heeft een klare kijk op de rol van Paper Mail in de mediamix
  LensOnline is met 100.000 klanten een van de grootste webwinkels voor contactlenzen en lenzenvloeistof in de Benelux. Als enige online aanbieder werkt het merk actief samen met een netwerk van contactlensspecialisten. Tom Vanlerberghe stuurt de marketing van LensOnline aan en behaalde met de Trial Lenses-campagne een Best of In-home Advertising. We spraken met hem over de rol van Paper Mail in…
ZEB
ZEB zet met Paper Mail zijn unieke merkwaarden in de markt.
  ZEB geeft als retailer diversiteit en inclusiviteit een uitgesproken plaats in zijn communicatie. Met de campagne #ZEBforeveryone wil het merk verduidelijken hoe het deze waarden concreet invult. Paper Mail speelde in de mediamix een grote rol. ZEB’s Marketing Director Erika Mees licht toe hoe deze campagne – winnaar bij de Best of In-home Advertising – dit actuele thema benadert via…
De Lijn
Paper Mail stimuleert trial van De Lijn-schoolabonnementen met slimme personalisatie
  Voor De Lijn begint het schooljaar al half juni. Want dan start de vervoersmaatschappij de communicatie rond de schoolabonnementen. Paper Mail maakt daarvan een belangrijk deel uit. Veerle Waterschot, hoofd Campagnes van De Lijn, geeft aan hoe door te testen en te personaliseren de ROI op een hoog niveau blijft.   Hoe belangrijk is Paper Mail voor De Lijn?  (Veerle Waterschoot) Heel…
Delhaize vins
Delhaize valt in de smaak bij wijnliefhebbers dankzij een slim gepersonaliseerde Paper Mail
  Twee keer per jaar pakt Delhaize uit met een groots wijnfestival. Maar ook andere retailers dingen naar de gunst van wijnliefhebbers met stevige promoties. Reden voor Delhaize om de communicatie rond het Wijnfestival een extra dimensie te geven. Emilie Laurent, CRM Campaign Analyst bij Delhaize - winnaar van een Best of In-Home Advertising - licht toe hoe personalisatie van Paper Mail de ROI…
De QR-code: De responsversneller voor Paper Mail
De QR-code: De responsversneller voor Paper Mail
Tips en tricks voor extra respons voor uw online media Hoe zorg je voor snelle online respons via offline media zoals Paper Mail? De QR-code bewijst dat de stap van papier naar het scherm kleiner dan ooit is. Zo versterkt Paper Mail krachtig de traffic naar uw website, sociale media en webshop. Hoe gebruiken merken vandaag de QR-code voor hun marketingacties en hoe verhoogt u de respons van uw…
L'Oréal
L’Oréal segmenteert slim op leeftijd en verhoogt awareness én consideration met Paper Mail
  L’Oréal Age Perfect is een schoonheidsproduct voor rijpere vrouwen. Maar waar vind je deze specifieke doelgroep met een aantoonbaar gebruik of interesse in deze categorie van producten? L’Oréal koos bewust voor de kracht van Paper Mail in combinatie met een slimme datastrategie. En met resultaat!     Recht naar (het hart van) de doelgroep met Paper Mail  De doelgroep 55 – 75 kun je via…
Edgard&Cooper
Meer likes, meer volgers, meer buzz: Paper Mail boost sociale media van Edgard & Cooper
  Edgard & Cooper is een producent van dierenvoeding. Het Belgische bedrijf kiest uitsluitend voor verse en natuurlijke ingrediënten, en het schenkt 1% van de verkoop aan goede doelen. Geen gewoon merk dus en dat geldt ook voor de communicatie. Zo zorgde het met een hypergepersonaliseerde Paper Mail, prachtig verzorgd door specialist Genscom, voor heel veel buzz op sociale media, zelfs in 7…
Smartphoto
Smartphoto maakt via Paper Mail nieuwe klanten voor zijn webshop
  Paper Mail als conversiebooster voor online sales? Smartphoto behaalde er een schitterend resultaat mee voor een campagne rond de communiefeesten. Met een uitgekiende mix van Paper Mail en e-mail maakte het e-commercebedrijf duizenden nieuwe klanten.   Gericht communiceren via Paper Mail  Segmentatie en datakwaliteit zijn twee belangrijke pijlers van Paper Mail. Smartphoto richtte zich dit…
Paper mail Land Rover
Land Rover verkoopt 246 New Defenders met een heel creatieve high-tech Paper Mail
  De iconische Defender kreeg een complete make-over, zowel qua design als technologie. Maar hoe haal je twijfelaars voor dit nieuwe concept over de streep? Zeker met in het achterhoofd dat de New Defender een hoger prijskaartje had. Land Rover UK koos voor zijn lead-generation campagne voor een Paper Mail die net zo vernieuwend én performant was als het nieuwe model Defender. Hoge impact van…
De Kaasfee
De Kaasfee in Knokke-Heist kiest voor Paper Mail en creëert met 18.000 postkaartjes een overweldigende store traffic
  “Mensen raadden me het af, maar ik heb het me nog geen seconde beklaagd”   De opening van de Kaasfee in Knokke-Heist is niet onopgemerkt voorbijgegaan. Winkeluitbaatster Kathy Bruynooghe zette volop in op Paper Mail om de bewoners van de badstad op de hoogte te brengen. Ze verstuurde maar liefst 18.000 postkaartjes. Via een persoonlijke tekst en de belofte van een goodiebag voor elke klant…
Farmaline
Double duty: FARMALINE zet Paper Mail in voor e-commerce én branding
  FARMALINE is marktleider in schoonheidsproducten en medicijnen zonder voorschrift die je online bestelt en aan huis laat leveren. Het van oorsprong Belgische succesverhaal gaat terug tot in 2008. Een Limburgs koppel, apothekeres Leen Ponet en IT- specialist Lode Fastré, start met een online apotheek. In 2016 gaat het pioniersbedrijf in e-commerce samen met een andere speler. Vandaag is…
Foodbag
Foodbag zet Paper Mail met succes in voor e-commerce
E-commerce kreeg tijdens de coronapandemie een stevige boost en maaltijdbezorging had door de sluiting van de horeca extra de wind in de zeilen. Geen wonder dat de aanbieders van maaltijdboxen ook communicatief een tandje bijstaken. Foodbag koos in zijn mediamix voor drive to web heel nadrukkelijk ook voor Paper Mail. Bram Elewaut, head of marcom bij Foodbag, licht toe hoe het bedrijf online en…
Telenet One
Een teaser is de beste verleider
Hoe Telenet met een postkaartje ruim 84.000 klanten online een nieuw product liet ontdekken.   De introductie van Telenet ONE (“Eén verbinding, alle vrijheid. Wifi en 4G worden één”) was voor Telenet een belangrijke innovatie. De mediamix om Telenet ONE aan te kondigen, was al even vernieuwend. Want om klanten het nieuwe aanbod online te laten ontdekken, zette het merk onder meer massaal…
A.S. Adventure
Waarom A.S. Adventure grootschalig Paper Mail inzet voor webtraffic
           “Gedrukte klantenmagazines zijn een fundament       geworden van onze omnichannel contentaanpak.       Ze vormen een levensader in de relatie met onze klanten”       Didier Neyt, marketing director A.S. Adventure     A.S. Adventure heeft meer dan 50 winkels in België, Luxemburg en Frankrijk, en beschikt over een succesvolle webshop. Voor beide verkoopkanalen is traffic belangrijk…
Carrefour wow
Een Paper Mail met een wow-saleseffect
  Na de drukke eindejaarsperiode is het in januari vaak rustiger in de retailsector. De koopkracht ligt na de duurdere decembermaand sowieso lager. En dit jaar hebben veel consumenten het extra lastig door de stijgende energieprijzen en de hogere inflatie. Voor een grote retailer als Carrefour is store traffic een constante prioriteit. Daarom greep Carrefour dit momentum aan om een…
bpost digitale fraude
Digitale fraude voorkomen door preventie: Paper Mail zorgt voor impact.
  In 2020 steeg het aantal gerapporteerde frauduleuze transacties door phishing tot 67.000. Als pakkettenspecialist krijgt bpost steeds vaker meldingen van klanten die een verdacht bericht krijgen in verband met de levering – en dat dus niet van bpost komt. Daarom lanceerde bpost een campagne om zijn klanten bewust te maken van de gevaren van phishing. Product manager Nathalie Grauman gaat…
Albert Heijn
Regionale store traffic via Paper Mail
AH pakt uit met een grooooooote huis-aan-huisfolder voor zijn eerste XL-vestiging Albert Heijn is sinds 2011 actief in België. Vandaag zijn er al meer dan 50 winkels en sinds kort is er de eerste XL-vestiging. Mechelen kreeg de primeur en uiteraard zorgde de hypermarkt voor een passende lanceringscommunicatie. De creatieve strategie kwam van Accenture Interactive, het reclamebureau van Albert…
Vermant-Volvo
Dealertraffic en relatiemarketing via Paper Mail
  Vermant Automotive maakt het verschil met storytelling en papieren magazines Twee jaar op rij was er geen klassiek Autosalon. Wat betekent dat voor de communicatie van automerken en welke impact heeft dat op de traffic naar de dealer en de verkoop? Vermant Automotive – een van de grootste dealers van Volvo en Kia in ons land – kiest voor een mediamix waarin Paper Mail een bijzondere rol…
Luminus
Luminus versterkt brand image via Paper Mail
  “Papier blijft in ons geval letterlijk hangen”   De stijgende energieprijzen zijn sinds eind 2021 hét gespreksonderwerp. Luminus wilde zijn klanten helpen om hun kosten te beperken en om klantentrouw te verhogen. De energieleverancier zette daarvoor een originele Paper Mail-campagne op met tips om de energiefactuur te verlagen. Via fysieke deurhangers krijgen de klanten “tips die blijven…
Nominés Best of In-Home Advertising Awards
Best of In-Home Advertising Awards - genomineerden Vijf inspirerende cases met Paper Mail
Niet enkel de winnaars van de Best of In-Home Advertising verdienen een plaatsje in de spotlights. In dit artikel geven we ook de sterke punten mee van 5 opmerkelijke runners-up: Mr. Georges, Duvel/Delhaize, Carrefour, Farmaline en Galler. Hoe haalden zij een schitterend resultaat met Paper Mail?   1. Mr. Georges: awareness en store traffic via storytelling in Paper Mail Mr. Georges is een…
AUDI
Nieuwe prospecten voor elektrisch rijden: de slimme segmentatie van Audi voor Paper Mail
Met de slogan ‘in de hoogste versnelling richting elektrisch tijdperk’ zet Audi communicatief stevig in op het aanbod elektrische en hybride modellen. Uiteraard zijn de traditionele Audirijders the usual suspects voor dit aanbod, maar de constructeur ambieert meer. Maar waar vind je heel gericht prospecten voor je opendeurevent, en met een hogere scoringkans? Stef Sleurs, marketing &…
UCL Louvain
UCLouvain triggert laatstejaarsstudenten voor een digitale experience met Paper Mail
Om digitale kennismakingslessen te promoten bij toekomstige studenten zette de UCLouvain in op … Paper Mail. En dat was op z’n minst een succes te noemen!   UCLouvain won eind 2021 een Best of In-Home Advertising Award met haar opmerkelijke campagne gericht op toekomstige studenten. Het doel was om deze doelgroep enthousiast te maken voor de open cursussen die de universiteit organiseerde…
Maerten & Partners
Creativiteit in Paper Mail prikkelt bedrijven voor een kennismakingsgesprek over interim- en projectmanagement
 Maerten & Partners was een van de winnaars van de recente Best of In-Home Awards. Deze specialist in interim- en projectmanagement koppelt ervaren freelance managers aan complexe, uitdagende opdrachten bij bedrijven. Maar hoe maak je in een concurrentiële markt je meerwaarde duidelijk? De acquisitiestrategie van Maerten & Partners is een kleurrijk voorbeeld van hoe een creatieve Paper…
KBC
KBC verhoogt via Paper Mail fors de impact van het digitale loyaltyprogramma Deals.
Eind 2019 lanceerde KBC het loyaltyconcept Deals. Digital Sales Manager Radmila Askhabova is een van de stuwende krachten achter het programma. Ze licht toe hoe KBC Deals werkt: “Ben je geïnteresseerd in een Deal, dan activeer je die in de mobiele app. Vervolgens wordt de cashback bij aankoop automatisch verrekend. Die laagdrempeligheid en het grote gebruiksgemak zijn de pijlers van het succes.…
Le paper mail et door-to-door mediamix de Mr. Georges: authentique, local et qualitatif !
De paper mail en door-to-door mediamix van Mr. Georges: authentiek, lokaal en kwaliteit !
Voor welke mediamix kiezen merken die heel gericht consumenten willen activeren? In deze reeks Opmerkelijk presenteren de sectorexperten van bpost media bijzondere research-inzichten en komen merk- en mediaverantwoordelijken aan het woord over hun campagne. Ontdek hier het eerste Opmerkelijk
Marc Fauconnier
Duurzame communicatie en paper mail
De ecologische voetafdruk van een merk verkleinen: steeds hoger op de agenda In gesprek met Marc Fauconnier, voorzitter ACC Duurzaamheid en communicatie: ze zijn voor steeds meer merken een hechte pijler van de communicatiestrategie. Maar hoe gaan communicatiebureaus en consultants daar in hun advies voor merken mee om? Marc Fauconnier is als ervaren strateeg en als voorzitter van de…
uber-eats-mcdo
Paper Mail geeft een boost aan McDonald’s én Uber Eats
Hoe zet je Paper Mail succesvol in voor awareness, trial én brand building via een snel en eenvoudig uit te voeren campagne? McDonald’s bewees dat het kan met een actie ter gelegenheid van Valentijn. Het schakelde Uber Eats in voor thuisbezorging en daar werd iedereen beter van. De consument uiteraard ook!   Creatief in tijden van corona De sluiting van de restaurants tijdens de tweede…
lu
LU verovert met Paper Mail drie keer het hart van de consument
Paper Mail stimuleert de creativiteit, ook in tijden van corona. Dat toont LU met drie bijzonder slimme campagnes om zijn producten te lanceren en te ondersteunen. De uitdaging? Tijdens de coronaperiode mochten consumenten geen producten proeven in de supermarkt. Paper Mail bleek voor LU een heel succesvol medium om liefhebbers nieuwe producten te leren kennen en om hun voorkeur voor het merk te…
SD Workx Case
Innovatie in segmentatie met Paper Mail
Case SD Worx. Experimenteren is de nieuwe creativiteit Research is de vriend van impact. Paper Mail en de hele mediamix leveren een betere ROI op als ze onderbouwd zijn met stevige inzichten. SD Worx en zijn communicatiepartner BBC doen dat met diepgaande research en ze testen intensief hoe segmentatie de impact verhoogt. Managing Partner Jordan Audenaert van BBC, gespecialiseerd in B2B, licht…
suzuki
Caples Award – Paper Mail
Case. Suzuki Vitara verdubbelt aantal proefritten met originele Paper Mail Hoe overtuig je iemand van een proefrit als zijn huidige wagen hem eigenlijk nog niet in de steek laat? De Suzuki Vitara staat bekend als een heel betrouwbare wagen. Om de nieuwe reeks te ondersteunen, verstuurde het merk een heel impactvolle Paper Mail die perfect inspeelde op de kwaliteit en duurzaamheid van de Vitara.…
Mr. Georges
Innovatie in retailconcepten en Paper Mail
Delicatessenzaak Mr. Georges vertaalt de authenticiteit van het winkelconcept door in communicatiestrategie met Paper Mail. Hoe zet je een vernieuwend retailconcept met authenticiteit als kernwaarde ook authentiek in de markt? Delicatessenzaak Mr. Georges is een marketingcase voor fijnproevers waarin een doordacht productaanbod, persoonlijke service en impactvolle communicatie samenkomen. De…
cup-cycling
Paper Mail en innovatie in duurzaamheid
Creatieve inspiratie: de metamorfose van koffiebeker tot kwaliteitspapier Alleen al in het Verenigd Koninkrijk belanden er élke dag ruim 7 miljoen koffiebekers bij het afval. Een gigantische berg dus, maar gelukkig is er een revolutionaire oplossing. Het Britse papierbedrijf James Cropper recycleert koffiebekers en maakt er hoogwaardig papier van. Groothandelaar G.F. Smith verdeelt dit unieke…
bpost media
Download nu de ultieme checklist voor een vlekkeloze organisatie van uw event.
Dit mag u verwachten: Hoe u uw doelgroep en doelstellingen bepaalt en waarom dat noodzakelijk is. Hoe u een realistische kostenraming maakt. Waarom u maar beter een beroep doet op externe partners. Hoe u ervoor zorgt dat u niemand vergeet op de gastenlijst. Laat uw gegevens achter en u ontvangt meteen de downloadlink van de checklist. Geen tijd om hem nu al te…
bpost media
Download nu de whitepaper "Voorbij de blabla: wat is ROI nu écht?".
Dit mag u verwachten Wat zijn ‘paid’, ‘owned’ en ‘earned media’? Het belang van de ideale mediamix voor uw ROI. De link tussen ‘lead scoring’ en ROI. Laat uw gegevens achter en u ontvangt meteen de downloadlink van de whitepaper.   Aanspreking * Mijnheer Mevrouw Naam * Voornaam * E-mail * KBO-nummer (vul in als u graag tips op maat van uw zaak krijgt) BE0…
Comment attirer davantage de clients ?
Hoe meer klanten aantrekken? Maak kopers van uw online volgers
Elke zaakvoerder wil graag duizenden fans op social media. Maar wat bent u met dat online bereik als uw volgers nooit een voet in uw fysieke winkel zetten? Wil u meer klanten aantrekken, focus dan eerst op uw online fans: zij kennen uw zaak namelijk al. Al wat ze nodig hebben, is een duwtje richting etalage.   Organiseert u binnenkort een klantendag, opendeurdag of ander evenement? Lees onze…
Calculer le coût par lead
De ‘cost per lead’ berekenen: zo gaat u te werk voor een kwalitatieve lead
De ‘cost per lead’, ofwel: kostprijs per prospect, is een belangrijke parameter om de efficiëntie van marketingcampagnes af te toetsen en de Return on Investment te berekenen. Is de kostprijs voor een lead té hoog, dan is het sop de kolen niet waard. Maar ook de kwaliteit van de lead is een belangrijke factor voor de ROI. In dit artikel leggen we uit hoe u de cost per lead berekent en wat de…
gepersonaliseerde uitnodiging
Lingeriezaak maakt van opendeurdagen groot succes dankzij gepersonaliseerde uitnodiging
Om de opendeurdagen van haar lingeriezaak BH en Zo in Wingene (West-Vlaanderen) in de kijker te zetten, werkt Valerie Vandendriessche al vijf jaar lang samen met bpost. “Klanten krijgen tweemaal per jaar een gepersonaliseerde uitnodiging in de brievenbus. En dat werkt in onze branche enorm goed - beter dan e-mail. Het effect op mijn omzet is groot."   Valerie houdt van een persoonlijke aanpak…
Wat is een goede ROI?
Wat is een goede ROI?
Efficiënte marketing en Return on Investment gaan hand in hand. Maar wat is een goede ROI? Welke hulpmiddelen kunnen we gebruiken om het rendement van onze marketinginspanningen te evalueren? U leest er alles over in dit artikel.   De ROI helpt marketeers om het rendement van hun marketinginspanningen te berekenen. We kunnen het rendement per campagne berekenen of kijken naar het totale…
Direct mail (Paper Mail) behoudt een stabiele plaats in de mediamix
Direct mail (Paper Mail) behoudt een stabiele plaats in de mediamix
Het voorbije jaar had de coronacrisis een behoorlijke impact op de mediabestedingen. Opmerkelijk feit: de bestedingen voor direct mail (paper) bleven in deze woelige omstandigheden heel stabiel. Het aandeel in de mediamix neemt met 7% een robuuste positie in. Ter vergelijking: magazines zitten daar net onder qua aandeel en out of home volgt net boven direct mail. Voor veel merken in retail (…
simple-and-creative-direct-mail-cases
Kom verrassend eenvoudig uit de bus: 4 simpele Direct Mail cases
Een brief die de klant in het hart van het avontuur brengt De voor de hand liggende manier om de vrijheid van een P&O Ferries avontuur te laten zien is met ongelooflijke bestemmingsbeelden. Dat is precies wat de concurrenten doen. Maar P&O Ferries wilde het avontuur op de voorgrond brengen op een manier die zijn doelgroep van ‘Actieve ontdekkers’ zou aantrekken.   De Direct Mail was…
gaia-armellin-1334096-unsplash
A letter that takes the customer right at the heart of the adventure
Background P&O Ferries reaches out to people who crave adventure, spontaneity and freedom. People who want unique experiences. And people who want to discover the hidden gems for themselves. Their motto? Just throw everything in the boot and go where your mood (or whim) takes you. Forget planning. Spot a medieval cathedral. Head towards it. Fancy hiking? Biking? How about wild camping? Do it…
Moemax-Wedding-Proposal-Mug
Intelligent targeting through a wedding proposal Direct Mail
Background Mömax is a furniture and household goods store in Austria and Germany. They noticed from the data that they had a number of people signed up as members of the Mömax Bonus Club, who lived at the same address but who had different names. Surely these were couples for whom one day the wedding bells would ring?   Idea Mömax launched a new service: your own personal wedding list on the…
featured-image_whats-in-a-name
'What’s in a name?' plaatst zichzelf in de kijker met ‘klassiek’ postpakket
What’s in a name? is een freelance communicatiecollectief in te schakelen door reclamebureaus en adverteerders. Voor elke opdracht wordt een uitgeslapen projectteam samengesteld met als creatief leidmotief: iMaginative Storytelling. Om de naambekendheid bij potentiële klanten te vergroten, werd beslist om gericht een persoonlijke Direct Mail te versturen en zich in tijden van digibesitas…
Yves-rocher-21-1
Yves Rocher. Papier blijft belangrijk in multi-channel verkoop.
Yves Rocher is van oudsher een verkoper op afstand – een kanaal dat al jaren bestaat naast de winkels. Papieren direct mail (catalogi en mailings) was een belangrijk verkoopinstrument. Is dat in de digitale wereld nog zo? Algemeen directeur Thomas Chatain geeft uitleg.   Yves Rocher (cosmetica) is de laatste jaren geëvolueerd naar een multichannel-company. In België en Luxemburg heeft het merk…
Paper Mail zorgt voor meer betrokkenheid én hogere loyalty – Expert Talk met Gregory Kévers (Cera)
Paper Mail zorgt voor meer betrokkenheid én hogere loyalty – Expert Talk met Gregory Kévers (Cera)
Cera is een uniek concept in ons land. De coöperatieve vennootschap telt 400.000 vennoten die samen een hechte community vormen. Zij bezitten aandelen van Cera en zijn dus gezamenlijk eigenaar. Loyalty is een belangrijke pijler van de communicatie. Communicatieverantwoordelijke Gregory Kévers stippelt samen met Vincent Viaene, coördinator vennotenvoordelen, een uitgekiende strategie uit om de…
Expert Talk mediamix en ROI: de Nationale Loterij
Expert Talk mediamix en ROI: de Nationale Loterij
“Onze doelgroepen bepalen wat de winnende combinatie is voor een hogere ROI van onze mediamix” - Laurens Lories/ Michaël Bassanello De Nationale Loterij is met ruim 30 miljoen aan mediabestedingen (2019, Nielsen) een Top 25-speler in ons land. Met 6,4 miljoen deelnemers in 2020 behoort een belangrijk deel van de bevolking tot haar doelgroep. De juiste mediamix vinden is voor het team van de…
Case Medi-Market – Hoe (re)activeer je je klanten met Paper Mail in de mediamix?
Case Medi-Market – Hoe (re)activeer je je klanten met Paper Mail in de mediamix?
Paper Mail toevoegen aan je mediamix: wat betekent dat voor de ROI van je communicatie? Testen is de beste manier om de incrementele waarde te kennen. Medi-Market (marktleider in ons land voor parafarmacie) deed de test om inactieve klanten te reactiveren met een Paper Mail. Het resultaat spreekt voor zich. De mediamix mét Paper Mail zorgde voor € 35 meeromzet bij de testgroep. Elke geïnvesteerde…
Entretien avec Daniëlle Vanwesenbeeck, General manager MasterMail et with-love.be à propos de la valeur ajoutée de la personnalisation.
In gesprek met Daniëlle Vanwesenbeeck – General Manager Mastermail en with-love.be over de meerwaarde van personalisatie
Personaliseren verhoogt de aandacht én de emotionele betrokkenheid van je Paper Mail. En het vraagt minder moeite dan de meesten denken. Ze heeft er een drukke decembermaand opzitten. Daniëlle Vanwesenbeeck heeft met haar (tweede) bedrijf With-Love.be een ongelooflijk aantal gepersonaliseerde cadeaudoosjes verstuurd in opdracht van bedrijven. “We hebben op dit concept heel goede feedback…
Meer respons, meer conversie met slimme A/B-testen: 5 tips
Meer respons, meer conversie met slimme A/B-testen: 5 tips
In het interview met Bettina Wasteels, Head of Marketing & Sales van Test Aankoop, kon u lezen waarom ze het testen van Paper Mail zo belangrijk vindt. Bettina test intensief de impact van doelgroepen, creatieve ideeën en premiums. Door te testen verhoog je stap voor stap je respons en je conversie. Een betere ROI van een direct mail (Paper Mail): daar is elke marketeer naar op zoek. Wij…
In gesprek met Debby De Ridder – Head of Copy BBDO, over de kracht van (long) copy
In gesprek met Debby De Ridder – Head of Copy BBDO, over de kracht van (long) copy
“Meer vertellen betekent voor veel producten en diensten ook meer verkopen. Long copy die empathisch geschreven is, zorgt dan voor een klik met de consument.” Via de nieuwe mediatool Paper Reach vindt u onder meer benchmarks terug over emotionele impact van Paper Mail en over de Net Reach van Paper Mail. Het blijkt dat (long) copy belangrijk is en blijft om de consument te informeren,…
In gesprek met Bettina Wasteels, Head of Marketing & Sales Test Aankoop
In gesprek met Bettina Wasteels, Head of Marketing & Sales Test Aankoop
Acquisitie via Paper Mail: de insights van ’s lands grootste consumentenorganisatie Met meer dan 300.000 leden is Test Aankoop de grootste belangenorganisatie voor consumenten in ons land. Leden werven en behouden is in de strategie van Bettina Wasteels, Head of Marketing & Sales, dan ook een cruciaal onderdeel. De rol van Paper Mail – ofwel direct mail – evolueert ook voor Test Aankoop. We…
5 snelle tips voor personalisatie? Check deze PersoChecklist
5 snelle tips voor personalisatie? Check deze PersoChecklist
Door slimme personalisatie heeft je lezer meer aandacht voor je direct mail (Paper Mail). De investering in personalisatie zorgt voor een stevige return. Dat bevestigde specialiste Daniëlle Vanwesenbeeck, General Manager van MasterMail et With-love.be. Waar moet je op letten als je personaliseert? Deze PersoChecklist helpt je vooruit. Tip 1. Check de datakwaliteit. De impact van personalisatie…
Découvrez comment Carrefour renforce l’attachement à la marque de ses clients fidèles et génère du drive to store grâce à une box personnalisée !
Zo zorgt Carrefour ervoor dat zijn trouwe klanten nog sterker aan hun merk gehecht zijn en genereert drive to store met een gepersonaliseerde box.
Deze case van Carrefour maakt slim gebruik van de verjaardag van zijn beste klanten om hun merktrouw en de Brand Love nog te versterken. Tegelijk genereert de retailer drive to store. Het bijzonder creatieve formaat van het naar de klanten verstuurde pakje speelt zeker een rol in het succes van deze getrouwheidsactie. Fanny Zannen, bpost media expert: “Wat is er nu leuker voor je verjaardag…
robert-bye-XLK1tJqvIt4-unsplash
Sustainable advertising, bestaat dat wel?
De bezorgdheid rond de klimaatsveranderingen én het bewustzijn rond de impact die we hebben op het milieu waren nog nooit zo groot. Klanten verwachten ook dat merken hier actief mee bezig zijn én dat ze ook transparant zijn in hun communicatie. Merken moeten zeker zijn dat de marketingkanalen die ze kiezen overeen komen met de ‘sustainable agenda’ die ze uitdragen of ze riskeren om niet meer…
Durable et populaire, Ikea l'a réalisé avec son catalogue
Duurzaam én populair, Ikea ging ervoor
Een budgetvriendelijke meubelgigant die duurzaamheid voorop plaatst. Geen makkelijke klus. Toch maakt Ikea zich sterk haar steentje bij te dragen.Wist u dat u bij Ikea ook terecht kan voor de aankoop van zonnepanelen? Wie at nog geen veggie hotdog tijdens een IKEA bezoek? Ook afval vermijden en grondstoffen efficiënt gebruiken maakt deel uit van de IKEA’s missie. Met dat inzicht werden de…
Comment vous assurer que votre publicité touche bien les bonnes personnes ?
Hoe zorgt u ervoor dat uw reclame bij de juiste mensen terechtkomt?
Een promotionele communicatie voor tuinaanleg in de brievenbus van appartementsbewoners of een kortingsbon voor hondenbrokken voor mensen zonder hond? Jammer van de inspanningen, maar deze boodschappen zullen hun doel missen. Als u reclame maakt, is een correcte doelgroepselectie heel belangrijk. En daarvoor heeft u natuurlijk ook data nodig! Heeft u schrik om u te beperken tot een specifieke…
La personnalisation ne se limite pas au nom : 7 façons de personnaliser votre Direct Mail
Personalisatie gaat verder dan de naam: 7 tips om Direct Mail te personaliseren
‘Hey [jouw naam]’ zien prijken bovenaan een brief, magazine of folder: het blijft een eenvoudige en effectieve manier om je aandacht te trekken. 10 punten op stopping power. Maar staying power? Daarvoor moeten adverteerders diepgaander personaliseren. Een pleidooi over personalisatie in Direct Mail via 3 effectieve cases en 7 inspirerende tips.   De Gazet. Zeer geliefd bij bpost … maar ook ver…
postcard-header-image
Postkaart: kort, krachtig en emotioneel
Postkaarten blijven ook in dit digitale tijdperk het medium bij uitstek om een boodschap doelgericht bij de klant te krijgen. Niet alleen is het kostenefficiënt, het is ook makkelijk te maken en het proces van ontwikkeling tot in de brievenbus gaat relatief snel. Postkaarten zijn zowel goed voor klantenbinding als voor het activeren van promoties. In dit artikel geven we u een voorbeeld van…
Pour un résultat génial, Mister Genius mixe communication offline et online
Een mix van offline en online communicatie: zo bereikt Mister Genius een uitzonderlijk resultaat
Het is moeilijk om als particulier, zelfstandige of bedrijfsleider van een kmo of vzw een informaticapartner te vinden die mee is met alle recente ontwikkelingen en uitdagingen. Die vaststelling heeft Olivier Olbrechts geïnspireerd om Mister Genius op te richten. “Mister Genius zet zich in de markt als IT-manager voor al wie niet kan rekenen op een kwalitatieve IT-service. We beantwoorden de…
valentijn-header-1024x681-1
5 tips voor een impactvolle Valentijnsboodschap
Lover or hater? Hoe dan ook, Cupido doet zoals elk jaar op 14 februari zijn intrede. De feestdagen zijn nog maar goed en wel voorbij of daar is de volgende commerciële top topical al. En zelfs de “haters” ontsnappen er niet helemaal aan. Want we worden allemaal graag gezien, toch? Als merk kunt u dit moment claimen om uw liefdespijlen te richten op bestaande en/of nieuwe klanten en impact te…
Love brand : comment faire chavirer le cœur des consommateurs et à quel moment ?
Love Brand: hoe en wanneer kunt u uw consument raken in het hart?
Als u een “love brand” wil worden, dan moet u een hechte relatie met de consument tot stand brengen, ervoor zorgen dat hij geëngageerd raakt en zijn hart veroveren. Maar er is meer! Om het verschil te maken is het cruciaal dat u het juiste ogenblik kiest om te communiceren en - echte - emoties op te wekken. Laten we even nader ingaan op die momenten en op de emotionele hefbomen die liefde…
jessica-furtney-sc7n5Xo-w1o-unsplash
Consumenten in de automotive: de clichés ontmaskerd
Niet alleen is de concurrentie moordend, men moet bovendien uit het goede hout gesneden zijn om wagens aan de man of vrouw te brengen. Rad van tong, het typische stijfgestreken hemd met bijhorende stropdas, groot inlevingsvermogen, kennis van de wagens … als u de clichés wilt geloven tenminste. De klant op nummer 1 Dankzij het internet weet de consument vandaag de dag erg goed en tot in elk…
Le marketing relationnel e(s)t (à) la mode
Relatiemarketing (is) in de mode
Thema’s zoals identiteit, authenticiteit en duurzaamheid veroveren hun plek binnen quasi alle sectoren, ook binnen fashion. De modewereld staat voor enkele straffe uitdagingen, stuk voor stuk gelinkt aan deze topics. De consument heeft hoge verwachtingen. Vinden ze die niet bij de merken waar ze klant zijn, dan zijn ze niet verlegen om andere horizonten te verkennen. We liggen minder wakker van…
Comment la chaîne de vêtements ZEB établit une relation durable avec ses clients
Hoe kledingketen ZEB een duurzame relatie opbouwt met haar klanten
Klanten inspireren en blij maken. Dat is voor kledingketen ZEB cruciaal in het opbouwen van een relatie met hun klanten. Hoe ze er in slagen? Marketing en communicatie-manager Erika Mees licht de marketingstrategie van de Belgische retailer toe. Van influencers op TikTok tot een gepersonaliseerde brochure in de brievenbussen. Kledingketen ZEB bespeelt uiterst diverse communicatiekanalen met een…
Booster sa relation client ? Facile avec une campagne de fin d’année !
Uw klantrelatie boosten? Doe het met een eindejaarscampagne!
Op zoek naar een creatieve eindejaarscampagne? Dit is inderdaad de ideale periode om aan uw relationele marketing te werken. Ga voor een Direct Mail-campagne, die u integreert in een intelligente mediamix. De beste manier om u tijdens deze periode van het jaar te onderscheiden van de (moordende) concurrentie. Laat u inspireren.   De eindejaarsperiode is zonder enige twijfel het gedroomde…
Des données optimisées ? On vous dit comment procéder
Data? Zo gaat u te werk om hun kwaliteit te verzekeren
Als bedrijf beschikt u wellicht over een database met data over klanten en potentiële klanten. Een indrukwekkende hoeveelheid gegevens en dat is niet altijd even makkelijk om te beheren! Vooral sinds de invoering van de GDPR. Hoe zorgt u ervoor dat uw gegevens voldoende bijgewerkt en aangevuld worden? En hoe vermijdt u overbodige zendingen? Hier vindt u de oplossing.   Gegevens zijn waardevol,…
3 soorten data voor een driedubbele impact
3 soorten data voor een driedubbele impact
Wat hebben een barbecue met vrienden, een kledingswap en Tomorrowland met elkaar gemeen? Het zijn de ideale analogieën om het verschil tussen 1st party- , 2nd party- en 3rd party data te kaderen en aan te tonen waarom de drie soorten data een plaats verdienen in uw datastrategie.  1st party data  - een barbecue met vrienden 1st party data zijn de gegevens die u als bedrijf zelf verzamelt over…
Data: het nieuwe goud voor print advertising
*/ Binnen digitale en sociale media wordt wel eens beweerd dat data het nieuwe goud is. Maar wat digital en social kunnen, kan print ook. Tatjana Raman, media-expert bij bpost media, vertelt u in dit artikel waar u die gouden data vinden kunt en hoe u ze goed kunt gebruiken. Als media expert geef ik vanuit bpost media regelmatig gastcolleges bij hogescholen, voornamelijk aan studenten marketing…
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
Direct Mail en Door to door kunnen sterke troefkaarten op tafel leggen. Maakt u slim gebruik van In-Home Advertising in uw multichannel-aanpak, dan is resultaat gegarandeerd. Dat bewijzen deze acht cases, geselecteerd door onze media experts. U merkt meteen: raketwetenschap hoeft niet altijd, al komt er af en toe wel een vleugje neuromarketing om de hoek kijken. Deze nieuwe discipline past…
article-1-new
Gebruik coupons en vier andere manieren voor een betere conversie
Hoe kom ik tot conversie? Een vraagstuk waar menig marketeer zich het hoofd over breekt. Met In-Home Advertising (Direct Mail en huis-aan-huis reclame) kan het, zo bewijzen heel wat cases. Een aantal succesrecepten komt daarbij steevast terug. Lees hieronder hoe u het effectief aanpakt. (1) Geef zin Hoe activeert u het best? Door de consument ‘goesting’ te geven uw product uit te testen. De…
5 manières créatives de générer du trafic en ligne via le In-Home Advertising
5 creatieve manieren om online traffic te genereren via In-Home Advertising
Over de combinatie tussen offline en online is al heel wat inkt gevloeid, maar hoe doet u het concreet? Hoe genereert u online traffic met offline communicatie? Deze vijf creatieve cases helpen u op weg. 1 - Verwijs naar een promo die enkel online te verzilveren is IKEA Family is een getrouwheidsprogramma van IKEA waarbij de leden ervan regelmatig voordelen, kortingen en speciale aanbiedingen…
Maak nieuwe klanten van bestaande klanten: tips voor cross- en upselling
Maak nieuwe klanten van bestaande klanten: tips voor cross- en upselling
Een nieuwe klant warm maken voor uw aanbod, daar kruipt heel wat energie in. Wat als u die energie én het budget efficiënter kunt inzetten om bestaande klanten een nieuw aanbod te doen? Ontdek in deze blogpost enkele interessante en succesvolle voorbeelden.   De kans dat een onbekende overgaat tot aankoop is 5 à 20%, bij bestaande klanten gaat het om 60 à 70%. Het is dus een must om uw trouwe…
win-back-direct-mail
Win-back via Direct Mail, of: hoe u slapende klanten zachtjes wakker maakt
Loont het de moeite om indommelende en slapende klanten terug te winnen? Jazeker. Al was het maar omdat investeren in bestaande klanten effectief de moeite loont: het kost vijf maal meer om een nieuwe klant voor u te winnen dan er een te behouden. Klantenretentie. Heeft u daarvoor al aan In-Home Advertising gedacht? De tips en cases rond win-back Direct Mail in dit blogartikel brengen u alvast op…
technology-direct-mail-innovation
In-Home Advertising 'meets' technologie: 5 innovatieve cases
Virtual reality, augmented reality of artificial intelligence: het zijn begrippen die u doorgaans niet linkt aan printcampagnes. Wie in het oog wil springen en de consument wil verrassen met een originele Direct Mail, kan zich maar beter inlezen over deze nieuwe technologieën en hun toepassing in In-Home Advertising. Deze nieuwigheden kunnen u namelijk helpen om uw boodschap extra te laten ‘…
Inspelen op de verwachtingen van uw klanten: zo doet u dat
Inspelen op de verwachtingen van uw klanten: zo doet u dat
*/ Merken scoren over het algemeen niet goed als het gaat om het onderhouden van de klantenrelatie. Wanneer moeten alarmsignalen afgaan? En vooral: hoe kan het beter? 43 % Dat is de mate waarin merken over sectoren heen in staat zijn om de relatie met hun klanten te onderhouden. Zo blijkt uit de Pulse-studie van Ipsos en bpost media. Niet echt een cijfer om over naar huis te schrijven. En dat…
Relational-momentum-birthday-postcard
6 tips voor een onvergetelijke verjaardagskaart voor uw klant
Hoe geeft u uw klanten het gevoel dat ze belangrijk zijn voor u? Door hen blij te maken met een persoonlijke attentie. En wat waarderen klanten - in elke sector - het meeste? Dat u even stilstaat bij hun verjaardag! Met een persoonlijk kaartje bijvoorbeeld. Lees onze tips om dit communicatiemoment op de ideale manier in te vullen.   Onze Pulse-studie bewees het al: bedrijven investeren nog…
1
Hoe kleine gebaren voor een grote klantenbinding zorgen
Meer dan 6 op 10 klanten worden graag aangenaam verrast door een merk. En daarvoor hoeft u niet altijd veel marketingbudget te reserveren. Met het juiste kleine gebaar erkent en verrast u een klant. Het resultaat: trouwe klanten. Van positieve ROI gesproken, zeker als u In-Home advertising (Direct Mail en Door to door) inzet in uw verrassingsmix.   Het ene gebaar is het andere niet Gregory…
Attirer de nouveaux clients avec le In-Home Advertising : 4 campagnes réussies
Nieuwe klanten aantrekken met In-Home Advertising: 4 succesvolle campagnes
‘Wat zullen we doen vandaag?’ ‘Wat hebben we nog nodig van de supermarkt?’ ‘Ik heb een nieuw paar schoenen nodig. Gaan we dit weekend even shoppen?’ Een greep uit de gesprekken die elke ochtend, middag of avond gevoerd worden aan de keukentafel. Dé ideale plek dus, om met uw boodschap terecht te komen, daar waar de beslissingen genomen worden. In-Home Advertising (Direct Mail en Door to door)…
Les possibilités créatives du In-Home Advertising : 4 cas inspirants
De creatieve mogelijkheden van In-Home Advertising: 4 inspirerende cases
Het is niet eenvoudig om bij de zoveelste promotie, seizoensactie, koopjesperiode, lancering van een product of opening van een nieuw filiaal origineel én creatief uit de hoek te komen. Uw belangrijkste bezorgdheid bij de opstart van die campagne? Een impact nalaten bij uw doelpubliek.  In deze blogpost tonen we u de voordelen van In-Home Advertising om creatief uit de hoek te komen. Het…
Relational-momentums
Hoe raakt u uw klant op het juiste moment?
Emotionele drijfveren en het juiste communicatiemomentum versterken de band met de klant. Dat blijkt uit de grootschalige Pulse-studie van Ipsos en bpost media bij meer dan 4000 consumenten naar de impact van relatiemarketing op loyalty. In dit artikel gaan we in op de creatieve uitdaging ervan voor merken: hoe raakt een merk het hart van de klant? Op welke emotionele drijfveren speelt u best in…
L'utilisation intelligente de data dans le Direct Mail : 4 campagnes fortes
Slim gebruik van data in Direct Mail: 4 straffe campagnes
In tijden van klimaatdoelstellingen en rationeel energieverbruik breken we een lans om ook zuinig om te gaan met je reclameresources. Al te vaak komt een reclameboodschap terecht bij mensen die hoegenaamd geen boodschap hebben aan uw product. Maar wat kunt u eraan doen? (1) Communiceer op maat Er zijn maar weinig producten of diensten die iedereen aanspreken. Toiletpapier misschien? Maar dan…
Targeting-via-Door-to-door
Targeting via huis aan huiscampagnes? Dat kan!
Dankzij de Big Data evolutie kunnen we ook de doelgroep van ongeadresseerde mailings veel nauwkeuriger bepalen. We vergeten of onderschatten weleens dat Door to door het enige kanaal is waarmee we 100% van een beoogde geografische zone kunnen bereiken. We lezen steeds minder vaak de krant, kijken tv via verschillende kanalen, bekijken dezelfde inhoud op meerdere schermen ... Dit wil zeggen dat…
Beta Thinking in Direct Mail zorgt voor 230% meer stipte betalers
Beta Thinking in Direct Mail zorgt voor 230% meer stipte betalers
Wat doe je als miljoenen mensen weigeren om hun tv-bijdrage te betalen zoals in het Verenigd Koninkrijk het geval was? Als dreigen niet helpt en een administratieve tone of voice ook niet, dan is vriendelijk zijn misschien een betere oplossing. De instantie die controleert of mensen betaald hadden, had een simpele maar intrigerende boodschap. 'Ben je thuis op 26 september?' Op die dag kwam de…
Mini-Box-6
Nothing beats the feeling of unboxing a new device
To help Samsung launch their new flagship device, the Galaxy S9+, New Zealand digital services company Spark wanted to bring a little excitement to their top-tier mobile customers, something that would get them walking into Spark retail stores to pick up a new Galaxy S9.   Idea Nothing beats the feeling of unboxing a new device. So, Spark mobile customers were given a small taste of their next…
Daddy Kate Print gagne des leads et des awards via humour et storytelling
Daddy Kate Print scoort leads én awards met humor en storytelling
Scoren mogen we hier letterlijk nemen, want Comith en Daddy Kate Print namen de Bronzen B2B award in Best Use of Direct mee naar huis dankzij deze succesvolle leadcampagne via Direct Mail. Now, who’s your daddy? Nieuwe leads. Elk bloeiend bedrijf heeft ze nodig. Ook drukkerij Daddy Kate Print. Hun uitgangspunt voor een succesvolle B2B leadcampagne: overtuigen door te bewijzen, met een…
Carrefour-heade
Interview: de rol van print in de marketingstrategie van Carrefour
In-Home Advertising (Direct Mail en Door to door) zit sterk verweven in de marketingstrategie van Carrefour. Van activatie, over cross-selling tot klantenbinding; de toepassing zijn talrijk. Het grootste voordeel voor ons om aan In-Home Advertising te doen is de personalisatie, aldus Dave Froidcoeur, Head of marketing activations bij Carrefour België. We passen onze folders aan op basis van wat…
carte postale
10 tips voor postkaartmarketing die aankomt
*/ Postkaarten zijn een heel kostenefficiënte manier om traffic te genereren naar een website, leads te verzamelen, een speciale aanbieding te promoten, iets nieuws te introduceren, in contact te blijven met bestaande klanten, verschillende aanbiedingen te testen, … En bovendien, zijn ze de goedkoopste vorm van Direct Mail! Gemakkelijk en snel te produceren en een hoge score qua respons. Toch…
bmw-71685-IMG-9966-a-low
The world's first totally sustainable car brochure
Background The BMW i3 is a premium urban vehicle and 100% electric. It does not consume fossil fuels and it has no polluting emissions. Even the factory where it is built is environmentally friendly. Every part has been designed with sustainability in mind, from the use of 100% water power to create the car chassis through to the growth of eucalyptus trees in the factory grounds to prevent air…
1
3 sterke postkaartcampagnes!
1. Genesis Energy wint massaal klanten terug via een postkaart  Genesis Energy koos voor een zeer gerichte acquisitiestrategie, namelijk het terugwinnen van ex-klanten. Ze gaf de promotie een thema dat wegging van energie. Wie terugkeerde naar Genesis Energy kreeg extra vakantiegeld ter waarde van een maand energiekosten. Een positieve boodschap dus die werd versterkt door een wedstrijd:…
Brochure-AudiTT-2
5 automotive mailings met succes als eindbestemming!
1. Auto’s verkopen zoals 50 jaar geleden: een topresultaat voor Fiat   De lancering van de Fiat 124 Spider moest het merk bij een specifieke doelgroep op de kaart zetten. Niet eenvoudig aangezien de markt voor sportieve wagens zeer concurrentieel is. Fiat richtte zich op Generation Me: consumenten die een wagen puur voor zichzelf kopen en niet (meer) gebonden zijn aan praktische (gezins)…
Deeds-not-words
Deeds not words
When natural disasters happen, it's widely covered in all media around the world. Misereor, a relief organisation fighting poverty in Africa, Asia and Latin America, used this insight to raise awareness on making donations for an earthquake in Haïti.   They send a mailing to over 500 journalists, persuading them to do more than just report on the misery of the earthquake. Their message was…
Webp
The medium is the message, applied to Direct Mail
Background by marei is a small, young retail company that specializes in designer furniture. Its managers have a small showroom and particularly impressive expertise when it comes to designer seating from around the world. To clearly convey this to potential customers, both building owners and architects, it was necessary to create a marketing tool that could be used as a brochure and a mailing…
SSOG_kaart_1
Een Direct Mail van de Stad Gent helpt kinderen kiezen wat ze later willen worden
In mei 2017 won Stad Gent voor haar stedelijk onderwijs een bronzen Cuckoo Award in de categorie Best Targeting. Een papieren mailing moest 12-jarigen en hun ouders overtuigen om te kiezen voor een van de elf Gentse secundaire stadsscholen.   Wat wil je later worden? Elk kind droomt zichzelf een toekomst bij elkaar. Daar speelde de campagne mooi op in. In februari vonden 6 000 Gentse kinderen…
Ellermore_Recycled-invitation_2
Standing out from the pile with recycled invitations
Background Sailing Week Match Cup Sweden at Marstrand attracts around one hundred thousand visitors. It is an exclusive event and an ideal opportunity for many companies to invite potential and existing customers to everything from sailing contests and seminars to the occasional glass of rosé. Invitations to events have become increasingly flamboyant in recent times. A spirit of excess, party-…
Mainland-Jigsaw-1_v2
Mainland Cheese makes its customers puzzle for a promo
Background Ageing the perfect cheese takes time and patience. Which is why Mainland Cheese’s iconic mantra is, “Good things take time” In celebration of that simple idea, the brand released a very, very time-consuming promotion.   Idea The Mainland 2,000-Piece Voucher was a coupon that came in the form of a huge and considerably tricky jigsaw puzzle. The campaign kicked off in social media…
TML_postcard
bpost brengt de Tomorrowland dj’s bij u thuis via een muzikale Direct Mail
In zijn zoektocht naar een nieuwe postzegel die de hedendaagse jongerencultuur symboliseert, ging bpost deze keer de festivalweide op. Zo kwamen ze met een speciale Tomorrowlandpostzegel die dient als aandenken voor de minstens 400 000 aanwezige muziekliefhebbers. Om de verkoop ervan te promoten, bracht bpost de Tomorrowlandbeleving tot bij de mensen thuis via exclusieve Tomorrowlandpakketten…
De-wijnbeurs-featured
De Wijnbeurs verleidt wijnliefhebbers met beeldpersonalisatie in Direct Mail
Het merk en de markt Met 40.000 online klanten is de Wijnbeurs een grote speler in e-commerce. De markt voor online wijnverkoop is overigens sterk in opmars. Ook spelers als wijnvoordeel.be en Delhaize roeren zich duchtig. Het nadeel van de online verkoop van wijn is dat je niet kunt proeven en dat het niet eenvoudig is om klanten een relevant productaanbod te doen. Want hoe weet je wie van…
ribs-front-door_2
Spark serveert House of Cards met Freddy’s ribs via de brievenbus
Het merk en de markt Spark is een groot telecommunicatiebedrijf uit Nieuw-Zeeland. Zoals in elk land is ‘on demand’ het grote toverwoord om nieuwe klanten én extra inkomsten te vinden. Uiteraard zijn de blockbusters van Netflix een krachtig wapen om deze doelstellingen te realiseren. Maar hoe presenteer je Netflix aan iemand die nog geen Netflix heeft? En welk medium zet je bij voorkeur in om…
SMA-retouch-cards_small
Nestlé welcomes newborns with a Direct Mail welcome pack
Background One of SMA baby Club’s key strategies is to make parents aware of how important the first 1,000 days are for a baby’s development. This period stretches from conception through to the child’s second birthday. Mums and dads normally sign up to multiple baby clubs during pregnancy. So the Direct Mail welcome pack of Nestlé and OgilvyOne London not only had to make a good first…
Giat-Autogazzetta
Auto’s verkopen zoals 50 jaar geleden: een topresultaat voor Fiat
Het merk en de markt Het automerk Fiat heeft vandaag de reputatie van een degelijke familiewagen. Wat niet iedereen weet is dat de Italiaanse autobouwer in de jaren zestig naam en faam had als constructeur van sportwagens. De Fiat 124 werd gelanceerd in 1966 en was een groot verkoopsucces. Vorig jaar wilde Fiat aanknopen met de geschiedenis. De lancering van de Fiat 124 Spider moest het merk bij…
Welly-beans-pack_resized
Direct Mail to foodies: a recipe for success
Background Visa sponsored the annual gastronomic festival ‘Wellington On A Plate’. This was a week-long series of food-related events in New Zealand’s capital city, often called Welly. The task was to get foodies across the country to take an interest in the festival and to visit Wellington while it was going on.   Idea While videos and photos of food could tease senses of sight and sound,…
Featured-VM-tegels_DM
Hoe je als lokale retailer door een stipte opvolging van offerte naar bestelling gaat
Het merk en de markt Vorig jaar besloten mijn vrouw en ik een nieuw terras en een nieuwe oprit te laten aanleggen. Op tegeljacht dus bij lokale bedrijven en daar leerde ik hoe belangrijk Direct Mail is voor ‘kleine’, lokale ondernemers. Wij stapten immers binnen bij een tegelhandelaar die actief gebruik maakt van Direct Mail : VM Tegels uit Oostkamp. Een lokale speler die moet opboksen tegen de…
image-2018-03-05
The Howler-Woofer Challenge: creating conversations with Direct Mail
Background Honest Brew delivered craft beers from around the world to their customers in a tube they call ‘The Howler’. They wanted to recruit new customers but did not have the budgets for advertising. However, what they did think they could do was to create conversations. Hence the brief: get existing customers talking to their mates about Honest Brew.   Idea The strategy was to set…
Spring-in-a-tin_DM
Spring in a tin for Epsilon's clients
In 2016 Epsilon sent their clients at Google a Direct Mail that championed originality, inspired creativity, and won an award. In 2017, it was time for a new creative mailing.   Background Google was agency Epsilon’s single most important client. To keep the relationship sweet, Epsilon had sent them a gingerbread mailing in 2016, which had sparked plenty of good-natured conversations and had…
juttugram1
Millennial cases
  Suzuki lanceert nieuwe Swift in Japanse experience store Dit voorjaar kreeg Antwerpen er een unieke pop-upstore en beleving voor millennials bij: #theSwiftList op de Antwerpse Meir. Samen met verschillende toppartners bracht Suzuki een stukje Tokio naar Antwerpen. Doelstelling: imago opbouwen voor de nieuwe Swift, geïnteresseerde prospects doorsturen naar Suzukidealers in de buurt, en…
Postcard-PostNL_2
Christmas Cards against loneliness
  Background Christmas is the season of giving and PostNL didn't want their Christmas campaign to be just about selling stamps. They also wanted to do something meaningful for the ever-growing populations of lonely people in the Netherlands. For over 200 years, postmen and women have been familiar faces on the streets. They know their neighbourhoods. That means they capture data about who…
Tellus_Stark
Shoutout to the Starks of Westeros
Background Bandy is the second most-popular winter game played on ice. It’s like ice-hockey but there are 11 players on each team on a larger rink, who whack a ball rather than a puck. It is big in Sweden and Russia. IK Tellus was a new team, competing in the highest division of the league. They wanted to get more people supporting them.     Idea IK Tellus’ biggest threat is the bandy team…

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.