Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Foodbag
19 april 2022 - 3 Minuten leestijd

E-commerce kreeg tijdens de coronapandemie een stevige boost en maaltijdbezorging had door de sluiting van de horeca extra de wind in de zeilen. Geen wonder dat de aanbieders van maaltijdboxen ook communicatief een tandje bijstaken. Foodbag koos in zijn mediamix voor drive to web heel nadrukkelijk ook voor Paper Mail. Bram Elewaut, head of marcom bij Foodbag, licht toe hoe het bedrijf online en offline media succesvol combineert. “De combinatie van online met Paper Mail is heel doeltreffend. We merken dat aan de resultaten van onze acties.”

 

De relevantie van Paper Mail voor e-commerce

Wat is volgens Bram Elewaut de meerwaarde van Paper Mail om mensen naar een website te leiden? Dat begint met effectief gezien worden en met het sleeper-effect. “Bij een e-mail kijken mensen er vaak over, terwijl een boodschap op papier uiteraard wel bekeken wordt als je die uit de brievenbus haalt”. Zeker als je zoals Foodbag een leuke postkaart gebruikt om e-commerce te stimuleren. Doel was om nieuwe gebruikers Foodbag te laten proberen via een aantrekkelijk aanbod. Op de postkaart stonden, naast een kortingcode, sterke argumenten voor trial en het verschil dat Foodbag maakt in vergelijking met andere aanbieders.

Lees ook: Veel merken zetten postkaartjes creatief in
en met een opmerkelijk resultaat.


Foodbag

 

Actiecodes van Paper Mail gaan langer mee

De ervaring van Foodbag met Paper Mail voor online traffic? De respons via een postkaart loopt langer door dan bij digitale media. Bram zegt daarover: “Als we acties met kortingscodes per post versturen, zien we dat mensen die langer bijhouden en later in de maand de code alsnog gebruiken. Wat niet het geval is bij codes die we per e-mail opsturen. De levensduur van de papieren boodschap is dus een stuk langer en dus ook de traffic naar foodbag.be.”

 

Een opmerkelijk effect voor drive to web

Een postkaart met 15 euro korting voor een Foodbag: het bleek een overtuigende boodschap met een duidelijke return. Maar liefst 50% van de ontvangers gaf in de post-test aan dat dat ze de website van Foodbag gingen bezoeken. En 45% verklaarde dit al gedaan te hebben. Ook Bram vindt dit een opmerkelijk resultaat en de bevestiging voor de plaats van Paper Mail in de mediamix.

Wat naast het medium en het aanbod een groot verschil maakt, is de relevantie van je boodschap. “Of het nu via e-mail of Paper Mail is: zorg dat je relevant bent. Je hebt verschillende touchpoints nodig om impact te blijven hebben. We willen relevant blijven door wekelijks leuke nieuwtjes te delen, en door twee keer per jaar een magazine mee te sturen. Alleen een promotionele push maakt op zich het verschil niet. Een heel groot deel wordt zelfs klant zonder korting. Zij geloven in het Belgische, lokale aspect van Foodbag.”

In de Paper Mail van Foodbag versterkte het momentum van Covid de relevantie. Er waren veel thuiswerkers die dat uiteraard niet allemaal even prettig vonden en dus wel wat ‘comfortfood’ konden gebruiken. Die knipoog en emotionele laag versterken de boodschap. Een feelgood-moment in de brievenbus geeft de respons voor een e-commerce-actie een extra duwtje in de rug.

Lees ook: Telenet ONE – drive to web via een teaser

 

Gerelateerde artikelen

# Retail, # KMO, # FMCG
De Kaasfee in Knokke-Heist kiest voor Paper Mail en creëert met 18.000 postkaartjes een overweldigende store traffic
De Kaasfee
6 juli 2022
- 4 Minuten leestijd
De Kaasfee
# Retail, # KMO
Postkaart: kort, krachtig en emotioneel
postcard-header-image
11 maart 2020
- 4 Minuten leestijd
postcard-header-image
# KMO
Een mix van offline en online communicatie: zo bereikt Mister Genius een uitzonderlijk resultaat
Pour un résultat génial, Mister Genius mixe communication offline et online
11 maart 2020
- 7 Minuten leestijd
Pour un résultat génial, Mister Genius mixe communication offline et online