Top Banner Image
bpost media
Top Banner Mobile Image
bpost media
bpost media

In cijfers: de sterktes van In-Home Advertising

Krijg inzicht aan de hand van gedetailleerde studies over het effect van reclame in de brievenbus.

Insights

Paper Reach
Nieuw onderzoek: reclamezendingen bewijzen impact!
De Paper Reach-studie, die de belangrijkste metingen naar de media-impact van Paper Mail (of direct mail) herneemt, omvat nu de resultaten van drie nieuwe, in 2021 uitgevoerde golven.   In het algemeen bevestigt Paper Mail het in eerdere golven vastgestelde impactniveau. Uitgebreid contact. Met een leespercentage (Net Reach) van 78% bereikt dit medium een zeer hoog niveau in een nochtans sterk…
Delhaize Super +
Beter eten en beter leven dankzij data
Kan data de relatie tussen consument en merk versterken? Zeker, maar alleen als die data maar op de juiste manier wordt gebruikt. Voor Delhaize is data veel meer dan een handig middel om promoties kenbaar te maken. ‘De prijs blijft een grote factor voor elke handelaar, maar hiermee alleen kom je er niet’, bevestigt Aude Mayence, VP marketing & digital bij Delhaize. ‘Je hebt ook sterke…
bpost stratégie colis
Zijn de hoge verwachtingen van online klanten duurzaam in te vullen?
Zijn de hoge verwachtingen van online klanten duurzaam in te vullen?  BPOST GELOOFT VAN WEL! E-commerce boomt niet alleen sinds de corona-lockdown. De sector belandde ook in een vicieuze opwaartse spiraal naar meer en beter. Consumenten en bedrijven koesteren steeds hogere verwachtingen. Probeer die wensen maar eens in te vullen als online speler. Ook bpost ziet deze trends en uitdagingen liggen…
bpost duurzaamheid
bpost herkent zijn duurzaamheidsstrategie in de visie van Polman
Duurzaamheid is groter dan aandacht hebben voor de milieu-impact van je bedrijf. Paul Polman heeft het over armoede uitroeien, op een positieve manier bijdragen aan de planeet en hiermee winst maken. Head of sustainability bij bpost group, Philip Mol, herkent hierin de 3 P’s waarop bpost vandaag al sterk inzet. Bekijk hier het artikel. Paul Polman roept op tot vertrouwen creëren, transparantie…
Sustainable together
Sustainable together
  De ene marketeer zag een razende en kwade Paul Polman op het podium van de UBA Trends Day 2022. De andere een bevlogen, activistische en inspirerende nieuwe leider van de duurzame beweging. Maar hoe je hem ook aanhoorde, de gewezen CEO van Unilever gaf het publiek van marketeers ook een schop onder de kont. ‘De omslag naar duurzaam ondernemen gaat te traag. Het moet sneller.‘ Waarom heeft…
Addressable TV
AddressableTV + Paper Mail een innovatieve en zeer effectieve combo
  Sinds enkele maanden bieden bpost en RMB (Régie Média Belge) een innovatieve oplossing aan die addressable tv (gesegmenteerde televisiereclame) combineert met Paper Mail. Wat zijn de kenmerken en voordelen van deze originele combo? Valérie Janssens, Development Director bij RMB, licht toe.   "Addressabletv maakt het mogelijk om televisiereclame te richten aan een specifiek huishouden.…
protection de la vie privée
Waarom investeren in de veranderende privacybehoeften van consumenten lonend is volgens Google
    Matt Brittin is sinds 2007 aan de slag bij Google. Hij is momenteel verantwoordelijk voor Google Operations in EMEA (Europe, Middle East & Africa). Op de UBA Trends Day 2022 sprak hij over het sterk groeiende belang van - online - privacy, voor zowel gebruikers als bedrijven.     Bedrijven kunnen tegenwoordig heel gericht potentiële klanten targetten. “De vraag voor 2022 is of dit…
Le pouvoir du papier
De kracht van papier staat eindelijk op papier
‘It’s total crap to think digital is the only way to innovate’, meent fulltime enfant terrible en marketingprofessor Mark Ritson. Media-expertes Katrien Merckx en Tatjana Raman zijn dan wel minder grof - gebekt, maar ze delen die mening. In hun eerste boek De Power van Post: waarom printmail hyperrelevant is in een digitale wereld overtuigen ze je om meer papier in je mediamix te steken…
Joelle Liberman
Marketeers staan in 2022 voor een nieuwe uitdaging: hoe gaan merken om met sociaal-economische breuklijnen?
In gesprek met Joelle Liberman (Egérie Research) over de trends voor 2022   Met welke trends moeten merken rekening houden in hun strategie en communicatie voor 2022? We spraken met een specialiste die al meer dan 30 jaar merken adviseert over hoe ze de tijdgeest tot troef van hun aanpak maken. Joelle Liberman en haar team van Egérie Research deden samen met Polaris en AQ Rates tijdens de…
Remarquable KBC
KBC verhoogt via Paper Mail opmerkelijk de conversie van het digitale loyaltyprogramma KBC Deals.
In deze reeks Opmerkelijk presenteren de sectorexperten van bpost media bijzondere research-inzichten en komen merk- en mediaverantwoordelijken aan het woord over hun campagne. In dit bpost media casepack presenteert Gunther Ponnet, financial sector specialist van bpost media, de resultaten van een Opmerkelijke Campagne van KBC Ontdek hier onze nieuwe Opmerkelijk
Data vision
bpost, meer dan ooit een onmisbare dataspeler
Data zijn het nieuwe zwarte goud. Gedragsdata, declaratieve data, klantenkennis, strategische valorisatie, data driven marketing, hard en soft data ... Jérôme Gutknecht, data director van bpost, deelt met ons de visie van bpost op data.                     Wie is Jérôme Gutknecht ?       · Data director van bpost sinds 2,5 jaar       ∙ Business intelligence & analytics manager &…
neuromarketing
Een vleugje neuromarketing
Eetbaar zijn is een voordeel   5 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising Direct mail en door-to-door kunnen sterke troefkaarten op tafel leggen. Maak je slim gebruik van In-Home Advertising in je multichannel-aanpak, dan is resultaat gegarandeerd. Dat bewijzen deze vijf cases, geselecteerd door de media experts van bpost. Je merkt meteen: raketwetenschap hoeft niet altijd, al komt er…
Hoe klanten inspireren en blij maken?
Hoe klanten inspireren en blij maken?
  Klanten inspireren en blij maken. Dat is voor kledingketen ZEB cruciaal in het opbouwen van een langetermijnrelatie met hun klanten. Hoe ze er in slagen? Marketing en communicatiemanager Erika Mees licht de marketingstrategie van de Belgische retailer toe.             Wie is Erika Mees?       · sinds 2010 marketing en communicatiemanager ZEB       · voordien ook werkzaam in de modesector…
Etude-Pulse
Veroveren merken nog het hart van de consument?
  Weet jij het hart van je consumenten te veroveren? Welke emotionele drivers zorgen voor een sterke relatie? Welke momenten moet een merk optimaal benutten? En hoe scoor je ten opzichte van je concurrenten? In de Pulse Survey namen bpost en Ipsos de pols van meer dan vierduizend consumenten. Dankzij dit onderzoek vind je een antwoord op al deze cruciale vragen     De Pulse studie in cijfers…
impact van direct mail op de ROI
Elke adverteerder wil toch complimentjes van de klant
Corona hakt stevig in de budgetten en de campagnes. Logisch dat adverteerders meer dan ooit willen weten welke reclamedollar rendeert en welke niet. Vooral binnen een 360 gradencampagne is het nuttig om te weten wat de opbrengst is van elk medium binnen de mix. Emma Declerck, market intelligence expert bij bpost, analyseerde de cases van TUI en Torfs, en kwam met verrassende resultaten over de…
Stimuli positifs sur papier
Positieve prikkels op papier
Volgens communicatie-expert Steven Van Belleghem is emotive technology één van de trends voor 2021. Positieve emoties in een relatie tussen merk en consument blijken belangrijker dan ooit. En een papieren mailing zou die relatie voeden. Wij vroegen daarom aan drie media-experts van bpost om jullie brein te voeden met positieve verhalen uit de brievenbus   MCDONALD’S Übervalentijn met McDelivery…
Petra De Roos et Jordi Van Geert
Zorg dat nieuwkomers aan de alarmbel durven trekken
    Petra en Jordi van LDV United over stage lopen en starten in coronatijden     Wie is Petra De Roos?  Ging in 1997 als stagiaire aan de slag bij LDV. Vandaag is ze managing director van LDV United, het reclamebureau van onder meer Special Olympics, Torfs, Devos Lemmens, Brugge kaas, Het Nieuwsblad en een schare andere nationale en internationale klanten. Wie is Jordi van Geert? Ging in…
Sustainability voor en na corona
Sustainability voor en na corona: roaring of boring?
    Wim Vermeulen (Bubka) en Nathalie Erdmanis (AG Insurance) over hoe merken vandaag toonaangevend kunnen omgaan met duurzaamheid. Wie betrokken is bij duurzaamheidsprojecten in bedrijven twijfelt niet. Sustainability is roaring vandaag. En allerminst boring. Duurzaamheid vraagt én krijgt echte actie! De tijd van greenwashing ligt achter ons. Duurzaamheid is doorgedrongen tot bij de CEO.  …
Le paper mail et door-to-door mediamix de Mr. Georges: authentique, local et qualitatif !
De paper mail en door-to-door mediamix van Mr. Georges: authentiek, lokaal en kwaliteit !
Voor welke mediamix kiezen merken die heel gericht consumenten willen activeren? In deze reeks Opmerkelijk presenteren de sectorexperten van bpost media bijzondere research-inzichten en komen merk- en mediaverantwoordelijken aan het woord over hun campagne. Ontdek hier het eerste Opmerkelijk
Magali Verbelen
Top Days: creatieve impact via Paper Mail
Raak bij consumenten de juiste snaar op bijzondere dagen van het jaar Top days, dat is communicatie rond speciale dagen van het jaar of bepaalde evenementen. Van Vrouwendag tot Lazy Day, en van de Dag van de Doe-het-zelver tot Grootouderdag. Het concept heeft een grote impact op de consument omwille van de nieuwswaarde. Bovendien biedt een top day heel veel creatieve mogelijkheden. Dat verhoogt…
bpost media gagne l’Amma Award pour une étude innovante du ROI du Paper Mail
bpost media wint Amma Award voor innoverend onderzoek naar ROI van Paper Mail
“Elke euro die extra werd geïnvesteerd in Paper Mail bracht gemiddeld 7,7 euro op” bpost media won met haar Paper Mail ROI Research Project een bronzen Amma Award voor Media Research of The Year. Wat maakt dit onderzoek zo bijzonder en waarom is het innoverend voor adverteerders in ons land? We vroegen het aan Emma Declerck, Market Intelligence Expert bij bpost media. “Het is de allereerste…
markus-spiske-SD9Ef0YT4mE-unsplash
Dit is waarom u duurzaamheid niet meer achterwege kan laten in uw marketing
*/ Duurzame marketing in 2020 is niet meer wat het geweest is. Consumenten schreeuwen ‘greenwashing’ bij het minste gebrek aan samenhang. En door de sociale netwerken is het erg makkelijk geworden om fouten zeer snel door te geven, zoals de ervaring van Delhaize ons leerde. Vind je duurzaamheid als bedrijf belangrijk? Breng de boodschap over! Want (milieu-)ethiek staat nu bovenaan de lijst van…
ROI en research: insights voor efficiëntere Paper Mail
ROI en research: insights voor efficiëntere Paper Mail
“Onderzoek is een stimulans voor creativiteit. Het helpt om met een unieke insight je communicatie te optimaliseren” - Tamara Cortoos Inzicht in de efficiëntie van communicatie: het is - merkwaardig genoeg - niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Volgens Tamara Cortoos, Business Director bij Haystack Consulting, meet 4 op de 10 merken de ROI van hun communicatie niet. Toch kan research een…
Design en effectiviteit van Paper Mail: Expert Talk met Davy Dooms
Design en effectiviteit van Paper Mail: Expert Talk met Davy Dooms
Davy Dooms, Designer “Met design kun je het probleem van een consument helpen oplossen” Designer Davy Dooms is een klinkende naam in de communicatiewereld. Hij is de man achter de nieuwe visuele identiteit van onder meer de Antwerpse haven, Fluvius en het logo van Caritas. Zijn talent om merken een gezicht te geven, leverde Davy een reeks CCB Awards, Pentawards, Eurobest Awards en zelfs Effie…
De ROI van Paper Mail is meer dan respons en conversie
De ROI van Paper Mail is meer dan respons en conversie
5 opmerkelijke cijfers uit de Paper Reach-studie + case van Schoenen Torfs Direct mail (of Paper Mail) is de passie van Frédéric Jadinon, Head of Insights & Communication van bpost media. Hij is een van de stuwende krachten achter de nieuwe mediatool Paper Reach. Samen met ACC, UBA Belgium en UMA onderzocht bpost media wat Paper Mail kan bijdragen aan de ROI van een mediamix. Dat is in elk…
Paper Reach - De nieuwe referentiemeting voor In-Home Advertising
Paper Reach - De nieuwe referentiemeting voor In-Home Advertising
Paper Reach is een tool die ontstaan is uit de behoefte om betrouwbare en objectieve gegevens te verzamelen over het gedrag en de houding van de Belgen ten opzichte van wat er in hun brievenbus zit, en meer bepaald tegenover Direct Mail of Paper Mail. Deze tool biedt ook de mogelijkheid om de potentiële impact van Paper Mail campagnes te berekenen. 83% van de Belgen kijkt elke dag in hun…
paper-reach-001
Paper Reach – actuele cijfers en inzichten over de impact van Paper Mail
De nieuwe tool voor mediaplanners is ook een inspiratiebron voor creatieven en reclamestrategen Samen met ACC, UBA, en UMA ontwikkelde bpost media een tool waarmee mediaplanners een onderbouwde keuze kunnen maken voor Paper Mail (Direct Mail) in de mediamix. We spraken met Benjamin Wattiaux, Senior Expert Market Intelligence bij bpost media, over de slagkracht van de nieuwe Paper Reach-tool…
Best-of-IHA-1600-440-Interview-visuel
Ontdek de beste In-Home Advertising met de winnaars van de allereerste editie van onze Best of In-Home Advertising.
Reclame, activering, digital, OOH vieren al jaren hun beste creaties en het slimme gebruik van hun media- of communicatiekanalen. Het werd dan ook de hoogste tijd dat In-Home Advertising ook zijn beste vertegenwoordigers in de bloemetjes zou zetten. Nu is het zover: op initiatief van de UMA en bpost werden in november de allereerste Best Of In-Home Advertising Awards toegekend. Dat gebeurde onder…
Voici comment les chaussures Torfs, Savencia et Whirlpool mesurent l’impact de leur Paper Mail.
Zo meten Schoenen Torfs, Savencia en Whirlpool de impact van hun papieren communicaties
Met de Impactbarometer brengt u aankoopintenties van uw klanten in kaart Het lijkt vaak moeilijk om de impact van communicatie met cijfers te onderbouwen. Is uw reclameboodschap overgekomen? En weet u of klanten en prospecten na het zien of horen van uw advertentie of spot ook effectief van plan zijn om uw product te kopen? Met de Barometer van bpost krijgt u daar voor Direct Mail (of Paper Mail…
MONTAGE_GUTKNECHT_HUIS_1_cropped
“Goede targeting compenseert de meerkosten van drukwerk”
Interview met Jérôme Gutknecht, Data director bij bpost Targeting is allesbepalend voor je campagne. Dat weet niemand beter dan Jérôme Gutknecht, Data director bij bpost. Een slimme selectie uit de 1,2 miljoen SelectPost-adressen is een krachtige hefboom voor je ROI. Maar kan Direct Mail (Paper Mail) het wel opnemen tegen de selectiemogelijkheden van digitale platformen zoals Facebook? Een…
shutterstock_1049628104_cropped
Performance reclamemedia: de perceptie is niet de realiteit
Onderzoek. Re-evaluating Media (The Belgian Edition) en Ad’titude Tracker Mediaplanners onderbenutten de impact van kruisbestuiving in de mediamix DM in de mediamix verhoogt de return aantoonbaar Selectieve media hebben de grootste conversiekracht Afhaakintentie is groter bij digitale media dan bij gedrukte media zoals In-Home Advertising (direct mail en huis-aan-huis) Slimme targeting zorgt…
shutterstock_335751920
Doelgericht communiceren begint bij datakwaliteit
Minicase Customer Journey Elektrische Voertuigen Data vertellen waar een prospect zit in de beslissingsfunnel Data en dataverrijking scheppen duidelijkheid over verkooppotentieel Data versterken de communicatie door personalisatie Data zijn het platform voor een KPI-framework en ROI-analyse SelectPost is de grootste database voor prospectie voor elektrische voertuigen Bekijk hier de…
« En faisant du me marketing, beaucoup de marketeers oublient des groupes cibles importants »
“Veel marketeers doen aan me marketing en missen zo belangrijke doelgroepen”
Interview met Hanan Challouki over het belang van inclusieve communicatie Hanan Challouki (28) is oprichtster van het gloednieuwe communicatiebureau Inclusify en inclusieve communicatie-experte. Haar missie? De marketing- en communicatiesector inclusiever maken. Ze geeft bedrijven in dit artikel concrete tips om via onder andere targeting in te zetten op inclusieve communicatie. Hoe kunnen…
shutterstock_641371675
Het Dicht-bij-huis-Autosalon
Hoe brengen slimme data u dichter bij uw prospects? Het Autosalon 2021 gaat niet door wegens de coronacrisis. Voor de autosector is dit uiteraard een extra streep door de rekening. Met een half miljoen bezoekers is het Autosalon een belangrijk salesleadkanaal. Na de terugloop van de autoverkoop in 2020 is de annulering van het tiendaagse evenement een extra uitdaging voor alle merken. De rol…
shutterstock_1826922911-rect-3
Autosalon 2021: niet naar de Heizel, wél naar de merkverdeler
Creatieve impact met direct mail COVID-19 heeft ook dé belangrijkste beurs van het jaar in zijn greep. Het Autosalon gaat niet door, dus zal de verkoop dit jaar aangezwengeld moeten worden in het dealernetwerk. De traffic naar de lokale verdeler zal vlotter verlopen als u media inschakelt waarmee u écht geïnteresseerde kopers bereikt én die de volle aandacht krijgen. Creatieve impact is dus het…
TORFS - Un reminder qui marche.
TORFS - Een reminder die binnenkomt.
"Direct Mail maakt écht een verschil op vlak van activatie, ook bij onze trouwste klanten." - Lise Conix, Marketing Manager Torfs Doelstelling Trouwe Torfs-klanten herinneren aan het shoptegoed dat ze met getrouwheidspunten hebben gespaard en ervoor zorgen dat ze hun korting (variërend van 2,5 euro tot 20 euro) zeker gebruiken. Aanpak Testgroep met Direct Mail (Paper Mail): De trouwe…
TELENET - Een activerende brief.
TELENET - Een activerende brief.
*/ "Ik sta er altijd van te kijken hoe efficiënt een simpele brief blijft in dit digitale tijdperk." - Isabelle Maselis, Communication Manager Telenet Play Doelstelling Telenet-klanten met kinderen verleiden om tot de volgende schoolvakantie gratis te kijken naar Play, het kanaal met topseries en -films voor kinderen en volwassenen. Een blik op de ROI van deze crosssellingcampagne die twee…
TUI - Petite carte postale. Grands résultats.
TUI - Kleine postkaart. Grote resultaten.
« "Ongelooflijk welk effect die simpele postkaart had op de boekingen en web." - Annemarie Van Hecke, CRM Manager TUI Belgium » Doelstelling TUI-klanten die in de voorbije twee jaar een Sun & Beach-reis hebben gemaakt, aanmoedigen om in november alvast hun zomervakantie te boeken. De postkaart zette een aantal vroegboekvoordelen in het zonnetje, maar wilde kandidaat-reizigers vooral…
shutterstock_1059882755
“Paper Reach Survey”, de nieuwe referentiemeting van In-Home Advertising
De belangrijkste cijfers van de “Paper Reach Survey”, de nieuwe referentiemeting van In-Home Advertising, bevestigen de mediawaarde ervan. We brengen allemaal een groot deel van onze tijd door op de sociale media, op het werk of in onze vrije tijd.  Als marketingspecialist kunt u intuïtief veronderstellen dat uw reclameboodschappen ook daar een belangrijke rol moeten spelen. U heeft geen…
stephen-phillips-hostreviews-co-uk-F8QgtxUc6-E-unsplash
Feit of fictie: zijn e-mails duurzamer dan direct mails?
Duurzaamheid of ‘sustainability’ is tegenwoordig een veelbesproken thema. En terecht. Maar hoe past In-Home Advertising in het plaatje? Is een direct mail sturen sowieso slechter voor het klimaat dan een e-mail? Niet per se! En we vertellen u graag waarom. De cyclus van een Direct Mail is alom bekend. Het begint met een communicatie-idee, dat wordt gedrukt, wordt gedropt bij de post die het…
Le Direct Mail, plus vert qu’on ne le pense: 5 astuces
Direct Mail, groener dan u denkt: 5 tips
*/ Marketing en sustainability met elkaar verzoenen? We leggen u uit hoe u op zo’n duurzaam mogelijke manier een Direct Mail kunt uitsturen. We hebben het al gezien: duurzaamheid hoog in het vaandel dragen is een absolute must voor de reputatie van een bedrijf. Maar hoe kunt u uw consumenten ervan overtuigen dat het menens is voor u? Door ook in uw marketing en communicatie groener te zijn,…
GettyImages-1220758392
Op naar het nieuwe normaal … zo kunt u creatief communiceren met uw klanten
De cijfers gaan gestaag maar zeker de goeie richting uit, maar van ‘terug naar normaal’ is nog geen sprake. De focus in uw communicatie moet dus blijven liggen op empathie. Toch kunt u kunt ook positief én creatief uit de hoek komen. En dat met papier! Onze media-experte Tatjana Raman verzamelde enkele inspirerende voorbeelden. 1. Informeer Gaat uw vestiging terug open? Stel uw klanten en…
daily-nouri-dHPZ27-fbqE-unsplash
Zo blijft uw e-commerce ook booming ná de lockdown
Volgens het vakblad Gondola piekt de online verkoop sinds het uitbreken van de coronacrisis met 'tientallen procenten'. Consumenten weten de weg naar e-shops  door de nieuwe omstandigheden moeiteloos te vinden. De vraag is: hoe houdt u uw online verkoop ook aan als we weer  - weliswaar in beperkte mate - naar fysieke winkels mogen? En welke media gebruikt u dan? Hier zijn 5 insights die uw…
0E3K7549_0_0_92_rgb
Ook in tijden van Corona, springt In-Home Advertising eruit
In deze periode van lockdown is de positieve houding van de Belgen ten opzichte van de brievenbus- en In-Home Advertising media niet veranderd, integendeel.   79% van de Belgen bevestigt dat ze nog steeds nieuwsgierig zijn naar de inhoud van hun brievenbus. Een cijfer dat de mate van aandacht die een bericht op dit moment krijgt bevestigt.   Voor 65% van ons blijft het lezen van post…
In tijden van social distancing moeten merken dichter dan ooit bij hun klanten zijn
In tijden van social distancing moeten merken dichter dan ooit bij hun klanten zijn
Hoe minder we elkaar (mogen) zien, des te meer contact we willen. Door de coronacrisis blijkt eens te meer hoe belangrijk communicatie voor ons allemaal is. Maar de crisis stelt ook merken voor enorme uitdagingen. Moet je nu investeren in communicatie en hoe je dat dan? Marktonderzoek van Ipsos en lichtende voorbeelden van nu volop actieve merken bieden houvast en inspiratie in deze onzekere…
Stimulez-vous suffisamment le lien émotionnel avec les consommateurs?
Hoe sterk is de emotionele band tussen u en uw consument?
Consumenten hebben een steeds negatiever beeld van merken. ‘Deze relatiebreuk tussen merk en consument toont ons dat we moeten investeren in relatiemarketing. Waarom? Emoties hebben een grote invloed op de loyaliteit van klanten. En als u weet dat een nieuwe klant winnen vijf keer meer kost dan een bestaande klant houden, is de rekensom snel gemaakt. Heeft u zich ooit afgevraagd of u uw…
eric-hollander
Hoe kunnen merken bouwen aan de relatie met hun klant?
Sparkle sprak met Eric Hollander, creatief directeur van het reclamebureau Air, over merken en de emotionele band met hun klanten. Hieronder leest u de korte samenvatting. Download het volledige interview met Eric Hollander hier > Wat betekent emotie voor een merk? 'Emotie is iets dat je niet kan definiëren, maar ervoor zorgt dat we – bij eenzelfde product met dezelfde prestaties en…
De basics van relatiemarketing
De basics van relatiemarketing
Wat is het? Relatiemarketing focust zich op het opbouwen van een – u raadt het al – relatie met uw klant. In plaats van u te richten op sales en winst, gaat u met relatiemarketing focussen op de ‘what’s in it for the client’ en die waarde zoveel mogelijk proberen te maximaliseren. Dat kan met een mix van (marketing)technieken. Uw klant op het juiste moment raken? Zo doet u het > Waarom doet…
personalized-profiling
Prospecten scoren met data & personalized profiling  
Personalized profiling, scoring en het bepalen van de penetratiegraad zijn allemaal technieken die adverteerders kunnen helpen om beter te targeten op hun klanten. Jérôme Gutknecht, kersvers Data Director bij bpost, geeft tekst en uitleg. Hoe gaat ‘personalized profiling’ juist in zijn werk? Met behulp van de look-a-like modeling- techniek kunnen adverteerders profielen identificeren die…
Met In-Home Advertising naar het hart van het juiste huis: de selectiemogelijkheden
Met In-Home Advertising naar het hart van het juiste huis: de selectiemogelijkheden
Wist u dat het succes van uw campagne voor de helft afhangt van een slimme targeting? Het begint allemaal bij een goed uitgekiende dataselectie. En vandaag gaan die selectiemogelijkheden verder dan ooit. Zo kan u perfect inspelen op individuele interesses en voorkeuren, socio-demografische gegevens en lifestyle. Niet alleen van uw klant, maar ook van uw prospecten. Benut u al het volledige…
Cannes-Lions-header
Waarom Cannes Lions de moeite is, ook naast de leeuwen
Na meer dan 15 jaar professioneel in de mediascène te vertoeven, was het voor media expert, Tatjana Raman, hoog tijd voor een trip richting hét reclamemekka, de hoogmis der creativiteit: Cannes Lions. Wie deze lofzang van commerciële content een beetje volgt, heeft ongetwijfeld al gehoord welke baanbrekende merken met leeuwen huiswaarts keerden. Daarom deze keer geen opsomming van awards, maar…
Header-campina
Een product launch via In-Home Advertising? Resultaten om van te slurpen!
Hoe brengt u de consument op de hoogte van uw nieuwe product? En misschien nog moeilijker, hoe overtuigt u diezelfde consument dat hij net uw product nodig heeft? Zo doet u het met In-Home Advertising (Direct Mail en Door-to-door).   Op de keukentafel via OptiTouch Voor hun product launch, gingen Wavemaker en Campina aankloppen bij Welcome Media. Via de media oplossing OptiTouch slaagden ze…
Check-list pour une campagne In-Home Advertising activante
Checklist voor een activerende In-Home Advertising campagne
De conversiegraad van een In-Home Advertising campagne verhogen, hoe moet dat? Hieronder leest u concrete tips en advies die de return van uw campagne onmiddellijk zullen verbeteren. Antwoordt u ‘ja’ op alle onderstaande vragen, dan is de kans groot dat uw mailing geslaagd is! (1) Trekt mijn mailing de aandacht? Is mijn mailing mooi? Uiteraard is dat belangrijk, maar dat is niet voldoende. “…
Webp
Het geheim achter slim én snel de juiste consumenten activeren voor uw merk
Activatiecampagnes met dubbele (respons)cijfers: hoe bereikt u dat vandaag met de overdaad aan media en aanbiedingen? We delen graag interessant onderzoek van GfK met u. Hieruit blijkt dat u via In-Home Advertising de aandacht langer kunt vasthouden. Drie sterke cases laten u zien hoe u met In-Home Advertising als Direct Mail en huis-aan-huisreclame klanten en prospecten slim én snel activeert…
Webp
Hoe inzichten uit neuromarketing u helpen uw mediamix te bepalen
In-Home Advertising heeft een opmerkelijke verkoopkracht. Nederlandse onderzoekers van het neuromarketingbureau Unravel (voorheen ST&T) Neuromarketing Research ontdekten dat een mediamix met tv-spots en huis-aan-huisfolders voor een extra omzetstimulans zorgt. We spraken hierover met Tim Zuidgeest, co-founder van dit succesvolle bureau dat via neuromarketing een verhelderende kijk neemt in…
Webp
Impactvolle 360° campagnes? De experten van MediaMarkt en Ethias tonen hoe
360° campagnes: 1 + 1 = 3. Campagnes die inzetten op meerdere kanalen zijn haast altijd een garantie voor betere resultaten. MediaMarkt en Ethias tonen hoe het moet.   Anno 2019 lijkt het aansnijden van een onderwerp als multichannel campagnes overbodig. Zowat elke marketeer ziet in dat het gedrag van de consument de afgelopen twee decennia drastisch is gewijzigd: hij heeft een overload aan…
in-print-we-trust-in-a-digital-era
Papier, uw bondgenoot om het vertrouwen van de consument te winnen
Wilt u een vertrouwensrelatie opbouwen met uw consumenten? Beperk u dan niet tot de digitale communicatiekanalen. Een multichannel-strategie, mét In-Home Advertising, is de beste aanpak om de aandacht van de consument te trekken en daarbij uw geloofwaardigheid en imago te versterken. We verduidelijken voor u welke rol papier speelt in uw mediamix.   360°-marketing In dit digitale tijdperk…
Votre campagne de In-Home Advertising aura-t-elle l'impact désiré ? Faites un pré-test.
Heeft uw In-Home Advertising campagne de gewenste impact? Pre-test het.
Herkenbaar? Uw brief of folder heeft alle elementen van een goede campagne: een sterk creatief concept, een fraai design, een slimme targeting en zo meer. Maar dan slaat de twijfel toe. Komt uw boodschap wel over? Gebruikt u de juiste kleuren om uw boodschap te ondersteunen? Kan de ontvanger zich identificeren met de mensen op uw foto’s? Leest uw publiek uw boodschap in de volgorde die jij voor…
print-and-marketing-automation
Al gedacht aan print in uw marketing automation flow?
Marketing automation is ook in België aan een opmars bezig. Het is de ideale tool om klanten op een relevant moment in de customer journey te bereiken. Ook print levert bewezen resultaten op en verdient zijn plaats in uw marketing automation flow: het gaat over een eenmalige investering die meetbaar, flexibel en snel is. Bovendien kunnen print en online perfect worden gecombineerd voor een hogere…
Des géants du web optent pour le hors ligne dans leur mix média
Online spelers kiezen voor offline in hun mediamix
Online giganten zoals Google of Zalando integreren In-Home Advertising in hun mediamix. En de resultaten, die spreken voor zich. In het medialandschap van vandaag is het immers geen kwestie van of/of, maar wel een van en/en waarbij het erop aankomt elk medium op de juiste manier in te zetten. Trop is te veel Van zodra we de ogen openen en onze smartphone nemen, worden we geconfronteerd met…
Le mix média efficace à l'heure du « ad avoidance »
De effectieve mediamix in tijden van ad avoidance
Mensen skippen, blocken en vermijden reclame op allerlei manieren. Ad avoidance is trending. Is het nog wel mogelijk om impact te creëren met reclame? En hoe stelt u een mediamix samen met stopping power én staying power? We namen in onze Ad’titude Tracker ‘ad avoidance’ onder de loep. Skip deze blogpost niet en u ontdekt de antwoorden.  Ad avoidance: hoe springt u daarmee om? Tot voor kort…
RelationalMarketing-InHomeAdvertising-PulseSurvey
Verover het hart van gezinnen met In-Home Advertising
Media zijn als wielrenners. Slechts enkele hebben de benen om zowel eendagsklassiekers als rondes te winnen. In-Home Advertising (Direct Mail en huis-aan-huisreclame) is zo’n medium dat op korte én lange termijn successen boekt in het opbouwen of versterken van de relatie met uw klanten. Het verdient daarom meer dan ooit een podiumplaats in uw relationele mediamix. Het introduceert uw merk in…
RelationalMarketing-Importance-CustomerCentricity
Valt de break-up tussen merk en consument te vermijden?
77% van de merken mag zomaar verdwijnen zonder dat er een haan naar kraait. Is er een oplossing van de vertrouwensbreuk tussen merk en consument? De visie van Bart Lombaerts, Head of Content bij Spyke en auteur van het boek Meaningful Marketing.   Hij dateert van 2007, maar lijkt actueler dan ooit. Toen bureau Openhere (nu Dallas) en adverteerder Microsoft een filmpje maakten waarin ze…
PulseSurvey-RelationalMarketing-InHomeAdvertising
Raakt uw merk het hart van uw klanten?
Relatiemarketing heeft impact op klantentrouw. Maar tot op heden was niet duidelijk hoe groot die invloed was op individuele merken en sectoren. Die inzichten zijn er nu wel. Ipsos voerde, op vraag van bpost media, voor de eerste keer in ons land onderzoek naar de band tussen merk en klant.   Een emotionele band verhoogt de ROI De resultaten van het Pulse-onderzoek, zijn ze verrassend? "Toch…
Online et In-Home Advertising : les Batman & Robin du mix média
Online en In-Home Advertising: de Batman & Robin van de mediamix
*/ Een uitpuilende brievenbus? Dat is gegarandeerd een beeld van de vorige eeuw. Vandaag zijn het vooral inboxen en online platformen die krioelen van de reclame. Boodschappen die de consument in veel gevallen probeert te omzeilen. Er wordt geskipt, doorgespoeld, ge-unsubscribed en gedeletet dat het een lieve lust is. Lees hier meer over de ‘ad-titude’ van de Belgische consument en hoe u hem…
blur-close-up-conceptual-1194775-1
Beter begrijpen, is beter beslissen. Hoe insights leiden tot sterkere marketingcampagnes
‘Een insight legt een vaak onuitgesproken waarheid bloot. Door het uit te spreken of vorm te geven in een idee, wordt het plots ook als een inzicht ervaren. Een aha-erlebenis, waarbij je als mens denkt: verdekke da’s waar, … en dat geldt voor mij ook.’ Een recap van de insights van enkele vakgenoten in ons Sparkle magazine over insights. Vandaag actueler dan ooit.   Een insight als wapen om…
Article-3-Direct-Mail-and-GDPR
Direct Mail in het GDPR-tijdperk? Nog effectiever!
Een Direct Mail sturen naar je volledige klantenbestand. Mag dat nog wel met de vernieuwde Europese privacywet, GDPR? Inderdaad: sinds eind mei 2018 worden de persoonsgegevens van je consument beter beschermd. Betekent dat dan een streep door jouw Direct Mail budget? Helemaal niet. Het is nog perfect mogelijk en je direct marketing campagnes worden zelfs nog effectiever. Hoe dit komt, lees je…
bg_post
Hoe zorgt creatieve targeting voor impact in 7 life stages?
De kracht van communicatie is relevantie. Data zorgen voor die relevantie. Met data speelt u nauwkeuriger in op specifieke behoeftes op het juiste moment. Maar waar vindt u die data, zijn ze GDPR-proof maar vooral: via welke media gebruikt u ze succesvol per doelgroep? Millennials, babyboomers, senioren, nest-leavers, jonge gezinnen: in dit artikel nemen we u mee langs nieuwe data-insights en…
Ownboard-magazine-TAM-airlines
Personalisatie in print, de ultieme conversation starter
Dankzij big data en de technologische ontwikkelingen in de druk- en de softwarewereld wordt Direct Mail steeds persoonlijker. De mogelijkheden zijn eindeloos. Op voorwaarde dat de juiste data voorhanden zijn… Een interview met Jo Van de Weghe en Bart Blondelle, de experten van Symeta.   In tijden van big data lijkt het soms alsof segmentering en personalisering belangrijke nieuwe evoluties in…
Telenet-editions-small
Love brand & content marketing in 8 sectoren
Content marketing is het middel bij uitstek om een love brand-status te veroveren. Zoals we al eerder bespraken zijn er namelijk 3 belangrijke kenmerken te onderscheiden bij een love brand: identiteit, positieve gevoelens en onmisbaarheid. Branding en een overtuigende marketverhaal is daarbij van groot belang én laat het net dat zijn waarin content marketing een cruciale rol speelt. We geven u…
Storytelling-2
Storytelling 2.0: praat over puppies, hoge hakken en wanderlust
Tatjana Raman, Media Expert bij bpost media, over de invulling van Storytelling anno 2019. Waarop focussen? Welke innovaties omarmen? En waarover spreken? Bereid u met deze 3 tips voor op Storytelling 2.0.   1. Puppies Merken dachten lang dat ze content konden ontwikkelen die bijna uitsluitend over hun producten gaan. Niets is minder waar. De “sweet spot” is lang niet voor de hand liggend en…
Magazine-Colora
Vier tips voor een klantenmagazine dat uw merk in de kijker zet
Als u een magazine opneemt in uw contentmarketingstrategie, dan versterkt u het imago van betrouwbaarheid van uw merk en creëert u een hechtere band met de lezers. Maar dan moet de inhoud wel relevant zijn en moet het magazine op een intelligente manier worden verdeeld. We geven u hier vier tips en een heleboel inspiratie om dit voor elkaar te krijgen.   Een papieren magazine. Kan dat nog wel…
stappen
Snel op weg met content marketing in zes stappen
Starten met content marketing is soms een stevige drempel. Moet u alles in vraag stellen? Moet het echt zo lang duren alvorens er aan content kan begonnen worden? We bieden u graag een stappenplan om snel én doordacht aan de slag te gaan.   Voor marketeers is redactionele content belangrijker dan ooit. Er zijn nog amper marketingplannen te verzinnen zonder een stevige dosis content marketing.…
Unilin-magazine-Unilin-Evola-Inspiration
Klanten verleiden via magazines? 6 inspirerende content marketing cases
Hoe belangrijk zijn magazines voor jullie content marketing? We stelden de vraag aan 6 marketeers en ervaren contentspecialisten in B2C en B2B. Hierna delen we met u de waardevolle ervaringen en lessen van Telenet, A.S. Adventure, ICI Paris XL, Unilin, Unilever Food Solutions en ASOS. Eén ding hebben ze gemeen: ze integreren op een slimme manier hun magazines en digitale kanalen tot een complete…
mauricio-santos-512974-unsplash
De heropleving van print in content marketing
Content marketing wordt vaak als een online discipline voorgesteld. Fout. Of minstens te kort door de bocht. Historische voorbeelden als de Michelin-gids en het magazine The Furrow (van John Deere) tonen aan dat print voor sterke resultaten kan zorgen. Ook anno 2019. Wij spraken met specialisten Pieter Vereertbrugghen en Bert van Loon.   Eind 2018 publiceerde Custo, de vereniging van…
Featured
Print magazines, de verborgen parels van content marketing
Volgens sommigen een hype, volgens velen een blijver. Om content marketing kan u dezer dagen niet heen. Wij vroegen aan Tatjana Raman, Media Expert bij bpost media, hoe zij erover denkt en welke mogelijkheden het adverteerders biedt. Een interview.   Waarom is content marketing tegenwoordig zo’n sterke trend? Ik heb jarenlang in televisie gewerkt (Tatjana Raman werkte zo’n 10 jaar bij…
bg_post
4 learnings over content marketing in de automotive sector
Het zijn interessante tijden in de automotive sector. De files waren nooit langer en toch verkochten we nooit meer auto’s. De luchtvervuiling was nooit erger en toch wil elke verdeler de allernieuwste technologische snufjes aanbieden. En ook in automotive content onderscheiden we verschillende trends, samengevat in 4 key learnings van experten op het content seminarie van Custo en bpost media…
bg_post
Omarm print magazines in een digitale wereld
Hoe spring je eruit in de explosie aan content die dagelijks wordt geproduceerd? Tatjana Raman begint haar verhaal met het voorbeeld van ‘Grow magazine’ van Facebook, ‘Vehicle magazine’ van Uber en ‘Airbnb mag’. “Dat zelfs deze pure digital players hun digitale strategie versterken met een print magazine, zegt veel over het belang van print in de media mix.” Het voordeel van magazines? Je komt…
bg_post
Focus in brand magazines op content die nieuwe ideeën genereert en ontspant
Hoe weet je welke content je doelgroep nu echt aanspreekt? Wat zijn de do’s en don’t voor een magazine dat word-of-mouth creëert bij uw consument? Vincent Konings, verrijkte ons met enkele interessante bevindingen uit de Custometer op vlak van print magazines in de automotive sector.    VINCENT KONINGS - INSITES CONSULTING 1. Een brand magazine in de autosector wordt gemiddeld 24 minuten…
bg_post
Communiceer op het ritme van uw doelgroep, niet het ritme van de sector
Hoe breng je je nieuwe model bij de juiste doelgroep? En hoe zorg dat die welomlijnde doelgroep ook ingaat op jouw aanbod? BMW ging een samenwerking aan met Air Brussels voor de lancering van hun nieuwe BMW X2. Wat volgde was een knap getargete ‘be the one who dares’-campagne. Ze vertrokken vanuit één key insight: 84% van de bevolking houdt niet van traditionele advertising… en kozen hierop…
bg_post
Gebruik content om uw premiumstrategie te versterken
Hoe zorg je ervoor dat mensen een bovengemiddelde prijs willen betalen voor uw nieuw model? Niet eenvoudig in een hyperconcurrentiële markt als de automotive sector. Maar Redwood – een gerenommeerd content agency uit Londen - slaagde erin om 4 automerken via een weldoordachte content marketingstrategie naar een hoger premium level te sturen. Gavin Green kwam overgevlogen uit Londen om ons hun…
eyetracker
Ogen liegen niet. Eyetracking onthult zwaktes en sterktes in Direct Mailings
Door alle horrorverhalen rond ad blocking en delayed viewing zou je haast vergeten dat technologie ook het omgekeerde kan: reclame dichter bij de consument brengen. Eyetracking is daarvan een succesvol voorbeeld. In de jaren 80 maakte de illustere professor Siegfried Vögele de technologie populair in onze streken. Vandaag past bpost media eyetracking toe op Direct Mailings van klanten, in…
adtitude-tracker-1
In-Home Advertising, één van de meest gewaardeerde media
In zijn groeiende zoektocht naar controle, gebruikt de Belgische consument een veelvoud aan technieken om reclame te vermijden op de voornaamste media. 9 op de 10 Belgen beoordeelt reclame als storend, overdadig en niet aangepast aan zijn behoeften. Doelstelling van de Ad’titude tracker: deze ad avoidance technieken oplijsten en meten, maar vooral begrijpen welke redenen aan de basis van dit…
Nescafé-azera
Nescafé’s In-Home Advertising campagne smaakt naar meer!
Hoe overtuig je fervente koffiedrinkers om resoluut te kiezen voor oploskoffie? Zenith deed voor Nescafé de test met OptiTouch van Welcome Media. Hun campagne was straffe koffie!   Uitwerking Voor de promotie van hun nieuwe NESCAFÉ Azera, maakten Zenith en Nescafé gebruik van de media oplossing OptiTouch van Welcome Media. Gebruikers van gemalen, oplos- en bonenkoffie ontvingen een…
1
Before you experience amazing, hear amazing
Background Lexus wanted to pre-launch the Lexus LC, their first entry into the luxury sports coupé market dominated by Porsche, Mercedes and BMW. The target market? The most sought after wallets in Australia. Time-poor individuals with diaries full of amazing events, who wouldn't think twice about the LC's $200,000+ price tag. If they once got behind the wheel of an LC, they'd want one. The…
apps
Targeting en contextual marketing als antwoord op de mediaversnippering
Twee bureaus. Twee concepten. Twee antwoorden op de versnippering, de individualisering en de fragmentering die zo typisch zijn voor dit tijdperk van millennials. Het concept the best next action van These Days en pivotal moments of change van BBDO.   Hoe krijg je iemand een stap verder in de user journey? ‘Het is er allemaal niet eenvoudiger op geworden. Mensen sturen vandaag…
Millennials-2
Millennials. Wie zijn ze? Wat doen ze? Hoe bereik je ze?
Elke week duiken er nieuwe onderzoeksresultaten op over millennials, de generatie geboren tussen 1981 en 1995. Ze zijn en denken anders dan de generatie voor hen. Dat stelt adverteerders voor uitdagingen: hoe communiceer je het best? Wanneer? En via welke kanalen? Onze Media Expert, Tatjana Raman, deelt haar insights in dit artikel. Profiel Bijna één op de drie mensen is een millennial. Quasi…
Hoe maakt u van uw merk een talkable brand?
Hoe maakt u van uw merk een talkable brand?
Elk merk wil een talkable brand worden, maar waarom? ‘Word-of-mouth is al eeuwen de meest overtuigende communicatievorm’, zegt Katrien Merckx, Media Expert bij bpost media. ‘Toen ik onlangs een nieuwe bril moest kiezen, stuurde ik selfies met de monturen naar vrienden en liet ik ze mee kiezen. Dit is voor vele mensen herkenbaar. 90% vertrouwt op de aanbevelingen van vrienden over merken.’ Vijf…

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.