Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
cup-cycling
30 juni 2021 - 5 Minuten leestijd

Creatieve inspiratie: de metamorfose van koffiebeker tot kwaliteitspapier

Alleen al in het Verenigd Koninkrijk belanden er élke dag ruim 7 miljoen koffiebekers bij het afval. Een gigantische berg dus, maar gelukkig is er een revolutionaire oplossing. Het Britse papierbedrijf James Cropper recycleert koffiebekers en maakt er hoogwaardig papier van. Groothandelaar G.F. Smith verdeelt dit unieke product in ons land via distributiebedrijf Wibni uit Chaumont-Gistoux. Managing director Etienne Huvelle van Wibni licht de creatieve mogelijkheden toe van deze unieke papiersoort Extract: van verpakkingen tot Paper Mail.

 

Wat is er zo bijzonder aan Extract?

(Etienne Huvelle) Recyclage van koffiebekers is technisch een moeilijk proces. Daarom is G.F. Smith een samenwerking aangegaan met specialist James Cropper en CupCycling. Hierdoor kan 90% van het afval van elke koffiebeker gebruikt worden als FSC-gecertificeerd papier. Heel concreet: een vel Extract van 380 gram bevat minstens 5 gerecycleerde koffiebekers. De overige 10% wordt gebruikt voor energierecuperatie bij de productie van gerecycleerd papier.

 

 

Welke creatieve mogelijkheden heeft Extract?

(Etienne Huvelle) Cupcycling zorgt voor papier van een uitzonderlijke kwaliteit. Daarom zie je het veel bij luxemerken. De typische blauwe Swarowksi-verpakkingen zijn een mooi voorbeeld. Een andere toepassing zien we bij Selfridges. De supermarkt recycleert zijn koffiebekers en maakt er papieren winkeltassen van in het typische geel van Selfridges. Wat Extract, als één van de papiersoorten via Cycling, betreft: Hallmark vervaardigt prachtige wenskaarten mee. In ons land gebruikt Atelier Vierkant uit Oostende het voor een bijzonder product: grote bloempotten! Maar je kunt Extract ook perfect gebruiken voor notaboekjes of een exclusieve Paper Mail. Qua kleuren is er heel veel mogelijk: van zwart zijn er bijvoorbeeld 25 gradaties.

 

Extract past dus perfect in een strategie van duurzaam communiceren?

(Etienne Huvelle) Absoluut, en we gaan daar steeds verder in. Je kunt Extract in kleine oplages krijgen, dus er is geen verspilling van papier. Bovendien wordt het papier opnieuw gerecycleerd en krijgt het een nieuw leven. Voor luxemerken is Extract dé manier om een Paper Mail te versturen die een stijlvolle uitstraling heeft en toch duurzaam is. Daarmee creëer je de juiste emotie en door het verhaal van Extract voeg je er een extra dimensie aan toe. Voor ontwerpers is dat natuurlijk een heel mooie uitdaging.

 

1

2

3

4

5

6

 

Nog duurzamer Paper Mail versturen? CO2-neutraal!

Steeds meer organisaties kiezen voor duurzame communicatie. Papier en gedrukte media - zoals Paper Mail - passen perfect in die strategie dankzij CO2-compensatie. Via CO2logic, de partner van bpost, gaat deze compensatie naar streng geselecteerde duurzaamheidsprojecten. Als u toetreedt tot dit programma, mag u het logo van CO2logic gebruiken op uw Paper Mail. Meteen een sterk signaal naar uw klanten toe!

 

Alles over het CO2logic-label

 

Wedstrijd. Win een gepersonaliseerd exemplaar van Sparkle, gedrukt op Extract!

Wilt u de kwaliteit van Extract op een bijzondere manier voelen en zien? Doe mee aan onze wedstrijd en win een van de 5 unieke gepersonaliseerde ‘Extract’-exemplaren van Sparkle. Stuur een e-mail naar alexandra.dankelman@bpost.be met het antwoord op de vraag ‘Hoeveel procent gerecycleerd afval van koffiebekers bevat Extract?’ en op de schiftingsvraag: ‘Hoeveel deelnemers telt deze wedstrijd op 15 juli 2021 om 23.59 uur?’

 

Stuur een e-mail naar Alexandra Dankelman

 

Gerelateerde artikelen

# Diensten, # B2B, # Marketing, # Klant
bpost, meer dan ooit een onmisbare dataspeler
Data vision
28 januari 2022
- 7 Minuten leestijd
Data vision
# B2B, # Andere
Innovatie in segmentatie met Paper Mail
SD Workx Case
30 juni 2021
- 4 Minuten leestijd
SD Workx Case
# B2B, # Andere
Daddy Kate Print scoort leads én awards met humor en storytelling
Daddy Kate Print gagne des leads et des awards via humour et storytelling
31 oktober 2018
- 7 Minuten leestijd
Daddy Kate Print gagne des leads et des awards via humour et storytelling
# B2B
Spring in a tin for Epsilon's clients
Spring-in-a-tin_DM
26 januari 2018
- 7 Minuten leestijd
Spring-in-a-tin_DM