Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
featured-image_whats-in-a-name
20 april 2021 - 7 Minuten leestijd

What’s in a name? is een freelance communicatiecollectief in te schakelen door reclamebureaus en adverteerders. Voor elke opdracht wordt een uitgeslapen projectteam samengesteld met als creatief leidmotief: iMaginative Storytelling. Om de naambekendheid bij potentiële klanten te vergroten, werd beslist om gericht een persoonlijke Direct Mail te versturen en zich in tijden van digibesitas duidelijk te onderscheiden.  

De strategie

Na een decennium buiten de lijntjes kleuren en een slapeloze nacht kwam het idee van een papieren trilogie annex portofolio tot stand: eerder opteren voor boeken in de bibliotheek dan voor pdf’s in de prullenmand.

It’s self-promotion, but not as you know it these days.

 

De communicatie

De mailing was een driedelige reeks met creatief werk, mooi gedrukt en op een originele manier gepresenteerd.  

  1. Will Draw For Fun

De eerste uitgave is een lookbook van illustraties in opdracht van diverse klanten. De verschillende tekeningen werden stuk voor stuk gestript van tekst en verbonden via een associatief motief. Of zoals men het zelf verwoordt: het is een kijkboek voor de leeslust en een neen aan de visuele vervuiling.

  1. Will Write For You

Het tweede booklet brengt een ode aan het geschreven woord en leest als een enige sollicitatiebrief. Het laatste woord is persoonlijk gericht aan de bestemmeling en wordt met de vulpen gesigneerd.

will write for you

  1. Will Work For Awards

Het slotstuk is een campagnegazet met selectief werk en neemt een loopje met de wereld van reclameprijzen, aangezien elke campagne bekroond werd met een fictieve ‘Award’…

will work for awards

will work for awards

Deze Direct Mail werd op naam verstuurd naar communicatiebureaus en prospects en telkens met een geschreven postkaart gepersonaliseerd.  

 

De resultaten

De mailing was erg opvallend in digitale tijden en werd dan ook positief onthaald. Een greep uit de reacties:  

Super leuk! Griet Byl - MEDIAMARKETING Ik ben erg onder de indruk - Sandra Rosseel - KW Weekend Dat is echt wel een stoefboek - Emily Rammant - FAMOUSGREY Het ziet er prachtig uit. Wat een super vormgeving - Steven Van Belleghem - SNACKBYTES Het pakketje lag deze ochtend te fonkelen op mijn bureau. Zo leuk en persoonlijk dat ik er zowaar rode wangen van kreeg. - Anoek Van Wouwe – VLAM Het ziet er dan ook wel érg mooi uit, helemaal tot in de puntjes. Mooimooimooi! - Klara De Smedt - De WINKELHAAK Magnifiek gemaakt, prachtig gepresenteerd. Een knap staal van jullie kunnen, prettig en pittig gedoseerd en becommentarieerd. Vol vrolijke, verrassende, vinnige en vunzige vrijdenkerijen - Wim Demyttenaere - WIMPULS Sterk werk - Eva Hugaerts - THE FAT LADY Bedankt voor jullie indrukwekkende mailing! - Adriaan Van Looy - ONLYHUMANS It's kind of a master piece! - Grégory Clément - YELLOWPIMENTO Heel aangenaam verrast door je werk. Fris, creatief, met een knipoog - Frederik Dewispelaere - WUNDERMAN Het is echt een pareltje - Laura Van Avondt – DE VLOER Ja absoluut! En heel mooi werk - Klaartje Galle - BBDO Heel mooi werk! Daar is bloed, zweet en tranen in gekropen - Jeroen De Jong - HEAD OFFICE Knap werk! Ik ben onder de indruk - Kenneth De Decker – MEDIA MIRROR Was me dat een ontzettend indrukwekkend staaltje drukwerk, alsook illustratief en woordelijk iets om U tegen te zeggen - Jirka De Preter - GRAPHIC DESIGNER We have received your booklet, yuge fan, tremendous work! - Marc Van den Bossche - 20SOMETHING