Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
De Kaasfee
6 juli 2022 - 2 Minuten leestijd
 
“Mensen raadden me het af, maar ik heb het me nog geen seconde beklaagd”
 

De opening van de Kaasfee in Knokke-Heist is niet onopgemerkt voorbijgegaan. Winkeluitbaatster Kathy Bruynooghe zette volop in op Paper Mail om de bewoners van de badstad op de hoogte te brengen. Ze verstuurde maar liefst 18.000 postkaartjes. Via een persoonlijke tekst en de belofte van een goodiebag voor elke klant wou ze de inwoners van Knokke-Heist naar haar nieuwe winkel leiden.

De keuze voor Paper Mail was een schot in de roos. De 500 goodiebags die Kathy voorzien had waren al vlug de deur uit. De goodiebags bestonden uit een koeltas met een kaasplankje, een kaasmes, en een Frans worstje. Kathy spoorde mensen ook aan om op het postkaartje in te vullen wat hun favoriete kaasmoment is. “Ik denk dat we een stuk of 200 ingevulde kaartjes ontvangen hebben. Dat staat nog los van al de mensen die langskwamen zonder kaartje maar wel lieten weten dat ze het ontvangen hadden. Ook opmerkelijk: veel mensen dachten dat het een persoonlijk kaartje was.”

 

De Kaasfee

 

Kathy had op voorhand nooit kunnen inschatten wat voor een succes haar postkaartjes zouden zijn. Ze had naar eigen zeggen zelfs wat schrik dat het niet zou aanslaan. “Tegenwoordig lijkt alles via sociale media te gebeuren. Mensen in mijn omgeving raadden me het ook af om voor een postkaart te kiezen, maar het is de beste beslissing die ik genomen heb. Ik heb zelf trouwens niet veel online gepost over de winkelopening.”

Ze is in het bijzonder tevreden over de vlotte gang van zaken. “Alles is vlekkeloos verlopen: zowel van de kant van bpost en als van de drukker.”
 

Tot slot: waarom zou Kathy collega-winkeliers aanraden om voor Paper Mail te kiezen? 

Je bereikt een heel ander publiek dan via online kanalen. Iedereen denkt dat alle potentiële klanten op sociale media zitten, maar dat is niet zo. En de generatie die wel op sociale media zit, is blij om eens een postkaartje te krijgen. Ik denk ook dat het extra opvalt omdat we tegenwoordig in het algemeen zo weinig post krijgen. Ik ben zeker van plan om in de toekomst nog eens zo’n actie te doen.”

 

De Kaasfee

 

In de buurt van Knokke-Heist?
Zeker langsgaan bij de Kaasfee, Bayauxlaan 4.

 

Lees hier hoe je met een postkaart eenvoudig en snel een verkoopeffect hebt

Gerelateerde artikelen

# Retail
Delhaize valt in de smaak bij wijnliefhebbers dankzij een slim gepersonaliseerde Paper Mail
Delhaize vins
6 december 2022
- 4 Minuten leestijd
Delhaize vins
# Retail, # FMCG
Nieuw onderzoek: reclamezendingen bewijzen impact!
Paper Reach
6 juli 2022
- 4 Minuten leestijd
Paper Reach
# Retail
Beter eten en beter leven dankzij data
Delhaize Super +
9 juni 2022
- 5 Minuten leestijd
Delhaize Super +
# Retail
Waarom A.S. Adventure grootschalig Paper Mail inzet voor webtraffic
A.S. Adventure
14 april 2022
- 4 Minuten leestijd
A.S. Adventure
# Retail
Een Paper Mail met een wow-saleseffect
Carrefour wow
25 maart 2022
- 4 Minuten leestijd
Carrefour wow