Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Comment vous assurer que votre publicité touche bien les bonnes personnes ?
25 maart 2020 - 7 Minuten leestijd

Een promotionele communicatie voor tuinaanleg in de brievenbus van appartementsbewoners of een kortingsbon voor hondenbrokken voor mensen zonder hond? Jammer van de inspanningen, maar deze boodschappen zullen hun doel missen. Als u reclame maakt, is een correcte doelgroepselectie heel belangrijk. En daarvoor heeft u natuurlijk ook data nodig!

Heeft u schrik om u te beperken tot een specifieke doelgroep?

Niet nodig! Het is namelijk zonde om geld en tijd te stoppen in een leuke campagne, die niet de juiste mensen aanspreekt. Voor sommige campagnes, waarbij u bijvoorbeeld een specifieke dienst of product aanprijst, is het namelijk beter om een precieze doelgroep te bepalen. Zo zal uw budget op de juiste manier ingezet worden om nieuwe klanten aan te trekken.

Hoe bepaalt u uw doelpubliek?

Over de gegevens van klanten beschikt u hopelijk al dankzij bijvoorbeeld een klantenkaartprogramma. Gelukkig beschikt u al over een berg informatie om uw doelgroep van potentiële klanten te definiëren. U komt namelijk elke dag in contact met uw huidige klanten. Zoek wat zij gemeenschappelijk hebben. Denk bijvoorbeeld aan sociodemografische kenmerken als hun woonplaats, gezinssamenstelling, leeftijd, beroep, geslacht,… Naar wat zijn ze op zoek? Hoe kunt u hen helpen? Voor wie is de boodschap die u wilt delen relevant?

Op basis van die kenmerken, kunt u vervolgens op zoek gaan naar bijkomende data. In de Selectpost database van Bpost bijvoorbeeld. De database is helemaal GDPR-proof en bevat gegevens van meer dan 1,1 miljoen Belgische gezinnen.

Zij deden het u voor

Bij Grafé Lecocq heeft geadresseerd drukwerk nog een mooie toekomst

De concurrentie in de Belgische wijnsector groot. De werving van nieuwe klanten is dan ook van groot belang, maar ook investeren in de bestaande klantenbasis blijft cruciaal. Dat heeft Grafé Lecocq goed begrepen: “We werken al jaren met direct mail en verwittigen klanten als we een wijn klaar hebben”, vertelt manager Christophe Stenuit. Prospecten nodigen ze uit voor allerlei degustatie-events. En dat doen ze met direct mail! “We huren adressenbestanden van bpost, die worden samengesteld op basis van basis van meerdere criteria (koopkracht, geografische locatie, leeftiijdsgroep, wijnliefhebbers, etc). Zo kunnen we de meest interessante contacten selecteren!”

Chez Grafé Lecocq, l’imprimé adressé a encore un bel avenir

Van prospect tot hondstrouwe klant: Tom & Co

Tom&Co lanceerde zijn nieuwe loyaltyprogramma Coloco met behulp van een Direct Mail. Die richtten ze aan alle families met huisdieren. En dat in een specifieke straal rondom hun winkelpunten. Daarvoor deden ook zij beroep op de SelectPost database van bpost. Zo bereikten ze prospecten die écht geïnteresseerd konden zijn én voor wie de winkel bezoeken mogelijk was.

Van prospect tot hondstrouwe klant: Tom & CO

Gerelateerde artikelen

# Retail
Delhaize valt in de smaak bij wijnliefhebbers dankzij een slim gepersonaliseerde Paper Mail
Delhaize vins
6 december 2022
- 4 Minuten leestijd
Delhaize vins
# Retail, # FMCG
Nieuw onderzoek: reclamezendingen bewijzen impact!
Paper Reach
6 juli 2022
- 4 Minuten leestijd
Paper Reach
# Retail, # KMO, # FMCG
De Kaasfee in Knokke-Heist kiest voor Paper Mail en creëert met 18.000 postkaartjes een overweldigende store traffic
De Kaasfee
6 juli 2022
- 2 Minuten leestijd
De Kaasfee
# Retail
Beter eten en beter leven dankzij data
Delhaize Super +
9 juni 2022
- 5 Minuten leestijd
Delhaize Super +
# Retail
Waarom A.S. Adventure grootschalig Paper Mail inzet voor webtraffic
A.S. Adventure
14 april 2022
- 4 Minuten leestijd
A.S. Adventure