Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Maerten & Partners
3 februari 2022 - 5 Minuten leestijd

Maerten & Partners was een van de winnaars van de recente Best of In-Home Awards. Deze specialist in interim- en projectmanagement koppelt ervaren freelance managers aan complexe, uitdagende opdrachten bij bedrijven. Maar hoe maak je in een concurrentiële markt je meerwaarde duidelijk? De acquisitiestrategie van Maerten & Partners is een kleurrijk voorbeeld van hoe een creatieve Paper Mail voor imago-impact én respons zorgt. Client Partner Els Barbier licht deze award-winnende campagne toe.

 

 

Maerten & Partners 1

 

Meer impact door de mediakeuze

Maerten & Partners wilde in een kennismakingsgesprek zijn werkwijze verduidelijken én naar de specifieke behoeften van een organisatie peilen. Een afspraak maken voor een persoonlijk onderhoud is echter niet evident: bedrijven hebben keuze genoeg of voelen zich in eerste instantie niet aangesproken door het concept van freelance management. Impact maken met de prospectiecommunicatie is dus belangrijk. “Bovendien wil je in een prospectiefase ook niet te opdringerig overkomen”, vindt Els Barbier. “Een prospect wil weten waarom jouw tijdelijke interim- of projectmanagers de betere oplossing zijn. Het DNA van je bedrijf moet je al kunnen overbrengen in de eerste communicatie.” Creativiteit bracht de oplossing.

 

Maerten & Partners 2

 

Een slim concept voor een creatieve Paper Mail

De belofte van Maerten & Partners: wij zorgen voor de (tijdelijk) ontbrekende schakel in uw team. Om dat idee snel en krachtig over te brengen, ontving de prospect een bijzondere Paper Mail. In een metalen doos met Caran d’Ache kleurpotloden ontbrak het oranje potlood – de huiskleur van Maerten & Partners. De begeleidende brief legt de link tussen de onvolledige set van potloden en het dienstenaanbod van Maerten & Partners. En hij nodigt de prospect uit voor een (online)meeting. Als er geen spontane respons komt, volgt er een telefonische opvolging. Na de kennismaking stuurt Maerten & Partners het oranje potlood om zijn oplossingen voor een tijdelijke nood aan managers nogmaals te onderstrepen.

 

Maerten & Partners 3

 

Creativiteit zorgt voor resultaten

Maerten & Partners lanceerde de acquisitiestrategie met deze creatieve Paper Mail in 2020. De eerste campagne was met 24% respons – dus afspraken voor een kennismaking – al meteen een groot succes. In 2021 was de impact zelfs nog iets hoger: toen leidde één op de vier uitgestuurde Paper Mails tot een onderhoud met een prospect. Een bijzonder hoge score dus. “Met cold calling is dat moeilijk haalbaar”, denkt Els Barbier. “Het kunnen refereren naar de Paper Mail maakt het bellen succesvoller.” En hoe reageerden de prospecten op deze originele outside the box-aanpak? “Wij kregen veel leuke reacties, die vaak ook het ideale startpunt van het gesprek vormden. Dat breekt het ijs en de symboliek van het ontbrekende potlood brengt ons meteen bij de meerwaarde van ons aanbod.”

 

Maerten & Partners 4

 

Paper Mail zorgt voor een dubbel voordeel

Els Barbier geeft aan dat Paper Mail een vaste waarde blijft voor de acquisitiestrategie van Maerten & Partners. “We vinden het belangrijk dat onze communicatie niet opdringerig is, het moet passen bij wie we zijn en hoe we werken. Het creatieve concept met de potloden vertaalt dat goed.” Een tweede voordeel is het herinneringseffect. “Een Paper Mail blijft echt hangen bij de mensen, je voelt je persoonlijk aangesproken. Digitale communicatie is vluchtig en je vergeet sneller wat je gezien hebt.”

 

Gerelateerde artikelen

# Gids, # Communicatie, # Marketing, # Media
[white paper] Cookieless World na 2024
do's and don'ts data marketers
8 november 2024
- 1 Minuten leestijd
do's and don'ts data marketers
# Marketing, # Communicatie
De natuur tot bij je thuis met de DM van Natuurpunt
logo Natuurpunt
8 november 2024
- 3 Minuten leestijd
logo Natuurpunt
# Communicatie
Carrefour verleidt met wijn en papier
increasing store traffic during Wine Festival Carrefour
3 mei 2024
- 2 Minuten leestijd
increasing store traffic during Wine Festival Carrefour
# Communicatie
Meer menslievendheid dankzij een top topical magazine
Belgian Red Cross raises funds for Morocco earthquake 2023
3 mei 2024
Belgian Red Cross raises funds for Morocco earthquake 2023
# Marketing, # Tips, # Communicatie
Het belang van motivationele personalisering
Personalisation should never compromise the element of surprise
12 oktober 2023
- 3 Minuten leestijd
Personalisation should never compromise the element of surprise