Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
robert-bye-XLK1tJqvIt4-unsplash
3 augustus 2020 - 7 Minuten leestijd

De bezorgdheid rond de klimaatsveranderingen én het bewustzijn rond de impact die we hebben op het milieu waren nog nooit zo groot. Klanten verwachten ook dat merken hier actief mee bezig zijn én dat ze ook transparant zijn in hun communicatie.

Merken moeten zeker zijn dat de marketingkanalen die ze kiezen overeen komen met de ‘sustainable agenda’ die ze uitdragen of ze riskeren om niet meer geloofd te worden, met als gevolg dat de consument op zoek gaat naar een ander merk.

Direct Mail (paper mail) heeft de laatste jaren onder vuur gelegen als het op sustainbility aankomt. Is dit echt nodig? We geven graag een aantal manieren om op de meest milieuvriendelijk manier te communiceren via Direct Mail.

 

Bewust omgaan met dat

Een succesvolle 1-to-1 communicatie start met het bepalen van de juiste doelgroep en de juiste data. Een cleane database zal er bovendien voor zorgen dat meer Direct Mail op het juiste adres toekomt en zal zorgen voor een minimum aan retours.  Het zal niet alleen leiden tot een kleinere papierverspilling, maar uiteindelijk ook zorgen voor een lagere campagne kost. Een win-win, als je het mij vraagt.

 

Gebruik milieuvriendelijk materiaal

 

De gepersonaliseerde folder ‘Selectie voor u’ past helemaal in het streven naar efficiëntie van Colruyt.

‘Selectie voor u’ is een dunnere en efficiëntere folder. De klant krijgt jaarlijks bijna 1 kg minder papier in de bus. Maar er is meer: de selectie is gebaseerd op het koopgedrag en bevat kortingen op maat van elke klant. Tijdens het printen komen al die aanbiedingen samen in een hypergepersonaliseerde folder, zowel in samenstelling als in tekst en beeld. Effectief en efficiënt.

Bovendien gebruikt Colruyt als sinds 1992 gerecycleerd papier voor het verzenden van zijn papieren Direct Mail.

 

BMWi 3 pusht de limieten van sustainability met zijn folder

 

 

Het is aangeraden om gerecycleerd papier te gebruiken, maar het kan nog altijd veel verder gaan dan dat. Dit bewijst BMW met zijn meest sustainable autofolder voor de aankondiging van de BMWi3.

BMW heeft samengewerkt met Gitam BBDO (Tel-Aviv) voor de launch van een nieuwe campagne die de ecologische BMWi3 voorstelt in een catalogus die enkel en alleen met gerecycleerd materiaal werd gemaakt. Deze catalogus promoot de nieuwe BMWi3, 100% elektrisch en vrij van vervuilende uitlaatgassen.

Het gerecycleerde materiaal werd verzameld uit verschillende recyclage fabrieken doorheen het land die de basis vormden voor de pagina’s van de catalogus. Elke pagina werd uit een ander gerecycleerd materiaal gemaakt: houtvezels, rubber, glas, tin, namaakleer, marmer, satijn, golfkarton, gerecycleerd papier, gerecycleerd karton, … De catalogus word in een doos geplaats, gemaakt van OSB platen op een zacht bedje van schapenwol.

De catalogus werd gemaakt en in elke BWM showroom geplaatst, bovendien werd hij ook uitgestuurd naar BMW i3 klanten.

 

National Geograhic verzend sustainable na opmerking van zijn lezers.

Een andere case is er eentje van National Geographic en bewijst dat we ook al zitten we er met onze neuzen bovenop, er toch gemakkelijk een ‘faux pas’ kan gemaakt worden. Ondanks dat het nummer de lezers op de gevaren van milieuvervuiling wil wijzen, door op de cover een ijsberg door een plastieken zak te vervangen, lopen ze zelf in de val. Ze verzenden net dit nummer in een plastieken omhulsel. Na een twitterbericht vervangen ze het plastiek door papier. Reactie en actie voor een meer sustainable verzendig.

 

National Geograhic verzend sustainable na opmerking van zijn lezers

Gerelateerde artikelen

# Automobiel
Caples Award – Paper Mail
suzuki
30 juni 2021
- 3 Minuten leestijd
suzuki
# Automobiel, # Publieke Sector
Personalisatie gaat verder dan de naam: 7 tips om Direct Mail te personaliseren
La personnalisation ne se limite pas au nom : 7 façons de personnaliser votre Direct Mail
20 maart 2020
- 7 Minuten leestijd
La personnalisation ne se limite pas au nom : 7 façons de personnaliser votre Direct Mail
# Automobiel, # Bank & Verzekeringen, # Publieke Sector, # FMCG
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
3 september 2019
- 7 Minuten leestijd
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
# Automobiel, # Mode, # Telco, # Andere
Win-back via Direct Mail, of: hoe u slapende klanten zachtjes wakker maakt
win-back-direct-mail
7 mei 2019
- 7 Minuten leestijd
win-back-direct-mail
# Automobiel, # Bank & Verzekeringen, # Retail
Inspelen op de verwachtingen van uw klanten: zo doet u dat
Inspelen op de verwachtingen van uw klanten: zo doet u dat
3 mei 2019
- 7 Minuten leestijd
Inspelen op de verwachtingen van uw klanten: zo doet u dat