Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Paper mail Land Rover
11 oktober 2022 - 5 Minuten leestijd
 

De iconische Defender kreeg een complete make-over, zowel qua design als technologie. Maar hoe haal je twijfelaars voor dit nieuwe concept over de streep? Zeker met in het achterhoofd dat de New Defender een hoger prijskaartje had. Land Rover UK koos voor zijn lead-generation campagne voor een Paper Mail die net zo vernieuwend én performant was als het nieuwe model Defender.

Hoge impact van Paper Mail 

De technische prestaties van de New Defender zijn indrukwekkend. Hellingen tot 45° neemt de wagen moeiteloos. Dat productvoordeel sprak de, vooral mannelijke, doelgroep uiteraard sterk aan. Het werd meteen de rode draad van het creatieve concept. De vorm? Een envelop en een brochure met hoeken van 45°! Zo vestigde de vorm meteen de aandacht op het bijzondere technische kenmerk. Als je door de brochure bladerde dan kreeg je door de creatieve vorm telkens een heel ander perspectief. Hierdoor bleef de aandachtswaarde hoog: elke pagina leverde immers een nieuwe verrassing op.

Bekijk de bijzondere vorm van deze Paper Mail in de casemovie: 

 

Een high-tech call to action 

Een wagen met zo’n vooruitstrevende technologie vraagt om een call to action die net zo geavanceerd is. Land Rover koos voor een call back-button in de Paper Mail. Ook hier werd het creatieve concept mooi doorvertaald, want je moest de button in de brochure 45° draaien om hem in te drukken! Via het WND-netwerk (radiofrequentie) kwam het verzoek om een afspraak direct bij de Land Rover-dealer. Via sms volgde er meteen een bevestiging en de kennismaking met de New Defender kon beginnen.

 

Een verbluffende conversie 

De bijzondere vorm – naast uiteraard de nieuwe wagen – had een stevige impact op de respons en conversie. Er werden 5000 Paper Mails uitgestuurd. Maar liefst 2508 prospecten gebruikten de call me back-button voor meer informatie, een offerte of een afspraak. 10% van deze leads kocht uiteindelijk een New Defender: 246 modellen werden op basis van deze creatieve en high-tech Paper Mail verkocht.

 

Zoekt u adressen van prospecten voor de aankoop van een wagen
of wilt u advies over de impact van speciale formaten?
Neem contact op met onze Media Experts.

 

Gerelateerde artikelen

# Automobiel
Dealertraffic en relatiemarketing via Paper Mail
Vermant-Volvo
23 maart 2022
- 5 Minuten leestijd
Vermant-Volvo
# Automobiel
Nieuwe prospecten voor elektrisch rijden: de slimme segmentatie van Audi voor Paper Mail
AUDI
4 februari 2022
- 5 Minuten leestijd
AUDI
# Automobiel
Caples Award – Paper Mail
suzuki
30 juni 2021
- 3 Minuten leestijd
suzuki
# Automobiel
Sustainable advertising, bestaat dat wel?
robert-bye-XLK1tJqvIt4-unsplash
3 augustus 2020
- 7 Minuten leestijd
robert-bye-XLK1tJqvIt4-unsplash
# Automobiel, # Publieke Sector
Personalisatie gaat verder dan de naam: 7 tips om Direct Mail te personaliseren
La personnalisation ne se limite pas au nom : 7 façons de personnaliser votre Direct Mail
20 maart 2020
- 7 Minuten leestijd
La personnalisation ne se limite pas au nom : 7 façons de personnaliser votre Direct Mail