Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
suzuki
30 juni 2021 - 3 Minuten leestijd

Case. Suzuki Vitara verdubbelt aantal proefritten met originele Paper Mail

Hoe overtuig je iemand van een proefrit als zijn huidige wagen hem eigenlijk nog niet in de steek laat? De Suzuki Vitara staat bekend als een heel betrouwbare wagen. Om de nieuwe reeks te ondersteunen, verstuurde het merk een heel impactvolle Paper Mail die perfect inspeelde op de kwaliteit en duurzaamheid van de Vitara. Suzuki won er een Caples Award 2021 mee, dé prestigieuze award voor Paper Mail.

 

De briefing: een proefrit voor wie nog niet wil veranderen van wagen

Voor die uitdaging stond het Spaanse bureau dat de communicatie voor Suzuki verzorgt. De eigenaren van de Vitara hadden door de hoge betrouwbaarheid eigenlijk geen reden om over te stappen naar het nieuwe model. Impact van de communicatie was dus heel belangrijk. Het bureau deed dat via een Paper Mail met een heel bijzondere inhoud. In de Paper Mail zat een … audiocassette! De reden: in de oude versie van de Vitara zat immers nog een cassettespeler. Dit ‘old-school’ medium werd echter met een flinke knipoog gebruikt: het diende als routeplanner naar de Suzuki-verdeler.

 

Caples Trophy

 

Personalisatie zorgt voor hoge respons en sales traffic

De strategie van Suzuki beantwoordt perfect aan de basisvoorwaarde van Paper Mail: neem de situatie van de klant als uitgangspunt. Dat deed het merk door de keuze van de huidige Vitara te bevestigen: de wagen gaat heel lang mee. De Paper Mail met de audiocassette was een uitnodiging om het nieuwe model te ontdekken. De cassette was gepersonaliseerd: een ‘gps-stem’ toonde de weg naar de Suzuki-dealer. Onderweg legde de stem uit welke nieuwe mogelijkheden de nieuwe Vitara heeft. Zo was de klant al voorbereid voordat hij de showroom van de verdeler binnestapte.

 

Het resultaat: Paper Mail verdubbelt het aantal proefritten

Deze gepersonaliseerde en impactvolle Paper Mail was commercieel een schot in de roos. Er werden dubbel zoveel testritten geboekt in vergelijking met de controlegroep. Vierhonderd prospecten kwamen naar de verdeler voor een kennismaking. De aanpak werkte dus. Bovendien had de actie veel weerklank via sociale media waar de actie eveneens werd verspreid. Een offline media heeft dus ook impact op online mediagebruik.

Bekijk hier de bekroonde case van Suzuki

Gerelateerde artikelen

# Automobiel
Sustainable advertising, bestaat dat wel?
robert-bye-XLK1tJqvIt4-unsplash
3 augustus 2020
- 7 Minuten leestijd
robert-bye-XLK1tJqvIt4-unsplash
# Automobiel, # Publieke Sector
Personalisatie gaat verder dan de naam: 7 tips om Direct Mail te personaliseren
La personnalisation ne se limite pas au nom : 7 façons de personnaliser votre Direct Mail
20 maart 2020
- 7 Minuten leestijd
La personnalisation ne se limite pas au nom : 7 façons de personnaliser votre Direct Mail
# Automobiel, # Bank & Verzekeringen, # Publieke Sector, # FMCG
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
3 september 2019
- 7 Minuten leestijd
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
# Automobiel, # Mode, # Telco, # Andere
Win-back via Direct Mail, of: hoe u slapende klanten zachtjes wakker maakt
win-back-direct-mail
7 mei 2019
- 7 Minuten leestijd
win-back-direct-mail
# Automobiel, # Bank & Verzekeringen, # Retail
Inspelen op de verwachtingen van uw klanten: zo doet u dat
Inspelen op de verwachtingen van uw klanten: zo doet u dat
3 mei 2019
- 7 Minuten leestijd
Inspelen op de verwachtingen van uw klanten: zo doet u dat