Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Deeds-not-words
5 september 2018 - 7 Minuten leestijd

When natural disasters happen, it's widely covered in all media around the world. Misereor, a relief organisation fighting poverty in Africa, Asia and Latin America, used this insight to raise awareness on making donations for an earthquake in Haïti.   They send a mailing to over 500 journalists, persuading them to do more than just report on the misery of the earthquake. Their message was simple and clear: "deeds not words". Enclosed in the envelope where all of the redundant phrases as loose letters. An eye-opening and strong message one couldn't ignore. The campaign was therefore a great success! Almost half of the approximately 500 journalists approached responded to this mailing.

A great example of how an ingenious targeted Direct Mail can generate strong emotions and activate receivers to act upon!
 

  falling letters

Gerelateerde artikelen

# B2B, # Andere
Innovatie in segmentatie met Paper Mail
SD Workx Case
30 juni 2021
- 4 Minuten leestijd
SD Workx Case
# Andere
Download nu de ultieme checklist voor een vlekkeloze organisatie van uw event.
bpost media
12 mei 2021
bpost media
# Andere
Hoe meer klanten aantrekken? Maak kopers van uw online volgers
Comment attirer davantage de clients ?
12 mei 2021
Comment attirer davantage de clients ?
# Andere
De ‘cost per lead’ berekenen: zo gaat u te werk voor een kwalitatieve lead
Calculer le coût par lead
12 mei 2021
Calculer le coût par lead
# Andere
Wat is een goede ROI?
Wat is een goede ROI?
12 mei 2021
Wat is een goede ROI?