Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
gepersonaliseerde uitnodiging
12 mei 2021 - 2 Minuten leestijd

Om de opendeurdagen van haar lingeriezaak BH en Zo in Wingene (West-Vlaanderen) in de kijker te zetten, werkt Valerie Vandendriessche al vijf jaar lang samen met bpost. “Klanten krijgen tweemaal per jaar een gepersonaliseerde uitnodiging in de brievenbus. En dat werkt in onze branche enorm goed - beter dan e-mail. Het effect op mijn omzet is groot."

 

Valerie houdt van een persoonlijke aanpak, en dat is ook wat de klanten van BH en Zo verwachten. “Ik vind het belangrijk om tijd te maken. Een praatje slaan, de collectie laten zien, maten nemen, passen, …: mijn klanten appreciëren die gemoedelijkheid. Ze zijn hier op hun gemak. Dat persoonlijke contact is bijna net zo belangrijk als een verkoop.”

 

“Uitnodigingen via e-mail belanden in de spamfilter”

Die persoonlijke touch trekt Valerie ook door in de communicatie met haar klanten. Vroeger via e-mail, vandaag via postbedeling. “Ik kwam er al snel achter dat e-mail voor mij niet de beste oplossing was. De uitnodiging belandde vaak in de spamfilter of viel gewoon niet op in een overvolle inbox.”

Het is erg eenvoudig: ik lever het drukwerk en bpost zorgt dat elke uitnodiging in de juiste bus valt.

- Valerie Vandendriessche

En dus gooide Valerie het roer om. “Ik stopte met e-mail en liet gepersonaliseerde postkaarten drukken, die ik tot op vandaag door bpost laat bezorgen. Dat gaat heel eenvoudig: ik lever het drukwerk aan en bpost zorgt ervoor dat elke uitnodiging in de juiste bus valt.”

 

“Investering van 1.500 euro gemakkelijk terugverdiend”

Bij elke opendeurdag van BH en Zo krijgen alle vaste klanten, zo’n 2.300 mensen, een uitnodiging met hun naam erop in de brievenbus. “De kaarten door bpost laten bezorgen, is een investering van 1.500 euro”, verklapt Valerie. “Ik noem het bewust een ‘investering’, want die som verdien ik snel terug. Het is moeilijk om het effect in exacte cijfers uit te drukken, maar ik zie rond de opendeurdagen duidelijk pieken in de bezoekersaantallen en de omzet. En dat was vroeger nooit.”

 

“Gedrukte uitnodiging fungeert ook als herinnering aan de opendeurdag”

Valerie weet heel goed waarom ze voor drukwerk kiest. “Zo’n bedrukte kaart blijft veel langer hangen - letterlijk. Mensen hangen ze aan hun prikbord in de keuken en lopen er elke dag meermaals voorbij. De uitnodiging fungeert dus ook als herinnering aan het evenement. Vorige week nog kwam een klant hier met een uitnodiging van vorig jaar aan omdat ze de afgebeelde modellen zo mooi vond. ‘Die beha wil ik’, zei ze. (lacht)”

Ik zie duidelijke pieken in de bezoekersaantallen en de omzet. En dat was vroeger nooit.

- Valerie Vandendriessche

Gerelateerde artikelen

# Verkopen, # Whitepaper
Download nu de whitepaper "Voorbij de blabla: wat is ROI nu écht?".
bpost media
12 mei 2021
bpost media