Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Découvrez comment Carrefour renforce l’attachement à la marque de ses clients fidèles et génère du drive to store grâce à une box personnalisée !
December 28, 2020 - 7 Minuten leestijd

Deze case van Carrefour maakt slim gebruik van de verjaardag van zijn beste klanten om hun merktrouw en de Brand Love nog te versterken. Tegelijk genereert de retailer drive to store. Het bijzonder creatieve formaat van het naar de klanten verstuurde pakje speelt zeker een rol in het succes van deze getrouwheidsactie.

Fanny Zannen

Fanny Zannen, bpost media expert: “Wat is er nu leuker voor je verjaardag dan een kleine attentie? In dit geval viert Carrefour zijn klant met een gepersonaliseerd out of the box formaat, een recept en coupons. Het is een uitstekende manier om aan getrouwheidsmarketing te doen en de band met trouwe klanten aan te halen. PS Ik verjaar op 3 januari. Heel benieuwd wat de merken voor me in petto hebben. 😉”  

Doelstellingen

  • Campagne van Carrefour om de beste klanten te fideliseren
  • Versterking van de merkgehechtheid (versterking merkentrouw & brand love)
  • Drive to store

 

Mechanisme

  • Via een out of the box formaat wenst Carrefour een gelukkige verjaardag met coupons en een inspirerend recept
  • DM verstuurd naar de beste klanten

 

Best Practice/Resultaten

  • WOW-formaat!
  • Perfecte personalisatie
  • Time sensitive (verjaardag) voor de klant
  • Inspirerend (recept) en incentiverend (coupons)
  • Participatiepercentage: 23%

   

Gerelateerde artikelen

# Retail
Case Medi-Market – Hoe (re)activeer je je klanten met Paper Mail in de mediamix?
Case Medi-Market – Hoe (re)activeer je je klanten met Paper Mail in de mediamix?
april 13, 2021
- 3 Minuten leestijd
Case Medi-Market – Hoe (re)activeer je je klanten met Paper Mail in de mediamix?
# Retail
In gesprek met Debby De Ridder – Head of Copy BBDO, over de kracht van (long) copy
In gesprek met Debby De Ridder – Head of Copy BBDO, over de kracht van (long) copy
februari 19, 2021
- 7 Minuten leestijd
In gesprek met Debby De Ridder – Head of Copy BBDO, over de kracht van (long) copy
# Retail
Hoe zorgt u ervoor dat uw reclame bij de juiste mensen terechtkomt?
Comment vous assurer que votre publicité touche bien les bonnes personnes ?
maart 25, 2020
- 7 Minuten leestijd
Comment vous assurer que votre publicité touche bien les bonnes personnes ?
# Retail, # KMO
Postkaart: kort, krachtig en emotioneel
postcard-header-image
maart 11, 2020
- 4 Minuten leestijd
postcard-header-image
# Retail
Hoe kledingketen ZEB een duurzame relatie opbouwt met haar klanten
Comment la chaîne de vêtements ZEB établit une relation durable avec ses clients
december 11, 2019
- 7 Minuten leestijd
Comment la chaîne de vêtements ZEB établit une relation durable avec ses clients