Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Découvrez comment Carrefour renforce l’attachement à la marque de ses clients fidèles et génère du drive to store grâce à une box personnalisée !
28 december 2020 - 7 Minuten leestijd

Deze case van Carrefour maakt slim gebruik van de verjaardag van zijn beste klanten om hun merktrouw en de Brand Love nog te versterken. Tegelijk genereert de retailer drive to store. Het bijzonder creatieve formaat van het naar de klanten verstuurde pakje speelt zeker een rol in het succes van deze getrouwheidsactie.

Fanny Zannen

Fanny Zannen, bpost media expert: “Wat is er nu leuker voor je verjaardag dan een kleine attentie? In dit geval viert Carrefour zijn klant met een gepersonaliseerd out of the box formaat, een recept en coupons. Het is een uitstekende manier om aan getrouwheidsmarketing te doen en de band met trouwe klanten aan te halen. PS Ik verjaar op 3 januari. Heel benieuwd wat de merken voor me in petto hebben. 😉”  

Doelstellingen

  • Campagne van Carrefour om de beste klanten te fideliseren
  • Versterking van de merkgehechtheid (versterking merkentrouw & brand love)
  • Drive to store

 

Mechanisme

  • Via een out of the box formaat wenst Carrefour een gelukkige verjaardag met coupons en een inspirerend recept
  • DM verstuurd naar de beste klanten

 

Best Practice/Resultaten

  • WOW-formaat!
  • Perfecte personalisatie
  • Time sensitive (verjaardag) voor de klant
  • Inspirerend (recept) en incentiverend (coupons)
  • Participatiepercentage: 23%

   

Gerelateerde artikelen

# Retail
De paper mail en door-to-door mediamix van Mr. Georges: authentiek, lokaal en kwaliteit !
Le paper mail et door-to-door mediamix de Mr. Georges: authentique, local et qualitatif !
15 september 2021
- 1 Minuten leestijd
Le paper mail et door-to-door mediamix de Mr. Georges: authentique, local et qualitatif !
# Retail, # FMCG
LU verovert met Paper Mail drie keer het hart van de consument
lu
30 juni 2021
- 2 Minuten leestijd
lu
# FMCG, # Retail
Innovatie in retailconcepten en Paper Mail
Mr. Georges
30 juni 2021
- 3 Minuten leestijd
Mr. Georges
# B2B, # Retail
Paper Mail en innovatie in duurzaamheid
cup-cycling
30 juni 2021
- 5 Minuten leestijd
cup-cycling
# Retail
Case Medi-Market – Hoe (re)activeer je je klanten met Paper Mail in de mediamix?
Case Medi-Market – Hoe (re)activeer je je klanten met Paper Mail in de mediamix?
13 april 2021
- 3 Minuten leestijd
Case Medi-Market – Hoe (re)activeer je je klanten met Paper Mail in de mediamix?