Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Durable et populaire, Ikea l'a réalisé avec son catalogue
3 augustus 2020 - 7 Minuten leestijd

Een budgetvriendelijke meubelgigant die duurzaamheid voorop plaatst. Geen makkelijke klus. Toch maakt Ikea zich sterk haar steentje bij te dragen.Wist u dat u bij Ikea ook terecht kan voor de aankoop van zonnepanelen? Wie at nog geen veggie hotdog tijdens een IKEA bezoek? Ook afval vermijden en grondstoffen efficiënt gebruiken maakt deel uit van de IKEA’s missie. Met dat inzicht werden de KUNGSBACKA keukenfronten ontworpen, op basis van gerecycleerd hout en petflessen.

Bij IKEA willen we een positieve impact hebben op de wereld. Daarom willen we het makkelijker maken voor mensen om thuis een duurzamer leven te leiden. Ons doel voor 2030 is dat alle IKEA producten gemaakt zullen worden van gerecycleerde of hernieuwbare materialen”.

Maar het gaat nog verder ...

De beroemde catalogus anders bekeken

Maar weinig catalogen zijn zo populair als die van Ikea, waardoor ze ook massaal gedrukt en verspreid worden. Dus ging Ikea samen met DDB aan de slag om van de meest populaire cataloog ook de meest duurzame cataloog te maken. De Ikea-cataloog verdween in een papierversnipperaar in de winkel en werd op die manier herleid tot vulling voor een kussensloop. Zo kreeg de cataloog een tweede leven én een permanente plaats in het interieur van hun klanten.

 

De beroemde catalogus anders bekeken

 

The value of paper

Ikea begrijpt de waarde van papier en zorgt ervoor dat dit medium ook in de toekomst haar plaats verdient. Enerzijds door ervoor te zorgen dat papier ook een duurzaam element wordt, anderzijds door een ludieke campagne, zoals deze:

Een mediamix die voornamelijk digital media omvat, maar wel ééntje die u leert hoe u print omarmt. Keep up the good work, Ikea!  

Gerelateerde artikelen

Maak nieuwe klanten van bestaande klanten: tips voor cross- en upselling
Maak nieuwe klanten van bestaande klanten: tips voor cross- en upselling
23 mei 2019
- 7 Minuten leestijd
Maak nieuwe klanten van bestaande klanten: tips voor cross- en upselling
# Automobiel, # Bouw - Renovatie - DIY, # Retail, # Telco
In-Home Advertising 'meets' technologie: 5 innovatieve cases
technology-direct-mail-innovation
3 mei 2019
- 7 Minuten leestijd
technology-direct-mail-innovation
# Bouw - Renovatie - DIY, # Mode, # Bank & Verzekeringen, # FMCG
Nieuwe klanten aantrekken met In-Home Advertising: 4 succesvolle campagnes
Attirer de nouveaux clients avec le In-Home Advertising : 4 campagnes réussies
24 april 2019
- 7 Minuten leestijd
Attirer de nouveaux clients avec le In-Home Advertising : 4 campagnes réussies
# Bouw - Renovatie - DIY
The medium is the message, applied to Direct Mail
Webp
5 september 2018
- 7 Minuten leestijd
Webp
# Bouw - Renovatie - DIY
Hoe je als lokale retailer door een stipte opvolging van offerte naar bestelling gaat
Featured-VM-tegels_DM
16 maart 2018
- 7 Minuten leestijd
Featured-VM-tegels_DM