Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Comment attirer davantage de clients ?
12 mei 2021

Elke zaakvoerder wil graag duizenden fans op social media. Maar wat bent u met dat online bereik als uw volgers nooit een voet in uw fysieke winkel zetten? Wil u meer klanten aantrekken, focus dan eerst op uw online fans: zij kennen uw zaak namelijk al. Al wat ze nodig hebben, is een duwtje richting etalage.

 

Organiseert u binnenkort een klantendag, opendeurdag of ander evenement? Lees onze ‘8 tips om van uw evenement een overrompelend marketingsucces te maken’.

Download het e-book

 

1. Meer klanten aantrekken met een voucher

Een van de meest doeltreffende manieren om online volgers naar uw winkel te lokken, is door hen een voordeelbon te laten afdrukken. Maak er een speciale bon van, exclusief voor Facebookfans bijvoorbeeld, en doe hen een aanbod dat ze simpelweg niet kunnen weigeren. Een korting is een goed idee, een gratis extraatje bovenop hun aankoop nog beter.

 

2. Zet de meerwaarde van een winkelbezoek in de verf

Consumenten kopen steeds meer online. Heel wat van uw social media-fans dus ook. Ze verkiezen een simpele klik boven een fysieke verplaatsing richting winkel. Toch hoeft u niet te wanhopen, want uw winkel bezit enkele troeven waar een webshop nooit aan zal kunnen tippen.

Een webshop mag nog zo gebruiksvriendelijk zijn, in uw winkel krijgen alle klanten die dat willen een woordje uitleg. U staat hen bij met raad en daad en begeleidt hen bij hun aankoop. U weet dat, maar weet uw online community dat ook? Wellicht niet, tijd dus om daar wat aan te doen! Hoe? Door een aantal posts te plannen die uw service in de verf zetten.

3. Vermeld producten of diensten op social media.

Image

Dat u heel wat Facebookfans hebt, is geweldig. Het wil zeggen dat u leuke content deelt. Maar speelt die content wel in op uw productaanbod? Iedereen weet dat kattenfilmpjes het geweldig doen, maar runt u een kledingzaak, dan heeft een kattenfilmpje weinig zin. De link met kledij is er namelijk zoek.

Met andere woorden: hou nauwlettend in het oog dat wat u post toch op zijn minst gerelateerd is aan uw aanbod. En vergeet uiteraard niet af en toe uw producten of diensten de hoofdrol te laten spelen in uw posts, zonder al te commercieel uit de hoek te komen.

Enkele leuke manieren om dat te doen:

  • Maak een tutorial of how to-post
  • Post een leuke foto van het eindresultaat - datgene wat klanten met uw producten of diensten kunnen bereiken.
  • Laat zien hoe uw producten of diensten een oplossing zijn voor een concreet probleem.

 

4. Gun uw volgers een blik achter de schermen

Vergroot het vertrouwen tussen u en uw online volgers door hen te laten zien hoe het er achter de schermen in uw winkel aan toegaat. Interview uw medewerkers, geef een virtuele rondleiding of laat zien hoe iets gemaakt wordt. Uw volgers leren u en uw producten beter kennen, wat de kans op een bezoek aan uw winkel alleen maar vergroot.

 

Des conseils encore plus intéressants dans notre e-book « 8 conseils pour faire de votre prochain évènement d’entreprise un succès marketing retentissant ».

Download het e-book

Gerelateerde artikelen

# B2B, # Andere
Innovatie in segmentatie met Paper Mail
SD Workx Case
30 juni 2021
- 4 Minuten leestijd
SD Workx Case
# Andere
Download nu de ultieme checklist voor een vlekkeloze organisatie van uw event.
bpost media
12 mei 2021
bpost media
# Andere
De ‘cost per lead’ berekenen: zo gaat u te werk voor een kwalitatieve lead
Calculer le coût par lead
12 mei 2021
Calculer le coût par lead
# Andere
Wat is een goede ROI?
Wat is een goede ROI?
12 mei 2021
Wat is een goede ROI?
# Andere
Paper Mail zorgt voor meer betrokkenheid én hogere loyalty – Expert Talk met Gregory Kévers (Cera)
Paper Mail zorgt voor meer betrokkenheid én hogere loyalty – Expert Talk met Gregory Kévers (Cera)
13 april 2021
- 4 Minuten leestijd
Paper Mail zorgt voor meer betrokkenheid én hogere loyalty – Expert Talk met Gregory Kévers (Cera)