Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
5 snelle tips voor personalisatie? Check deze PersoChecklist
19 februari 2021 - 2 Minuten leestijd

Door slimme personalisatie heeft je lezer meer aandacht voor je direct mail (Paper Mail). De investering in personalisatie zorgt voor een stevige return. Dat bevestigde specialiste Daniëlle Vanwesenbeeck, General Manager van MasterMail et With-love.be.

Waar moet je op letten als je personaliseert? Deze PersoChecklist helpt je vooruit.

Tip 1. Check de datakwaliteit.

De impact van personalisatie valt weg als mijnheer Pieter Jansen een Paper Mail krijgt op naam van mevrouw Pieter Janssen. Wist je overigens dat mensen altijd eerst naar hun naam kijken als ze de envelop uit brievenbus halen? Hulp nodig?

Contacteer onze Media Experts

Tip 2. Check het gebruik van voornaam of achternaam

Een mailing met Hey Pierre of Dag mijnheer Renard levert een heel andere tone of voice op. Leg de aanspreking dus vast in je guidelines. De beste, goedkoopste en snelste manier om te weten te komen wat voor jouw doelgroep past? Vraag het hen. Stel deze vraag bijvoorbeeld als een klant jouw call center belt. Dan krijg je na een tijd een betrouwbaar beeld.

Tip 3. Check of de antwoordkaart is voorgepersonaliseerd

Volgens veelvuldig bekroond copywriter Mark Van Bogaert zorgt een voorgepersonaliseerde antwoordkaart tot een verdubbeling van de respons. Bovendien is de meerkost van deze personalisatie niet zo heel groot.

Tip 4. Check ook de beeldtaal

De lezer moet zich herkennen in je communicatie. Dat kan door middel van tekst maar ook beelden personaliseren de beleving. Een jong gezin ziet graag een ander jong gezin. Senioren houden van andere actieve senioren. De personalisatie van de beeldtaal is de investering zeker waard.

Tip 5. Check de personalisatie van de call to action

De call to action is voor de Paper Mail de beslissende factor. Ook daar kan personalisatie voor een extra boost zorgen. Verweef daarom de naam van de lezer in de call to action, dat geeft een gevoel van exclusiviteit. Een andere manier om te personaliseren is de QR-code. Daar kun je alle personalisatiegegevens makkelijk in verwerken.

Contacteer onze Media Experts

Gerelateerde artikelen

# Andere, # GDPR
Waarom investeren in de veranderende privacybehoeften van consumenten lonend is volgens Google
protection de la vie privée
11 april 2022
- 4 Minuten leestijd
protection de la vie privée
# Andere
Duurzame communicatie en paper mail
Marc Fauconnier
22 juli 2021
- 3 Minuten leestijd
Marc Fauconnier
# B2B, # Andere
Innovatie in segmentatie met Paper Mail
SD Workx Case
30 juni 2021
- 4 Minuten leestijd
SD Workx Case
# Andere
Download nu de ultieme checklist voor een vlekkeloze organisatie van uw event.
bpost media
12 mei 2021
bpost media
# Andere
Hoe meer klanten aantrekken? Maak kopers van uw online volgers
Comment attirer davantage de clients ?
12 mei 2021
Comment attirer davantage de clients ?