Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
De-wijnbeurs-featured
29 juni 2018 - 7 Minuten leestijd

Het merk en de markt

Met 40.000 online klanten is de Wijnbeurs een grote speler in e-commerce. De markt voor online wijnverkoop is overigens sterk in opmars. Ook spelers als wijnvoordeel.be en Delhaize roeren zich duchtig. Het nadeel van de online verkoop van wijn is dat je niet kunt proeven en dat het niet eenvoudig is om klanten een relevant productaanbod te doen. Want hoe weet je wie van welke wijn houdt? In deze markt is klantenkennis en personalisatie van voorkeuren dus heel belangrijk.  

De strategie

De Wijnbeurs is een sterk datagedreven merk. Het gebruikt transactiegegevens en RFM-analyses om op het juiste moment bij de juiste consument binnen te komen met het juiste aanbod. Uiteraard is het promotionele karakter voor onlineverkoop extreem belangrijk. De Wijnbeurs combineert beide: het confronteert de klant met vorige aankopen en heeft voor leden speciale aanbiedingen en kortingen. Een winnende combinatie die voor de communicatie het grote voordeel heeft dat de Direct Mail bijzonder kan zijn.

De communicatie

De Wijnbeurs komt bijzonder sterk binnen in de brievenbus. Op de envelop staan namelijk foto’s van de wijnen die de klant reeds heeft gekocht! Herkenning verzekerd dus. Bovendien staat het aanbod op de envelop gedrukt dus twee vliegen in één klap. De folder zet deze hyperpersonalisatie verder: op de folder staan deze flessen nogmaals. De boodschap is duidelijk: dit zijn de meest geliefde wijnen van de lezer in het afgelopen jaar – en uw lievelingswijn zit daartussen. Ook de brief herneemt die boodschap: uw favoriete wijn zit in de Top 3 van het jaar. De lezer voelt zich dus bevestigt in zijn keuze en kan allicht de stevige korting moeilijk weerstaan.

 

 

De les?

Data is de kracht van Direct Mail. Wie persoonlijke data op een persoonlijke manier inzet voor communicatie zal daar de vruchten van plukken. De investering in échte one-to-one Direct Mail loont omdat de return van gepersonaliseerde communicatie aanzienlijk hoger is. De reden? Een zeer hoge openingsgraad, zeer hoge leesbereidheid en zeer hoge intentie om te reageren.   Ps: bpost beschikt over een groot databestand om uw personalisatie op te baseren. Wilt u zich richten op alle huishoudens in Vlaanderen met een tuin? Of kiest u voor een data aanpak op maat? Contacteer ons voor de verschillende mogelijkheden en kijk alvast eens naar onze lopende data-promo's.  

Gerelateerde artikelen

# Retail, # FMCG
Nieuw onderzoek: reclamezendingen bewijzen impact!
Paper Reach
6 juli 2022
- 4 Minuten leestijd
Paper Reach
# Retail, # KMO, # FMCG
De Kaasfee in Knokke-Heist kiest voor Paper Mail en creëert met 18.000 postkaartjes een overweldigende store traffic
De Kaasfee
6 juli 2022
- 2 Minuten leestijd
De Kaasfee
# Retail, # FMCG
Best of In-Home Advertising Awards - genomineerden Vijf inspirerende cases met Paper Mail
Nominés Best of In-Home Advertising Awards
4 februari 2022
- 5 Minuten leestijd
Nominés Best of In-Home Advertising Awards
# Toerism & Vrije Tijd, # FMCG
Paper Mail geeft een boost aan McDonald’s én Uber Eats
uber-eats-mcdo
30 juni 2021
- 2 Minuten leestijd
uber-eats-mcdo
# Retail, # FMCG
LU verovert met Paper Mail drie keer het hart van de consument
lu
30 juni 2021
- 2 Minuten leestijd
lu
"