Er zijn meerdere redenen mogelijk.
1. Pakje besteld onder een ander e-mailadres
Mogelijks werd het pakje met een ander e-mailadres besteld dan is opgegeven in MijnVoorkeuren.
Tip: Geef al je e-mailadressen die je gebruikt om pakjes te bestellen in MijnVoorkeuren in.
2. Geen e-mailadres ontvangen van de afzender
Het kan ook zijn dat de afzender je e-mailadres niet heeft doorgestuurd naar ons. Wij kunnen je leveringsvoorkeur dan niet koppelen aan het pakje. Als je in dit geval niet thuis bent bij levering, gaat je pakje naar een Afhaalpunt in de buurt.
Tip: Kijk je profiel na in MijnVoorkeuren
- Een groene “V” verschijnt naast je adres wanneer je account gevalideerd is (10 dagen na creatie).
- Controleer of je adres correct is.
- Voeg de namen toe die je gebruikt om pakjes te bestellen.
3. Het soort pakje verhinderde ons te leveren volgens je leveringsvoorkeur
Zo is een levering op je veilige plaats en bij je buur niet mogelijk bij:
- Pakjes met betaling bij levering (bijvoorbeeld in het geval van een nummerplaat).
Geen levering op je veilige plaats mogelijk:
- Indien het een pakje is met handtekening bij levering.
Geen levering in Pakjesautomaat mogelijk:
- Indien het pakje te groot of te zwaar is zal je pakje naar een ander Afhaalpunt doorgestuurd worden.
Je pakje past in je brievenbus:
• Ook bij rechtstreekse levering in een Afhaalpunt probeert de postbode je pakje eerst in je brievenbus te leveren.
Tip: Kijk Track & Trace na of de leveringsvoorkeuren voor je pakje van toepassing zijn.
4. De keuze van je leveringsvoorkeur belette ons om je pakje te leveren
- Je veilige plaats voldeed niet aan de voorwaarden (niet veilig, toegankelijk en/of droog).
- De postbode kon je pakje niet bij een buur leveren omdat hij/zij niet thuis was of weigerde je pakje aan te nemen.
- Je gekozen Afhaalpunt of Pakjesautomaat was tijdelijk niet beschikbaar op het moment van de levering (bv: Pakjesautomaat vol, PostPunt in verlof).
Is er volgens jou een andere reden, dan kan je dit melden via ons online formulier onderaan deze pagina.
Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoners) je pakje heeft gevonden op je veilige plaats. Kleine pakjes kunnen ook in je brievenbus worden geleverd. Kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de afzender voor een oplossing. Enkel hij kan een klacht indienen voor een onvindbaar pakje.
Als je Mijn Leveringsvoorkeuren had ingesteld op veilige plaats, en dit werd niet gerespecteerd, kan je hiervoor ook een melding maken via het online formulier onderaan deze pagina.
De postbode levert je pakje enkel rechtstreeks in een Afhaalpunt indien je dit zo hebt ingesteld via Mijn Leveringsvoorkeuren. Als je dit zo niet hebt ingesteld, komt de postbode altijd eerst bij je langs.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je pakje niet bij een buur is geleverd:
- De postbode kon je pakje niet bij een buur leveren omdat hij/zij niet thuis was of weigerde je pakje aan te nemen.
- Je pakje is een zending met betaling bij levering.
- Je pakje is een aangetekende zending.
- Je gekozen buur (via MijnVoorkeuren) woont verder dan 50 m wandelafstand van je huis.
- Het pakje is besteld via een e-mailadres dat (nog) niet gelinkt is aan je leveringsvoorkeuren. Hierdoor konden we je leveringsvoorkeur niet toepassen. Hou er rekening mee dat de validatie van een nieuwe account of nieuw adres via MijnVoorkeuren 10 dagen duurt.
Als bovenstaande redenen niet de oorzaak zijn volgens jou, kan je dit melden via het online formulier onderaan deze pagina.