Pakje verzenden binnen België. Snel geregeld met bpost

Pakje verzenden binnen België

Pakje verzenden binnen België

Snel verzendklaar en geleverd, zoals jij het wil

  • Kies uit verschillende verzendoplossingen: online en offline
  • Levering op een adres, in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat
  • Altijd een Afgiftepunt met flexibele openingsuren dichtbij
Meteen verzenden

Maak je verzendetiket aan in enkele kliks. Ook handig via de My bpost app.

Verzend je pakje eenvoudig in 4 stappen

1.
Maak je pakje klaar

1. Stop de inhoud van je pakje in een aangepaste, stevige doos.

2. Vul de lege ruimtes op.

3. Sluit de doos met plakband.

Meer info vind je in onze praktische verpakkingsgids.

Heb je geen stevige doos? Koop er dan een in de eShop, een Postkantoor, PostPunt of Pakjespunt.

2.
Kies een verzendoplossing

Weeg en meet je pakje. Kies vervolgens de gewenste verzendoplossing die het best bij je past: online, via de My bpost app of in een verkooppunt.

3.
Geef je pakje af

Kleef het verzendetiket op de bovenkant van je pakje en geef het af in een Afgiftepunt in je buurt.

4.
Volg je pakje

Je pakje wordt de volgende werkdag geleverd. Volg de status van je pakje via Track & Trace  of de My bpost app.

 

Download de My bpost app

Beheer al je pakjes in één handige app:

  • Volg al je pakjes, ook die van andere pakjesbezorgers
  • Stel je leveringsvoorkeuren in
  • Kies zelf voor welk pakje je statusmeldingen ontvangt
  • Betaal veilig invoerkosten voor zendingen van buiten de EU
my bpost app

Kies de verzendoplossing die bij je past

Standaard

  • Levering naar een adres, een Afhaalpunt of Pakjesautomaat
  • Tot 30 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

<span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.tarifs-pour--les-colis-vers-la-belgique-%28online%29.r3c2}}</span>

Met garantie

  • Garantie tot € 500 voor goederen
  • Ontvangstbewijs met datum en handtekening ontvanger
  • Levering naar een adres of een Afhaalpunt
  • Tot 30 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

<span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.tarifs-pour--les-colis-vers-la-belgique-%28online%29.r3c3}}</span>

Geen printer? Laat je verzendetiket afdrukken in een Postkantoor of PostPunt

 

Brievenbuspakje

  • Verpakking + verzendetiket
  • Levering naar een adres
  • Tot 1 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

<span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.bpack-mini-all-in-one.r2c3}}</span>

Standaard

  • Levering naar een adres
  • Tot 30 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

<span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.tarifs-pour--les-colis-vers-la-belgique-%28%C3%A0-la-pi%C3%A8ce%29.r3c2}}</span>

Met garantie

  • Garantie tot € 500 voor goederen
  • Ontvangstbewijs met datum en handtekening ontvanger
  • Levering naar een adres
  • Tot 30 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

<span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.tarifs-pour--les-colis-vers-la-belgique-%28%C3%A0-la-pi%C3%A8ce%29.r3c3}}</span>

Bereken de prijs van je verzending

Vind een Afgiftepunt in je buurt

Vind een postkantoor

Liever je pakje laten afhalen? Dat kan al vanaf . Vraag het online aan

Volg de status van je pakje

Loader not found
Postcode is niet nodig

 

Of volg het in de My bpost app

Misschien heb je deze vragen nog

De prijs om een pakje te verzenden, hangt af van het gewicht, formaat, bestemming en de verzendoptie (bv. met garantie, geleverd in een Afhaalpunt ...)  Je kan de prijs voor je pakje eenvoudig online berekenen via onze prijscalculator. Voer de bestemming en het gewicht in en ontdek meteen onze prijzen.

De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Alleen jij als afzender kan een dossier laten openen voor een verloren of beschadigd pakje omdat jij bpost betaalt voor de verzending.

Neem best contact op met onze klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kunnen we het snelst een onderzoek starten.

  • In geval van schade moet je klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.
  • Als de status van Track & Trace meerdere werkdagen niet verandert (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), kan de verzender ook een onderzoek aanvragen.

Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met je afzender.

In bepaalde gevallen levert bpost in het weekend. Dit hangt af van het soort zending, de afzender en het afleveradres. Brieven en aangetekende zendingen worden voorlopig enkel tijdens weekdagen bezorgd.

Sommige afzenders, zoals bepaalde webshops, hebben afspraken met bpost om hun pakjes ook op zaterdag en zondag te laten leveren op thuisadressen. Het kan dus gebeuren dat je pakje in het weekend wordt geleverd bij je thuis (op zaterdag tussen 8 en 17 u., op zondag tussen 9 en 19 u.).

Pakjes worden voorlopig niet rechtstreeks geleverd op weekenddagen in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat. Deze worden dan op maandag in het Afhaalpunt of Pakjesautomaat geleverd. 

Volg de status van je pakje eenvoudig op via de My bpost app of Track & Trace.

Om je pakje correct af te leveren, hebben we de volgende gegevens nodig:

  • Je adres. Voor het geval je pakje wordt teruggestuurd.
  • Adres van de bestemmeling, of Afhaalpunt of Pakjesautomaat naar keuze. Maak je je verzendetiket online aan, dan kan je makkelijk het Afhaalpunt of de Pakjesautomaat uit een lijst kiezen.
  • E-mailadres van de bestemmeling (verplicht bij het verzenden naar een Pakjesautomaat). Zo kunnen we rekening houden met zijn leveringsvoorkeuren (indien binnen België).
  • De afmetingen en het gewicht van je pakje.

Pakje buiten EU verzenden

Naast bovenstaande gegevens, vul je bij een pakje buiten de EU ook het CN23-document volledig in en voeg je er een kopie aan toe (Meer info over de douanedocumenten):

Op dit formulier dien je de verschillende velden in te vullen:

  • afzender
  • geadresseerde
  • telefoonnummer en e-mail van de ontvanger
  • HS-code (GS code): wereldwijd hanteren douanes de uniforme HS-code (Harmonized System) om goederen te identificeren. Raadpleeg FOD Financiën voor de juiste code.
  • Land van oorsprong
  • Details van de zending

Voeg ook altijd twee exemplaren van de factuur of pro forma factuur toe.
Voor zendingen met een waarde van meer dan € 1.000 voeg je ook een Enig Administratief Document toe.

Om een pakje te verzenden, heb je een verzendetiket nodig. Er zijn verschillende manieren om een verzendetiket te verkrijgen:

  • Maak online of in de My bpost app een verzendetiket aan en print het thuis of tegen betaling in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt.
  • Koop je verzendetiket in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt (afhankelijk van het beschikbare aanbod).
  • Bestel het in de eShop van bpost (verkoop per 10 voor binnenlandse zending) of koop een voorgefrankeerde verpakking (voor binnenlandse zending).

packaging-tips

Inpaktips voor een probleemloze verzending

Je pakje verzendklaar maken? Met deze 4 tips kan het haast niet meer fout gaan:

  1. Kies een aangepaste doos
    • Kies een stevige doos (op maat van de inhoud)
    • Hoe zwaarder de inhoud, hoe steviger de doos moet zijn.
  2. Vermijd lege ruimtes
    • Vul de lege ruimtes in de doos op met bijvoorbeeld krantenpapier.
    • Verpak breekbare voorwerpen in bijvoorbeeld manillapapier.
  3. Sluit de doos
    • Met sterke en brede plakband (minstens 48 mm).
    • Sluit ook de zijkanten van de doos.
  4. Kleef het verzendetiket op de doos
    • Kleef je verzendetiket op het grootste oppervlak en zorg ervoor dat het perfect leesbaar is.
    • Als je een al gebruikte doos neemt, haal er dan de etiketten en codes af.

Meer details en tips om je pakje veilig en duurzaam te verpakken vind je in onze praktische verpakkingsgids.

Koop je verpakking

Online of in een Postkantoor, PakjesPunt of PostPunt in je buurt.

 
  • Zo ben je zeker dat je pakje voldoet aan de richtlijnen
  • Keuze uit verschillende formaten en cadeauverpakkingen