Pakje verzenden binnen België. Snel geregeld met bpost

Pakje verzenden binnen België

Pakje verzenden binnen België

Snel verzendklaar en geleverd, zoals jij het wil

  • Kies uit verschillende verzendoplossingen: online en offline
  • Levering op een adres, in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat
  • Altijd een Afgiftepunt met flexibele openingsuren dichtbij
Meteen verzenden

Maak je verzendetiket aan in enkele kliks. Ook handig via de My bpost app.

Verzend je pakje eenvoudig in 4 stappen

1.
Bereid je pakje voor

1. Steek de inhoud van je pakje in een voldoende stevige doos, vrij van labels en stickers.

2. Vul de lege ruimtes op, met bijvoorbeeld krantenpapier.

3. Plak je pakje dicht met plakband.

Geen stevige doos? Bestel er een via eShop of vraag ernaar in je Postkantoor of PostPunt.

2.
Kies een verzendoplossing

Weeg en meet je pakje. Kies vervolgens de gewenste verzendoplossing die het best bij je past: online, via de My bpost app of in een verkooppunt.

3.
Geef je pakje af

Kleef het verzendetiket op de bovenkant van je pakje en geef het af in een Afgiftepunt in je buurt.

4.
Volg je pakje

Je pakje wordt de volgende werkdag geleverd. Volg de status van je pakje via Track & Trace  of de My bpost app.

 

Download de My bpost app

En beheer al je pakjes in één handige app

  • Volg al je pakjes, ook die van andere pakjesbezorgers
  • Stel je leveringsvoorkeuren in
  • Kies zelf voor welk pakje je statusmeldingen ontvangt
my bpost app

Kies de verzendoplossing die bij je past

Standaard

  • Levering naar een adres
  • Tot 30 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

€ 4,40

Met garantie

  • Garantie tot € 500 voor goederen
  • Ontvangstbewijs met datum en handtekening ontvanger
  • Levering naar een adres of een afhaalpunt
  • Tot 30 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

€ 5,40

Geen printer? Laat je verzendetiket afdrukken in een Postkantoor of PostPunt

 

Brievenbuspakje

  • Verpakking + verzendetiket
  • Levering naar een adres
  • Tot 1 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

€ 4,60

Standard

  • Levering naar een adres
  • Tot 30 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

€ 6,90

Met garantie

  • Garantie tot € 500 voor goederen
  • Ontvangstbewijs met datum en handtekening ontvanger
  • Levering naar een adres
  • Tot 30 kg
  • Volgende werkdag geleverd

Vanaf

€ 8,10

Bereken de prijs van je verzending

Vind een Afgiftepunt in je buurt

Vind een postkantoor

Liever je pakje laten afhalen? Dat kan al vanaf € 7,93. Vraag het online aan

Volg de status van je pakje

Loader not found
Postcode is niet nodig

 

Of volg het in de My bpost app

Misschien heb je deze vragen nog

De prijs om een pakje te verzenden, hangt af van het gewicht, formaat, bestemming en de verzendoptie (bv. met garantie, geleverd in een Afhaalpunt ...)  Je kan de prijs voor je pakje eenvoudig online berekenen via onze prijscalculator. Voer de bestemming en het gewicht in en ontdek meteen onze prijzen.

De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Alleen jij als afzender kan een dossier laten openen voor een verloren of beschadigd pakje omdat jij bpost betaalt voor de verzending.

Neem best contact op met onze klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kunnen we het snelst een onderzoek starten.

  • In geval van schade moet je klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.
  • Als de status van Track & Trace meerdere werkdagen niet verandert (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), kan de verzender ook een onderzoek aanvragen.

Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met je afzender.

Om je pakje correct af te leveren, hebben we de volgende gegevens nodig:

  • Je adres. Voor het geval je pakje wordt teruggestuurd.
  • Adres van de bestemmeling, of Afhaalpunt of Pakjesautomaat naar keuze. Maak je je verzendetiket online aan, dan kan je makkelijk het Afhaalpunt of de Pakjesautomaat uit een lijst kiezen.
  • E-mailadres van de bestemmeling (verplicht bij het verzenden naar een Pakjesautomaat). Zo kunnen we rekening houden met zijn leveringsvoorkeuren (indien binnen België).
  • De afmetingen en het gewicht van je pakje.

Pakje buiten EU verzenden

Naast bovenstaande gegevens, vul je bij een pakje buiten de EU ook het CN23-document volledig in en voeg je er een kopie aan toe (Meer info over de douanedocumenten):

Op dit formulier dien je de verschillende velden in te vullen:

  • afzender
  • geadresseerde
  • telefoonnummer en e-mail van de ontvanger
  • HS-code (GS code): wereldwijd hanteren douanes de uniforme HS-code (Harmonized System) om goederen te identificeren. Raadpleeg FOD Financiën voor de juiste code.
  • Land van oorsprong
  • Details van de zending

Voeg ook altijd twee exemplaren van de factuur of pro forma factuur toe.
Voor zendingen met een waarde van meer dan € 1.000 voeg je ook een Enig Administratief Document toe.

Om een pakje te verzenden, heb je een verzendetiket nodig. Er zijn verschillende manieren om een verzendetiket te verkrijgen:

  • Maak online of in de My bpost app een verzendetiket aan en print het thuis of tegen betaling in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt.
  • Koop je verzendetiket in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt (afhankelijk van het beschikbare aanbod).
  • Bestel het in de eShop van bpost (verkoop per 10 voor binnenlandse zending) of koop een voorgefrankeerde verpakking (voor binnenlandse zending).

Voor pakjes België kan je kiezen uit verschillende leveringsmogelijkheden:

  • Op een thuis- of werkadres
  • In een van de 2300 Afhaalpunten van bpost:
    • Postkantoor
    • PostPunt
    • PakjesPunt
    • Pakjesautomaat

Voor pakjes naar het buitenland dien je steeds naar een adres te verzenden.  Uitzonderingen zijn Nederland en Frankrijk. In deze landen kan je je pakje ook naar een Afhaalpunt verzenden. Dat is bovendien voordeliger dan naar een adres. Via onze online verzendtool kan je makkelijk op basis van de postcode een Afhaalpunt in de buurt opzoeken.

packaging-tips

Inpaktips voor een probleemloze verzending

Voor je pakje:

  • Gebruik het best een stevige doos uit golfkarton. Verzend je meerdere items in 1 keer, wikkel deze dan apart in en voorzie tussenschotten om schade te vermijden. Vul lege ruimtes in je pakje volledig op met krantenpapier of ander schokdempend vulmateriaal. Zo kan de inhoud niet verschuiven. Nog veel plaats over? Kies dan een kleinere verpakking.
  • Kies voor breekbare voorwerpen een doos met minstens een dubbele wand.
  • Gebruik stevig plakband om je pakje goed dicht te plakken op plaatsen waar het misschien kan scheuren of openen.

Voor je verzendetiket:

  • Plak het verzendetiket stevig en zichtbaar op de doos. Zorg ervoor dat het volledig leesbaar is.
  • Neem je een gebruikte doos? Controleer dan de kwaliteit van de doos en verwijder alle etiketten en stickers die er nog op kleven. Zo voorkom je verwarring bij het sorteren van je pakje.

Koop je verpakking

Online of in een Postkantoor, PakjesPunt of PostPunt in je buurt.

 
  • Zo ben je zeker dat je pakje voldoet aan de richtlijnen
  • Keuze uit verschillende formaten en cadeauverpakkingen
packaging-eshop