
Pakje verzenden binnen België
Snel verzendklaar en geleverd, zoals jij het wil
- Kies uit verschillende verzendoplossingen: online en offline
- Levering op een adres, in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat
- Altijd een Afgiftepunt met flexibele openingsuren dichtbij
Maak je verzendetiket aan in enkele kliks. Ook handig via de My bpost app.
Verzend je pakje eenvoudig in 4 stappen
Kies de verzendoplossing die bij je past
Standaard
- Levering naar een adres
- Tot 30 kg
- Volgende werkdag geleverd
Vanaf
€ 4,40
Met garantie
- Garantie tot € 500 voor goederen
- Ontvangstbewijs met datum en handtekening ontvanger
- Levering naar een adres
- Tot 30 kg
- Volgende werkdag geleverd
Vanaf
€ 5,40
Geen printer? Laat je verzendetiket afdrukken in een Postkantoor of PostPunt
Voor kleine zendingen
- Verpakking + verzendetiket
- Levering naar een adres
- Tot 1 kg
- Volgende werkdag geleverd
Vanaf
€ 4,60
Standard
- Levering naar een adres
- Tot 30 kg
- Volgende werkdag geleverd
Vanaf
€ 6,90
Met garantie
- Garantie tot € 500 voor goederen
- Ontvangstbewijs met datum en handtekening ontvanger
- Levering naar een adres
- Tot 30 kg
- Volgende werkdag geleverd
Vanaf
€ 8,10
Bereken de prijs van je verzending
Vind een Afgiftepunt in je buurt
Liever je pakje laten afhalen? Dat kan al vanaf € 7,93. Vraag het online aan
Misschien heb je deze vragen nog
De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Alleen jij als afzender kan een dossier laten openen voor een verloren of beschadigd pakje omdat jij bpost betaalt voor de verzending.
Neem best zo snel mogelijk contact op met ons via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet je klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.
De prijs om een pakje te verzenden, hangt af van het gewicht, formaat en de bestemming. Je kan het tarief eenvoudig online berekenen. Ook het verzendetiket dat je nodig hebt om je pakje te verzenden, maak je makkelijk online of in de My bpost app aan.
Om je pakje correct af te leveren, hebben we de volgende gegevens nodig:
- Je adres. Dat is belangrijk als je pakje wordt teruggestuurd.
- Als je kiest voor een levering op een specifiek adres: voornaam, naam, straat, nummer, postcode, stad en e-mailadres van de bestemmeling. Zo kunnen we rekening houden met zijn leveringsvoorkeuren. Als je het pakje verzendt naar een Pakjesautomaat, is het e-mailadres verplicht.
- Als je kiest voor een levering in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat: kies een locatie uit de lijst. Deze optie is alleen mogelijk als je je verzendetiket online maakt.
Om je pakje te verzenden, moet je het gewicht van je pakje kennen.
Pakje buiten EU verzenden
- Vul het CN23-gedeelte/document volledig in en voeg een kopie toe (douanedocumenten):
- Op dit document dienen de verschillende velden ingevuld te worden:
- afzender
- geadresseerde
- HS-code (GS code): wereldwijd hanteren douanes de uniforme HS-code (Harmonized System) om goederen te identificeren. Raadpleeg FOD Financiën voor de juiste code.
- Land van oorsprong
- Details van de zending
- Op dit document dienen de verschillende velden ingevuld te worden:
- Voeg altijd twee exemplaren van de factuur of pro forma factuur toe
- Voor zendingen met een waarde van meer dan € 1.000 voeg je ook een Enig Administratief Document toe.
Om een pakje te verzenden, heb je een verzendetiket nodig. Je koopt je verzendetiket online, in de My bpost app of in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt.
- Maak online of in de app een verzendetiket aan en print het thuis of tegen betaling in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt.
- Koop je verzendetiket in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt (afhankelijk van het beschikbare aanbod).
- Bestel het in de eShop van bpost (verkoop per 10) of koop een voorgefrankeerde verpakking.

Inpaktips voor een probleemloze verzending
Voor je pakje:
- Gebruik het best een stevige doos uit golfkarton. Verzend je meerdere items in 1 keer, wikkel deze dan apart in en voorzie tussenschotten om schade te vermijden. Vul lege ruimtes in je pakje volledig op met krantenpapier of ander schokdempend vulmateriaal. Zo kan de inhoud niet verschuiven. Nog veel plaats over? Kies dan een kleinere verpakking.
- Kies voor breekbare voorwerpen een doos met minstens een dubbele wand.
- Gebruik stevig plakband om je pakje goed dicht te plakken op plaatsen waar het misschien kan scheuren of openen.
Voor je verzendetiket:
- Plak het verzendetiket stevig en zichtbaar op de doos. Zorg ervoor dat het volledig leesbaar is.
- Neem je een gebruikte doos? Controleer dan de kwaliteit van de doos en verwijder alle etiketten en stickers die er nog op kleven. Zo voorkom je verwarring bij het sorteren van je pakje.
Koop je verpakking
Online of in een Postkantoor, PakjesPunt of PostPunt in je buurt.
- Zo ben je zeker dat je pakje voldoet aan de richtlijnen
- Keuze uit verschillende formaten en cadeauverpakkingen
