9 vragen
 voor het trefwoord « Instellen of aanpassen »
Hoe kan ik mijn leveringsvoorkeuren instellen?
Als je niet thuis bent op het moment van de levering, kunnen we je pakje leveren op een door jou gekozen plaats. Daarvoor dien je wel je leveringsvoorkeuren in te stellen. Surf Naar <a href="https://track.bpost.be/preferences">MijnVoorkeuren</a>&nbsp;of download de My bpost app. Geef de gegevens in die je gebruikt bij het bestellen van een pakje. Selecteer je favoriete leveringslocatie als je niet thuis bent: een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt een veilige plaats (bv. carport, tuinhuisje, onder een afdakje ...) een buur Voor elk pakje dat je verwacht, stuurt bpost je een afzonderlijke e-mail. Daarin kan je telkens je leveringsvoorkeur voor dat specifieke pakje wijzigen. (Je wil bijvoorbeeld een andere buur kiezen omdat je eerder gekozen buurman straks op vakantie gaat.) Tip: Via de My bpost app volg je al je pakjes in één oogopslag en kan je tot 5 minuten voor de levering aanpassen waar je pakje van bpost geleverd wordt..
Tot hoelang voor de levering kan ik mijn leveringsvoorkeuren aanpassen?
Afhankelijk van de opgegeven leveringsvoorkeur gelden de volgende tijdspannes: Je kan de keuze van een buur of veilige plaats tot 5 minuten voor de levering aanpassen. Je kan je Afhaalpunt of Pakjesautomaat tot de avond voor de levering aanpassen.
Kan het zijn dat mijn pakje bij mijn buur of op een veilige plaats wordt afgeleverd?
Als je niet thuis bent, en je hebt je leveringsvoorkeuren niet ingesteld, dan kan het zijn dat de postbode je pakje op een veilige plaats of bij een buur aflevert. Lukt dit niet, dan gaat je pakje naar een Afhaalpunt in je buurt. Heb je liever dat je pakje steeds op dezelfde plaats volgens&nbsp;jouw voorkeur wordt afgegeven, stel dan jouw persoonlijke Mijn Leveringsvoorkeuren in.
Kan ik mijn leveringsvoorkeuren meteen voor al mijn pakjes vastleggen of moet het per pakje apart?
Beide opties zijn mogelijk. Wanneer je niet thuis bent worden je pakjes standaard geleverd volgens de algemene voorkeuren die je via je leveringsvoorkeuren hebt opgegeven. Maar je kan je leveringsvoorkeur ook per pakje instellen of wijzigen. Voor elk pakje stuurt bpost je namelijk een afzonderlijke e-mail. Daarin kan je telkens je leveringsvoorkeur voor dat specifieke pakje instellen of wijzigen. Je kan steeds kiezen of je voorkeuren van toepassing zijn op één pakje of al je pakjes.
Wat zijn de verschillende leveringsopties via MijnVoorkeuren?
Als je niet thuis bent, kan je via je leveringsvoorkeuren kiezen om je pakje te leveren: in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt op een veilige plaats (bv. onder een carport of afdakje) bij een&nbsp;buur
Kan ik het leveringsmoment aanpassen?
Momenteel kan het leveringsmoment van je pakje niet gewijzigd worden. Je kan wel een voorkeurslocatie kiezen om je pakje te laten leveren als je niet thuis bent. Dit kan je instellen via MijnVoorkeuren&nbsp;of de My bpost app.
Gelden mijn leveringsvoorkeuren voor alle bewoners op mijn huisnummer?
Dit is standaard niet het geval. Je kan wel via MijnVoorkeuren alle medebewoners gelinkt aan je adres toevoegen. Dit kan op 2 manieren: Stel je leveringsvoorkeuren online in meld je aan via MijnVoorkeuren ga naar Mijn Account klik op 'wijzigen' onder de rubriek 'Mijn geregistreerde adressen en namen' vul de namen in van je medebewoners bpost verifieert vervolgens deze gegevens Stel Mijn Leveringsvoorkeuren in via de My bpost app Open de My bpost app en selecteer het menu 'Meer' en kies 'Mijn adressen en diensten'. Selecteer het adres waarvoor je een naam wil toevoegen. Klik op 'Een naam toevoegen' onder de rubriek 'Mijn geregistreerde namen' Vul de namen in van je medebewoners &nbsp;bpost verifieert vervolgens deze gegevens
Ik wil liever niet dat mijn pakje bij een bepaalde buur wordt geleverd. Hoe kan ik dit instellen?
Via MijnVoorkeuren en de My bpost app bepaal jij zelf waar je pakje wel of niet geleverd wordt, als je niet thuis bent. Je kan kiezen uit 3 mogelijke leveringsvoorkeuren: - In een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt - Op een veilige plaats (bv. onder een carport of afdakje) - Bij een buur Je kan specifiek kiezen bij welke buur je je pakje laat leveren als je niet thuis bent. Is deze buur ook niet thuis, dan wordt je pakje in een Afhaalpunt geleverd.
Waarom kan ik mijn werkadres niet opgeven als leveringsoptie via MijnVoorkeuren?
Wanneer de afstand tussen thuis- en werkadres te groot is, kunnen we momenteel deze optie via MijnVoorkeuren niet aanbieden. Je kan natuurlijk wel je pakje meteen laten leveren op je werk. Dat doe je door je werkadres (in plaats van je thuisadres) op te geven in de checkout van de webshop.