5 vragen
 voor het trefwoord « Levering bij een buur »

Als je niet thuis bent, en je hebt je leveringsvoorkeuren niet ingesteld, dan kan het zijn dat de postbode je pakje op een veilige plaats of bij een buur aflevert. Lukt dit niet, dan gaat je pakje naar een Afhaalpunt in je buurt.

Heb je liever dat je pakje steeds op dezelfde plaats volgens jouw voorkeur wordt afgegeven, stel dan jouw persoonlijke Mijn Leveringsvoorkeuren in.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je pakje niet bij je buur is geleverd:

  • Je buur was niet thuis of heeft het pakje geweigerd.
  • Je pakje is een zending met betaling bij levering.
  • Je pakje is een aangetekende zending.
  • Je gekozen buur (via MijnVoorkeuren) woont verder dan 50 m wandelafstand van je huis.
  • Het pakje is besteld via een e-mailadres dat (nog) niet gelinkt is aan je leveringsvoorkeuren. Hierdoor konden we je leveringsvoorkeur niet toepassen. Hou er rekening mee dat de validatie van een nieuwe account of nieuw adres via MijnVoorkeuren 10 dagen duurt.

Als bovenstaande redenen niet de oorzaak zijn volgens jou, kan je dit melden via het online formulier onderaan deze pagina.

Via MijnVoorkeuren en de My bpost app bepaal jij zelf waar je pakje wel of niet geleverd wordt, als je niet thuis bent. Je kan kiezen uit 3 mogelijke leveringsvoorkeuren:

- In een Afhaalpunt in je buurt

- Op een veilige plaats (bv. onder een carport of afdakje)

- Bij een buur

Je kan specifiek kiezen bij welke buur je je pakje laat leveren als je niet thuis bent. Is deze buur ook niet thuis, dan wordt je pakje in een Afhaalpunt geleverd.

Als je niet thuis bent, kan je via je leveringsvoorkeuren kiezen om je pakje te leveren:

  • in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt
  • op een veilige plaats (bv. onder een carport of afdakje)
  • bij je buur

Je kan via MijnVoorkeuren enkel je dichte buren (binnen een straal van 50 meter) opgeven als buur. Je pakje zal dan bij hen geleverd worden als je niet thuis bent.