23 vragen
 voor het trefwoord « Dienstverlening »
Hoe contacteer ik de klantendienst van bpost?
Er zijn verschillende manieren om een antwoord op je vraag te krijgen of om bpost te contacteren. Online
  • Geef via de zoekfunctie van onze veelgestelde vragen een zoekterm in of navigeer er door de verschillende categorieën.
  • Voor sommige diensten kan je ons per chat bereiken. Je vindt deze contactoptie rechtsonder terug op de betreffende webpagina’s.
Telefonisch
  • Het juiste telefoonnummer om te bellen en de openingsuren van de klantendienst vind je onderaan deze pagina.
In een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt
  • Je kan ook steeds terecht in een van onze kantoren. Gebruik onze online tool om er snel een in je buurt te vinden.
Per post
  • Je kan bpost ook per post bereiken op onderstaand adres. Je hoeft je brief niet te frankeren.

    Adres:
    bpost
    Postbus 5000
    1000 Brussel
Mijn postbode heeft zijn taak niet goed uitgevoerd. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat onze postbode zijn taak niet goed heeft uitgevoerd. Als dat verschillende keren is gebeurd, kan je dat online melden of telefonisch contact met ons opnemen. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we dit met de juiste postbode kunnen bespreken. Je kan dat melden via het online formulier onderaan deze pagina.
Hoe kan ik een klacht indienen bij bpost?
Is er iets misgelopen met je post, zending of pakje? Dat is natuurlijk vervelend. Gelukkig zijn er verschillende manieren om je probleem op te lossen. Via een online formulier (snelste weg) Op de volgende FAQ-pagina’s vind je onderaan een online formulier om je probleem te melden of een klacht in te dienen. Kies je specifieke probleemsituatie en vul het formulier in. Zo kunnen we je het snelst verder helpen. Hoe dien ik een klacht in als mijn pakje beschadigd, verloren of niet bezorgd is?
Ik ontvang mijn post gedeeltelijk of helemaal niet. Wat kan ik doen?
Mijn postbode heeft zijn taak niet goed uitgevoerd. Wat kan ik doen?
Mijn pakje werd niet volgens mijn leveringsvoorkeuren geleverd. Wat nu?
Hoe dien ik een klacht in over de Verhuisdienst? Heb je toch nog een andere klacht? Bel dan onze klantendienst. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag. (Van 8 tot 12.30 u. en van 13 tot 17 u.)
Ook bereikbaar op zaterdagvoormiddag. (Van 9 tot 13 u.)
Mijn postbode heeft niet aangebeld. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat je postbode niet heeft aangebeld om je zending af te geven. Weet dat een postbode niet verplicht is om aan te bellen als je pakje in de brievenbus past. (Tip: Via de My bpost app en Track & Trace zie je meteen als je pakje is geleverd.) Controleer ook regelmatig of je bel nog goed werkt. Belt de postbode regelmatig niet aan bij jou, meld het ons dan via het online formulier onderaan deze pagina. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we dit met de juiste postbode kunnen bespreken.
Ik ben niet tevreden over mijn postbode. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat je niet tevreden bent over het gedrag van onze postbode. Als dat verschillende keren is gebeurd, kan je dat online melden. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we dit met de juiste postbode kunnen bespreken. Je kan dat melden via het online formulier onderaan deze pagina.
Waar vind ik een Postkantoor of PostPunt?
Via deze link vind je gemakkelijk alle Postkantoren, PostPunten en andere Afhaalpunten van bpost.
Kunnen de lichtingsuren van de Rode Brievenbus worden aangepast?
We kunnen de lichtingsuren van een Rode Brievenbus niet op vraag aanpassen. Check of er geen andere Rode Brievenbus bij je in de buurt is met uren die beter bij je passen.
De medewerker van de klantendienst met wie ik contact had, was niet vriendelijk. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat onze medewerker onvriendelijk was. Als dat verschillende keren is gebeurd, kan je dat online melden. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we dit met juiste medewerker kunnen bespreken. Je kan dat melden via het online formulier onderaan deze pagina.
De medewerker van de klantendienst met wie ik contact had, kende jullie diensten en werking niet goed genoeg. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat onze medewerker onze diensten of werking niet genoeg kende. Als dat verschillende keren is gebeurd, kan je dat online melden. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we dit met juiste medewerker kunnen bespreken. Je kan dat melden via het online formulier onderaan deze pagina.
Op welke feest- en brugdagen is bpost gesloten in 2021?
Op de volgende 10 wettelijke feestdagen is bpost, net als de meeste andere bedrijven, gesloten:
  • Nieuwjaarsdag (vrijdag 1 januari 2021)
  • Paasmaandag (maandag 5 april 2021)
  • Dag van de Arbeid (zaterdag 1 mei 2021)
  • O.L.H Hemelvaart (donderdag 13 mei 2021)
  • Pinkstermaandag (maandag 24 mei 2021)
  • Nationale Feestdag (woensdag 21 juli 2021)
  • O.L.V Hemelvaart (zondag 15 augustus 2021)
  • Allerheiligen (maandag 1 november 2021)
  • Wapenstilstand (donderdag 11 november 2021)
  • Kerstmis (zaterdag 25 december 2021)
Daarnaast past bpost zijn dienstverlening aan op een aantal andere dagen tijdens het jaar. Op de volgende dagen zijn alle Postkantoren en de klantendienst voor bancaire diensten gesloten in 2021:
  • Vrijdag 19 februari
  • Vrijdag 14 mei
  • Maandag 16 augustus
  • Maandag 15 november
  • Vrijdag 31 december
Pakjesautomaten, PostPunten en PakjesPunten blijven open. Op de volgende dagen is er een aangepaste dienstverlening voor de uitreiking van brieven (uitgezonderd overlijdensberichten):
  • Vrijdag 16 juli
  • Vrijdag 30 juli
  • Vrijdag 13 augustus
  • Vrijdag 31 december
Op deze dagen is er geen uitreiking van brieven (wel van overlijdensberichten). Pakjes, tijdschriften en kranten worden wel bezorgd. Ook Postkantoren (met uitzondering van 31 december), Pakjesautomaten, PostPunten en PakjesPunten zijn op deze dagen open.
Zijn de lichtingsuren van de Rode Brievenbus veranderd?
Je vindt de lichtingsuren van alle Rode Brievenbussen gemakkelijk terug met onderstaande link.
Ik heb mijn krant niet ontvangen
Neem rechtstreeks contact op met de uitgever van je krant. Zij kunnen je vergoeden of je abonnement verlengen. Zij versturen jouw klacht ook naar bpost om onze dienstverlening te verbeteren.
Heeft je postbode je eigendom beschadigd?
Het spijt ons dat onze postbode een beschadiging heeft aangebracht aan je eigendom. Bij voorkeur meld je ons dit online. Zo kan je ons ook foto's van de beschadiging bezorgen. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we de juiste postbode kunnen bepalen. Bij voorkeur meld je ons dit via het online formulier onderaan deze pagina.
De medewerker van het Postkantoor of het PostPunt met wie ik contact had, was niet vriendelijk. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat onze medewerker onvriendelijk was. Als dat verschillende keren is gebeurd, kan je dat online melden. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we dit met de juiste medewerker kunnen bespreken. Je kan dat melden via het online formulier onderaan deze pagina.
De medewerker van het Postkantoor of het PostPunt met wie ik contact had, kende jullie diensten of werking niet goed genoeg. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat onze medewerker onze diensten of werking niet genoeg kende. Als dat verschillende keren is gebeurd, kan je dat online melden. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we dit met de juiste medewerker kunnen bespreken. Je kan dat melden via het online formulier onderaan deze pagina.
Hoe laat ik weten dat er een probleem is met een Rode Brievenbus?
Is er een probleem met een Rode Brievenbus? Bij voorkeur meld je ons dit via het online formulier onderaan deze pagina.
Wanneer wordt mijn krant bezorgd?
Je krant wordt doordeweeks voor 7.30 u. geleverd. Op zaterdag krijg je je krant voor 10 u.
Ik heb mijn tijdschrift niet ontvangen
Neem rechtstreeks contact op met de uitgever van je tijdschrift. Zij kunnen je vergoeden of je abonnement verlengen. Zij versturen jouw klacht ook naar bpost om onze dienstverlening te verbeteren.
Ik heb mijn krant beschadigd of onvolledig ontvangen
Neem rechtstreeks contact op met de uitgever van je krant. Zij kunnen je vergoeden of je abonnement verlengen. Zij versturen jouw klacht ook naar bpost om onze dienstverlening te verbeteren.
Ik heb mijn krant te laat ontvangen
Neem rechtstreeks contact op met de uitgever van je krant. Zij kunnen je vergoeden of je abonnement verlengen. Zij versturen jouw klacht ook naar bpost om onze dienstverlening te verbeteren.
Ik heb mijn tijdschrift beschadigd of onvolledig ontvangen
Neem rechtstreeks contact op met de uitgever van je tijdschrift. Zij kunnen je vergoeden of je abonnement verlengen. Zij versturen jouw klacht ook naar bpost om onze dienstverlening te verbeteren.
Ik heb mijn tijdschrift te laat ontvangen
Neem rechtstreeks contact op met de uitgever van je tijdschrift. Zij kunnen je vergoeden of je abonnement verlengen. Zij versturen jouw klacht ook naar bpost om onze dienstverlening te verbeteren.