11 vragen
 voor het trefwoord « Post ontvangen »

Mogelijk is de bedeling van je post ten gevolge van uitzonderlijke omstandigheden (een staking, ziekte of extreme weersomstandigheden) verstoord. In dat geval doen we er alles aan om je post zo snel mogelijk terug correct te bezorgen.

Ontvang je je post al een tijdje maar gedeeltelijk of helemaal niet? Mogelijk loopt er iets mis met het doorsturen van je post of is je contract met de Verhuisdienst afgelopen. Kijk dit na in de veelgestelde vragen over de Verhuisdienst.

Ben je niet recentelijk verhuisd? Meld je foutieve postbedeling dan bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we de juiste medewerker op de hoogte kunnen brengen en je post in de toekomst weer correct kunnen bezorgen. Op Brieven en Kaarten staat geen barcode. Post die je in het verleden gemist hebt kunnen we spijtig genoeg dus niet traceren.

Het spijt ons dat onze postbode je post niet in je brievenbus bezorgt. Je kan dit best melden via het online formulier onderaan deze pagina. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we de juiste postbode hierover kunnen aanspreken.

Is het adres dat op de brieven die je ontvangt staat correct? bpost levert zendingen op basis van adres en niet op naam, we zijn dus verplicht om Brieven bestemd voor jouw adres bij jou te leveren. Wil je geen Brieven voor een andere persoon meer ontvangen? Doorstreep het adres, schrijf op de enveloppe dat deze persoon niet meer op dit adres woont en deponeer de Brief zo in een Rode Brievenbus of in een Postkantoor. Dan brengen wij de afzender op de hoogte.

Is het adres dat op de brieven die je ontvangt staat niet correct? Het spijt ons dat onze postbode post voor anderen in jouw brievenbus bezorgt. Je kan dit best melden via het online formulier onderaan deze pagina. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we de juiste postbode hierover kunnen aanspreken.

Zo'n vertraging is uitzonderlijk. Onze excuses voor het ongemak. Bel de Klantendienst indien je een klacht wenst neer te leggen.

bpost opent in principe geen brieven. Er zijn een aantal redenen waarom we de brief wel openen (kijk in de algemene voorwaarden):

  • We kunnen de brief niet bezorgen bij de bestemmeling en er staat geen retouradres op. We openen de brief dan om de verzender te identificeren. Zo kunnen we de brief terugbezorgen.
  • Onze sorteermachines beschadigden de omslag. Dat gebeurt soms bij dikke brieven. In dat geval kiest de verzender beter voor een versterkte omslag of een pakje.

Als de verzender een belangrijke brief wil verzenden, dan raden we hem aan om een Aangetekende Zending te gebruiken. Jij als bestemmeling moet dan tekenen voor ontvangst. Hij kan ook kiezen voor een Bewijs van ontvangst via sms of e-mail. En hij kan de inhoud van je brief laten verzekeren. Let op: het is verboden om geld te verzenden.

Indien je toch vindt dat je brief onterecht beschadigd werd kan je ons dit melden via het online formulier onderaan deze pagina. Let op: enkel de afzender kan een vergoeding ontvangen voor een beschadigde zending. Kijk voor meer informatie in de algemene voorwaarden.

Het is mogelijk dat onze sorteermachines de omslag beschadigden. Dat gebeurt soms bij dikke brieven of brieven met een bijzonder formaat. In dat geval kiest de verzender beter voor een versterkte omslag of een pakje.

Als de verzender een belangrijke brief wil verzenden, dan raden we hem aan om een aangetekende zending (eventueel met Aangegeven Waarde) te gebruiken. Jij als bestemmeling moet dan tekenen voor ontvangst. Hij kan ook kiezen voor een Bewijs van ontvangst via sms of e-mail. En hij kan de inhoud van je brief laten verzekeren. Let op: het is verboden om geld te verzenden.

Indien je toch vindt dat je brief onterecht beschadigd werd kan je ons dit melden via het online formulier onderaan deze pagina. Let op: enkel de afzender kan een vergoeding ontvangen voor een beschadigde zending. Als je een klacht in wil dienen, dan kan dat via onze klantendienst. Kijk in de algemene voorwaarden.

Als je een antireclamesticker hebt en je krijgt toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, neem dan contact op met onze Klantendienst. Hou er wel rekening mee dat niet alleen bpost huis-aan-huisbladen bezorgt.

Om geen ongeadresseerd reclamedrukwerk meer te ontvangen, kan je een antireclamesticker op je brievenbus plakken. Die sticker haal je gratis af bij je gemeente of intercommunale, of bij Leefmilieu Brussel.

Let op, met een antireclamesticker ontvang je nog wel:

  • Geadresseerde reclamezendingen
  • Verkiezingsdrukwerk

Als je een antireclamesticker hebt en je krijgt toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, neem dan contact op met onze Klantendienst. Hou er wel rekening mee dat niet alleen bpost huis-aan-huisbladen bezorgt.