84 vragen
 voor het trefwoord « bpaid »

Check het saldo op je bpaidkaart op een van deze manieren:

  • Log in op My bpaid en ga naar 'Mijn saldo'.
  • Bel naar onze Klantendienst en toets 1. Toets daarna de 12-cijferige identificatiecode (BIC) in die je op de achterkant van je kaart vindt.
  • Download onze gratis My bpaid-app en log in met je naam en e-mailadres.
  • Stuur een sms naar 3322 (€ 0,50 per verstuurd en ontvangen bericht) met de 12-cijferige identificatiecode (BIC) die je op de achterkant van je kaart vindt. Je krijgt binnen de paar minuten een sms met het saldo van je kaart. Het gsm-nummer waarmee je stuurt, moet hetzelfde zijn als waarmee je de bpaidkaart hebt aangevraagd.

Je kan je saldo niet opvragen aan een geldautomaat of aan het loket van een Postkantoor of PostPunt.

Je kan je bpaidkaart herladen in een Postkantoor of PostPunt, met een contante betaling of je bankkaart. Je betaalt dan € 3,5 euro voor elke transactie.

Je kan je bpaidkaart ook gratis herladen door geld over te schrijven of met een permante opdracht bij je bank. 

  • Overschrijving:
    • Bedrag: kies een bedrag tussen € 10 et € 2500.
    • Bankrekening: schrijf het bedrag over op BE63000325998408.
    • Begunstigde: Vermeld BPOST BPAID als begunstigde.
    • Gestructureerde mededeling: gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant (die begint met 100/____/_____.
  • Postkantoor of PostPunt: betaal contant of met een bankoverschrijving. Het bedrag staat in dat geval meteen op je bpaidkaart.

Je maakt een 3D-Secure-wachtwoord aan op de website van My bpaid. Met zo'n wachtwoord ben je extra beschermd bij aankopen online. Volg de instructies op My bpaid. Een wachtwoord aanmaken duurt maar enkele minuten. Let op: je hebt wel een account op My bpaid nodig.

  • Vul het gsm-nummer in dat je wil gebruiken voor betalingen met een Mastercard Identity Check (3D-Secure). Op dat nummer ontvang je de unieke code bij een online betaling. Dat nummer mag hetzelfde zijn als het gsm-nummer dat is gekoppeld aan je bpaidkaart, maar dat hoeft niet. Hou er wel rekening mee dat alleen nummers van België en de buurlanden worden aanvaard.
  • Je krijgt op het gsm-nummer een sms met een code van 5 cijfers. Als je die code hebt gevalideerd, kan je een wachtwoord instellen om beveiligde aankopen te doen.

Je kan je bpaidkaart gebruiken vanaf het moment dat je de kaart hebt. Daarvoor heb je geen account nodig. Toch is zo'n account heel handig. Want je checkt er in een oogwenk je saldo en verrichtingen mee. Surf naar bpaid.bpost.be. Klik op 'Nog geen bpaidprofiel ? Maak een nieuw profiel aan.'

Hou er rekening mee dat het ongeveer 3 werkdagen duurt voor het geld op je rekening staat. In uitzonderlijke gevallen duurt dat 5 dagen. Als het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je bpaidkaart staat, kunnen er 2 redenen zijn:

  • Je zit over je herlaadlimieten: € 2500 per keer of € 8000 per kaart per jaar.
  • Je identificatiecode die je gebruikte als gestructureerde mededeling is niet correct.

We betalen het overgeschreven geld binnen de 10 werkdagen terug.

Om ervoor te zorgen dat je geld meteen op je bpaidkaart staat, kan je terecht in een Postkantoor of PostPunt.

Staat er een ontoereikend saldo op je bpaidkaart, dan wordt je betaling geweigerd. Herlaad je kaart om de betaling toch te kunnen uitvoeren.

De pincode staat in de brief die je krijgt als je je bpaidkaart in het Postkantoor of PostPunt gaat halen. Links onderaan, naast de kaart, plakt er een sticker. Als je die weghaalt, zie je op de achterkant van de sticker de pincode staan. Als je geen code ziet, neem dan contact op met de klantendienst van bpaid bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina.

Bij een foute code wordt je betaling geweigerd. Je hebt 3 pogingen om de juiste code en het juiste wachtwoord in te voeren. Daarna zal je bpaidkaart om veiligheidsredenen tijdelijk worden geblokkeerd. Neem contact op met onze klantendienst om je kaart te deblokkeren.

Dateert je bpaidkaart van voor 18 november 2019 en heb je je kaart sindsdien niet vernieuwd in een Postkantoor, volg dan deze stappen:

  • Log in op My bpaid of maak een account aan.
  • Koppel je gsm-nummer aan je bpaidkaart. 1) Vraag op My bpaid om je verificatiecode per post op te sturen. 2) Of ga naar een Postkantoor om je bpaidkaart te vernieuwen en je gsm-nummer te koppelen. Elke kaart is gekoppeld aan 1 gsm-nummer. Een gsm-nummer kan wel gekoppeld zijn aan meerdere bpaidkaarten.
  • Ga naar de website van My bpaid als je je verificatiecode kreeg en maak een wachtwoord aan. Vul ook je gsm-nummer in.

Dateert je bpaidkaart van na 18 november 2019, volg dan deze stappen:

  • Log in op My bpaid of maak een nieuwe account aan.
  • Vraag via My bpaid om een verificatiecode te sturen via sms.
  • Maak met de verificatiecode een 3D-Secure-wachtwoord aan op de website van My bpaid en vul je gsm-nummer in.
  • Betalingen: In België en de SEPA-zone zijn betalingen in euro gratis. Voor betalingen in andere munteenheden betaal je 1,75% extra op het bedrag van de transactie, als wisselkosten voor verrichtingen in vreemde valuta.
  • Geld afhalen aan de automaat: je betaalt € 4 aan de geldautomaten, zowel in België als in het buitenland. Voor betalingen in andere munteenheden betaal je 1,75% extra op het bedrag van de transactie. Voor de wisselkoers volgen we de tarieven van Mastercard International.

Als je online iets koopt op een webshop die de Mastercard Identity Check (3D-secure) toepast, dan moet je bij de betaling een extra stap uitvoeren. Verder verloopt het aankoopproces zoals gewoonlijk, op je computer, tablet of smartphone.

De handelaar zal je deze gegevens vragen:

  • Voornaam en achternaam
  • Het nummer van je bpaidkaart: de 16 cijfers
  • De vervaldatum van je bpaidkaart
  • Cvc-code: verificatiecode bestaande uit 3 cijfers

De cvc-code, vervaldatum en het nummer vind je op de achterkant van je kaart. En dan moet je voor de Mastercard Identity Check ook deze gegevens invoeren:

  • De unieke code die je per sms krijgt, van het nummer 8810 of van bpaid
  • Je 3D-Secure-wachtwoord

Je hebt de code en het wachtwoord alleen nodig op websites die werken met 3D-Secure/Mastercard Identity Check. Je herkent die websites aan het Mastercard Identity Check-logo. Op alle andere websites heb je de code en het wachtwoord niet nodig.

Als je een aankoop doet, dan gaat dat bedrag meteen van je bpaidkaart en verschijnt die betaling direct in je transacties. Behalve als het gaat om een gereserveerd bedrag. Dat bedrag is dan tijdelijk geblokkeerd op je kaart en kan je dus niet gebruiken. In deze 3 gevallen kan een bedrag gereserveerd zijn:

  • Een reservering van bijvoorbeeld een hotel of huurauto
  • Door tankstations om zeker te zijn dat ze het volledige bedrag ontvangen
  • In online verkoop: als je een bestelling plaatst, wordt het bedrag geblokkeerd op je rekening.

Bij bpaid kan je nooit in het rood gaan. Je kan dus alleen uitgeven wat er nog op je rekening staat, zonder die geblokkeerde bedragen. Als de betaling uiteindelijk niet plaatsvindt, is het geld binnen de 30 dagen weer beschikbaar om uit te geven.

Loopt er toch iets mis met de deblokkering van een gereserveerd bedrag? Dan kan je dit best melden via het online formulier onderaan deze pagina. Je hebt hiervoor wel een authorisatiecode nodig van je leverancier.

Je kan geen geld overschrijven van je bpaidkaart naar je bankrekening.

Als je niet langer gebruik wil maken van je bpaidkaart en het resterende bedrag terug wil, dan kan je terecht in een Postkantoor. Neem je identiteitskaart mee en geef je bpaidkaart daar af. Je krijgt het resterende bedrag teruggestort, plus een deel pro rata van de jaarlijkse beheerskosten.

 

Als je geen sms krijgt of geen brief binnen de 5 werkdagen, neem dan contact op met onze Klantendienst of ga langs in een Postkantoor.

Hoe lang blijft de verificatiecode geldig?

  • Verificatiecode per post: 30 dagen vanaf de aanvraag. Als je intussen een nieuwe code aanvraagt, en je krijgt toch die eerste code nog toegestuurd, dan zal die niet meer geldig zijn.
  • Verificatiecode per sms: 24 uur vanaf de aanvraag

Om wettelijke redenen bewaart bpost de volledige historiek van al je uitgaven met de bpaidkaart.

Je vindt de lijst van uitgaven snel en makkelijk in de My bpaid app of op de website.

In de My bpaid-app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren.

Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.

Als je bpaidkaart is ingeslikt door een automaat moet je onze klantendienst meteen contacteren om je kaart te laten blokkeren. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.

Vraag daarna een nieuwe bpaidkaart aan in een Postkantoor of PostPunt. We zetten het saldo van je oude bpaidkaart over op je nieuwe. Als je geen nieuwe kaart wil, schrijven we het resterende bedrag over op je bankrekening, plus een deel pro rata van de jaarlijkse administratiekosten.

 

Je kan zoveel betalen als er op je bpaidkaart staat.

  • Herlaadlimieten: per herlaadbeurt kan je tot € 2500 op je rekening zetten. De herlaadlimiet van je kaart bedraagt € 8000 per jaar.
  • Geld afhalen: aan een geldautomaat kan je met je kaart tot € 500 per dag afhalen en tot € 1250 per week.

Activeren is niet nodig. Je bpaidkaart werkt van het moment dat je ze in handen krijgt.

Heb je toch een probleem met een niet werkende kaart, kan je onze klantendienst contacteren. Dat doe je best via het online formulier onderaan deze pagina.

Je ontvangt de code van 8810 of bpaid. Controleer of:

  • Dat nummer niet geblokkeerd is op je toestel of door je telecomoperator
  • Je een goede gsm-ontvangst hebt
  • Je het juiste gsm-nummer registreerde op de website van My bpaid

Afhankelijk van waar je bent, kan het zijn dat je sms met vertraging of helemaal niet komt. In het laatste geval vraag je het best een nieuwe code aan.

Je kan geld afhalen met je bpaidkaart aan een automaat: tot € 500 per dag en tot € 1250 per week. Per transactie aan een bankautomaat betaal je € 4. Voor afhalingen van vreemde valuta betaal je 1,75% wisselkosten.

Je kan je bpaidkaart koppelen aan PayPal, zoals andere kredietkaarten. Als je PayPal voor de eerste keer gebruikt, moet je je naam en adres invullen, en de identificatiecode van 16 cijfers die je op de achterkant van je kaart vindt.

Als je je bpaidkaart afhaalt in het Postkantoor, krijg je een brief mee met de pincode. Die vind je rechts onderaan, op de achterkant van de sticker. Als er geen pincode opstaat, neem contact op met onze klantendienst.

Als je 3D-Secure niet activeert op je bpaidkaart, zal je op sommige websites geen aankopen kunnen doen. Op een heleboel andere sites heb je die 3D-Secure niet nodig.

Je kan je bpaidkaart bestellen. Je kaart ligt even later klaar in het Postkantoor of Postpunt van je keuze.

Met je bpaid kan je ook betalen in het buitenland.
Voor betalingen in een andere munteenheid dan de euro komen er 1,75% wisselkosten bij. Voor de wisselkoersen kijken we naar Mastercard International.
Je gebruikt je bpaidkaart overal ter wereld* waar ze Mastercard aanvaarden:

  • Winkels – meer dan 33 miljoen betaalterminals
  • Geldautomaten – meer dan 1,5 miljoen
  • Online aankopen

* Behalve in Noord-Korea, Iran, Sudan en Syrië

Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van je bpaidkaart naar een eigen of andere rekening.

Bij een aankoop online moet je volgende gegevens invullen op de website van de verkoper:

  • Je naam en voornaam, ook al staan die niet op je bpaidkaart.
  • Kaartnummer: dat zijn de 16 cijfers op de achterkant van je kaart.
  • Geldigheidsduur: je vindt die datum op de achterkant van je kaart.
  • CVC-code: die verificatiecode met 3 cijfers staat op de achterkant van je kaart.

De bpaid prepaidkaart kan worden gebruikt op het volledige MasterCard-netwerk, behalve bij:

  • bepaalde automatische apparaten (bv. tolgeld op autosnelwegen en parkings)
  • bepaalde benzinestations  
  • bepaalde taxfree winkels en cruiseschepen
  • casino’s

Er bestaat geen volledige lijst van winkels waar je je kaart niet kan gebruiken. In de volgende landen wordt ze sowieso niet aanvaard: Noord-Korea, Iran, Soedan en Syrië.

Dit kan er mis zijn met je verificatiecode:

  • Fout: je hebt 3 pogingen om de code correct op de website in te geven. Na die 3 pogingen moet je een nieuwe code aanvragen.
  • Vervallen: je code blijft om veiligheidsredenen 10 minuten geldig. Als je de code niet binnen die tijd gebruikt, moet je een nieuwe aanvragen.

Voor bpaid of de Mastercard Identity Check vraagt bpost nooit je persoonlijke gegevens via e-mail. In dat geval gaat het wellicht om fraude. Negeer dus dat bericht.

Je weet of een webshop al dan niet de Mastercard Identity Check gebruikt als het logo op de homepagina van de webshop of op het scherm verschijnt bij de betaalprocedure. Het volgende logo wordt dan getoond:

Logo Mastercard

Als je een code aanvraagt voor een aankoop met Mastercard Identity Check, dan ontvang je die ook per sms als je in het buitenland bent. Je krijgt een bericht van 8810 of bpaid. Afhankelijk van waar je bent, kan het zijn dat je sms met vertraging of helemaal niet komt. In het laatste geval vraag je het best een nieuwe code aan.

Je kan je bpaidkaart zeker uitlenen aan anderen. Maar als oorspronkelijke houder van de kaart blijf je verantwoordelijk voor het gebruik ervan.

Om een betaling te doen met je bpaidkaart heb je geen digipas of andere kaartlezer nodig.

Je kan je bpaidkaart niet blokkeren met Card Stop. Bij verlies of diefstal moet je onze klantendienst contacteren. Dan blokkeren wij meteen je kaart.

In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.

Het is belangrijk dat we altijd het juiste thuisadres hebben, bijvoorbeeld om een nieuwe pincode op te sturen. Kom naar een Postkantoor om je nieuwe adres door te geven. Neem je bpaidkaart mee, je identiteitskaart en een document dat je nieuwe adres bewijst.

Is je kaart verloren of gestolen, neem dan contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te blokkeren. Doe dat ook als je kaart ingeslikt is door een geldautomaat.

In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of je belt rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer kan je 24/7 bellen om je bpaidkaart te blokkeren.

Ga daarna naar een Postkantoor voor een nieuwe kaart en een nieuwe pincode. We zetten het saldo van je oude kaart meteen over naar je nieuwe kaart.

Om je bpaidkaart te vervangen door een nieuwe betaal je € 6. Als je bpaidkaart stuk is of er is sprake van fraude, dan is je nieuwe kaart gratis.

Neem contact op met onze klantendienst als je kaart verloren of gestolen is. Dan blokkeren we je kaart meteen.

In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.

bpaid is een prepaidkaart waarmee je:

  • Aankopen doet in winkels en op het internet, ook op buitenlandse websites
  • Betaalt in horecazaken overal ter wereld die Mastercard aanvaarden
  • Geld afhaalt aan automaten die Mastercard aanvaarden – ook in het buitenland
  • Alleen geld kan uitgeven dat je vooraf op je kaart hebt gezet
  • Op elk moment en makkelijk je saldo en verrichtingen kan checken

Raadpleeg de algemene voorwaarden van bpaid.

Is je kaart verloren of gestolen, neem dan contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te blokkeren. Want je bent niet beschermd tegen eventuele betalingen door anderen.

In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.

  • Overschrijving of contante betaling in een Postkantoor of PostPunt: het geld staat direct op je bpaidkaart.
  • Overschrijving van een Belgische bankrekening: het geld staat na ongeveer 3 werkdagen op je bpaidkaart.
  • Overschrijving van een buitenlandse bankrekening: het geld staat na 5 à 10 werkdagen op je bpaidkaart.
  • Voor betalingen in de eurozone betaal je geen wisselkosten.
  • Voor betalingen in een andere munteenheid dan de euro betaal je 1,75% extra op het bedrag van de transactie. Voor de wisselkoersen volgen we Mastercard International.

Als je je bpaidkaart herlaadt, gelden deze limieten:

  • Tussen €10 en € 2500 per transactie
  • Jaarlijks maximaal € 8000 per kaart
  • Jaarlijks € 24 000 per persoon

Je gebruikt je bpaidkaart overal ter wereld, in het hele Mastercard-netwerk. Het is mogelijk dat je kaart in sommige gevallen niet werkt:

  • Tolhuisjes op de snelweg
  • Parkeerautomaten
  • Tankstations
  • Drankautomaten
  • Minibar in het vliegtuig
  • Belastingvrije winkels
  • Autoverhuurmaatschappijen of andere diensten waar ze een garantie vragen
  • Internetwebsites die alleen 3D Secure-kaarten aanvaarden (Bijvoorbeeld: Eurostar, Thalys, Connections, Kinepolis en IKEA)

Om een bpaidkaart aan te vragen, moet je minstens 18 jaar zijn en in België wonen.

Dit hebben we nodig:

  • Een identificatiebewijs, zoals een identiteitskaart, of verblijfsvergunning
  • Je gsm-nummer

Je kan je bpaidkaart in het buitenland herladen door over te schrijven van je rekening.

  • Als je overschrijft van een Belgische rekening, hou je het best rekening met een termijn van 3 werkdagen voor het bedrag op je bpaidkaart staat.
  • Als je overschrijft van een buitenlandse rekening, staat het bedrag 5 tot 10 werkdagen later op je bpaidkaart.

Je kan alleen in het rood gaan als bpaid de jaarlijkse bijdrage int en er onvoldoende op je kaart staat. We verwittigen je daarvan per brief een maand op voorhand. Zo heb je tijd genoeg om extra geld op je kaart te zetten als dat nodig is.

Voor een bpaidkaart kan je terecht in een Postkantoor of PostPunt. Je hebt alleen je elektronische identiteitskaart nodig. Je krijgt de kaart dan direct mee. Let op: wie de kaart aanvraagt, moet hem ook zelf afhalen. Je kaart thuis laten leveren is niet mogelijk.

Met een bpaidkaart heb je alle voordelen van een kredietkaart, zonder het risico om in het rood te gaan. Want je laadt je kaart op voor gebruik. Je bpaidkaart is niet gelinkt aan je bankrekening. En ze is perfect beveiligd. Je betaalt snel en gemakkelijk in het hele Mastercardnetwerk, online en offline.

Als je herlaadbeurt werd geweigerd, kunnen er verschillende redenen zijn:

  • Je zit over je herlaadlimieten: € 2500 per keer of € 8000 per kaart per jaar.
  • Je identificatiecode die je gebruikte als gestructureerde mededeling is niet correct.

In die gevallen betalen we je het overgeschreven bedrag terug binnen de 10 werkdagen.

Je kan tot 3 bpaidkaarten op je naam hebben – goed voor € 24 000 per persoon per jaar. Ook al geef je een van die kaarten aan je kinderen of partner, jij blijft verantwoordelijk voor de verrichtingen op die kaart.

Voor je bpaidkaart betaal je alleen € 15 jaarlijkse kosten. Die worden automatisch van je kaart gehaald. Je krijgt daar per brief een bericht van, een maand voor de inning. Zorg er zeker voor dat er op dat moment genoeg op je kaart staat.

Een bpaidkaart voor iemand anders aanvragen is niet mogelijk. Als je een bpaidkaart afhaalt in het Postkantoor of het PostPunt, dan staat die altijd op jouw naam. Je kan de kaart wel door iemand anders laten gebruiken, maar jij blijft wel verantwoordelijk.

Een bpaidkaart kan alleen op naam staan van een meerderjarige. Je kan die kaart wel laten gebruiken door een minderjarige. Het is een veilige manier om hen met geld te laten omgaan. Maar jij blijft verantwoordelijk voor de prepaidkaart.

Met de bpaidkaart heb je geen verzekerings- en bijstandsgarantie.

De cvc-code is de veiligheidscode op een kredietkaart. Hij bestaat uit 3 cijfers en je vindt de code op de achterkant van je bpaidkaart. Je moet hem ingeven als je een online aankoop doet.

Ook al staat je naam niet op je bpaidkaart, elke kaart is uniek. Je herkent je bpaidkaarten aan de BIC (Bank Identifier Co­de) op de achterkant van je kaart.

Dit moet je doen als je fraude vermoedt:

  • Neem contact op met onze klantendienst.
  • Neem ook contact op met onze klantendienst voor een klachtenprocedure om de betalingen te betwisten.

NFC staat voor near field communication. Dat is een technologie om contactloos te betalen, zonder dat je je kaart in een betaalterminal hoeft te steken.

Je bpaidkaart herladen met een overschrijving is helemaal gratis. Maar als je je kaart laat herladen in een Postkantoor of PostPunt, betaal je wel € 3,5 euro voor elke transactie.

BIC is de bankidentificatiecode. Hij bestaat uit 12 cijfers, beginnend met 100/, en je vindt hem op de achterkant van je bpaidkaart.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om je bpaidkaart te herladen via de My bpaid-app. Je herlaadt gratis en gemakkelijk via een overschrijving.

Je kan je bpaidkaart op elk moment stopzetten. Ga naar een Postkantoor, en neem je bpaidkaart en je identiteitskaart mee. bpost betaalt je binnen de maand het resterende saldo terug, plus – pro rata – een deel van de jaarlijkse beheerskosten.

Je kan je bpaidkaart inderdaad herladen met een poststorting in het Postkantoor of PostPunt. Daarvoor betaal je € 3,5 transactiekosten. Het herlaadbedrag moet minstens € 10 en mag maximaal € 2500 zijn. Er geldt een herlaadlimiet van € 8000 per jaar.

Bij een overlijden moet de erfgenaam ons verwittigen. Ga daarvoor langs in een Postkantoor. Het saldo dat nog op de bpaidkaart staat, maakt deel uit van het successiedossier.

Het is niet mogelijk om je loon te laten storten op je bpaidkaart.

Je kan met je bpaidkaart geld afhalen aan een geldautomaat. Maar het is niet mogelijk om geld af te halen aan een loket van een Postkantoor of PostPunt.

Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van de ene naar de andere bpaidkaart.

Je kan tot € 8000 betalen met je bpaidkaart per jaar.

Jij kan geld overschrijven naar de bpaidkaart van iemand anders. Net zoals iemand anders jouw bpaidkaart kan herladen. Dat kan met een betaling in een Postkantoor of PostPunt (kosten: € 3,5). Of met een overschrijving (gratis). In het eerste geval staat het geld direct op de bpaidkaart. Met een overschrijving duurt het ongeveer 3 werkdagen.

bpaid wordt overal ter wereld aanvaard. Behalve in Noord-Korea, Cuba, Iran, Sudan en Syrië.