11 vragen
 voor het trefwoord « Levering in een Pakjesautomaat »

bpost zendt je pakje terug naar de afzender in de volgende gevallen:

  • Als de afzender een verkeerd adres van de Pakjesautomaat heeft ingegeven.
  • Als de afzender je e-mailadres niet (correct) vermeldt. Hierdoor kunnen we je niet informeren over je pakje.
  • Als je na 5 kalenderdagen je pakje niet uit de Pakjesautomaat hebt gehaald.

Contacteer de afzender om je pakje toch nog te kunnen ontvangen.

Je kan eenvoudig je pakje uit een Pakjesautomaat halen door de barcode te scannen die je via de My bpost app of e-mail hebt ontvangen. Heb je gekozen voor een rechtstreekse levering in een Pakjesautomaat, dan ontvang je ook een QR-code en zescijferige code waarmee je je pakje kan afhalen. Scan of geef je code in en de locker waar je pakje ligt springt vervolgens open. Haal je pakje eruit en sluit de locker.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je pakje niet is geleverd in een Pakjesautomaat:

  • De Pakjesautomaat was vol of buiten gebruik door een technisch defect.
  • Je pakje was te zwaar of te groot voor levering in een Pakjesautomaat.
  • Sommige pakjes mogen niet geleverd worden in een Pakjesautomaat, zoals een aangetekende zending (handtekening vereist) of een zending met betaling bij levering

Indien we je pakje niet kunnen leveren in een Pakjesautomaat, zullen we het leveren in een ander Afhaalpunt dichtbij. Je wordt hiervan sowieso op de hoogte gebracht via Track & Trace en de My bpost app.

Controleer of onze e-mail niet in je spamfolder is beland. Is dat niet het geval? Contacteer dan een Pakjesautomaatverantwoordelijke via 02 320 23 90.

Bel ons op 02 320 23 90 of neem online contact met ons op via het formulier onderaan deze pagina.

Als je alle instructies op het scherm hebt gevolgd, ontvang je normaal een bevestigingsmail. Indien je geen e-mail hebt ontvangen, contacteer ons dan via 02 320 23 90 of vul onderstaande formulier in. 

Bel ons op 02 320 23 90 of neem online contact met ons op via het formulier onderaan deze pagina.

Iedereen mag je pakje afhalen. Hij of zij moet dan wel beschikken over ofwel de barcode, zescijferige code of QR-code die je ontvangen hebt per e-mail of in de My bpost app.

Zodra je pakje in de Pakjesautomaat wordt afgeleverd, heb je 5 kalenderdagen tijd om het af te halen (geen verlenging mogelijk). Op de 6de dag zenden we het pakje terug naar de afzender.

In dit geval kan je best contact opnemen met een Pakjesautomaatverantwoordelijke via 02 320 23 90.

Voer in dit geval de zescijferige code in de Pakjesautomaat in die je terugvindt in je e-mail, My bpost app of sms.