9 vragen
 voor het trefwoord « Levering in een Afhaalpunt »
Mijn pakje lag niet klaar in het Afhaalpunt. Wat nu?
Je kreeg bericht dat je pakje in je Afhaalpunt was aangekomen, maar de medewerker die je hielp, vond het niet? Neem dan bij voorkeur online contact op met onze klantendienst via het formulier onderaan deze pagina. Dan zoeken we voor je uit wat er is gebeurd.
Mijn pakje werd geleverd in een Afhaalpunt, maar is terug naar de afzender. Waarom?
Enkel als je je pakje niet binnen de 14 kalenderdagen afhaalt in het geleverde Afhaalpunt, wordt je pakje teruggestuurd naar de afzender. Tip: je kan ook iemand anders je pakje laten afhalen in een Afhaalpunt. Eender wie de barcode van je pakje kan voorleggen (zie bevestigingsmail of via de My bpost app), mag je pakje afhalen in een Afhaalpunt.
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in het Afhaalpunt?
Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.
Het deurtje is opengegaan, maar mijn pakje ligt niet in de locker. Wat nu?
Laat het ons weten via het online formulier onderaan deze pagina of bel de klantendienst van onze Pakjesautomaten. Zorg dat je de barcode van je pakje bij de hand hebt. Je vindt ze in de e-mail die je van ons kreeg en in de My bpost app. Geen pakje gevonden in de Pakjesautomaat met scherm, bel dan naar 02 320 23 90 (24/7 bereikbaar). Geen pakje gevonden in de Pakjesautomaat zonder scherm, bel dan naar 02 278 50 87 (24/7 bereikbaar).  
Hoe kan ik betalen voor een pakje dat ik afhaal in een Afhaalpunt?
Een zending met betaling bij levering kan je op 2 manieren betalen in een Afhaalpunt: cash en met debet- of kredietkaart.
Wie kan mijn pakje afhalen in het Afhaalpunt?
Eender wie de bevestigingsmail met de barcode of het afwezigheidsbericht meebrengt, mag je pakje afhalen in een Afhaalpunt. In het geval van een aangetekende zending Je kan je aangetekende zending afhalen in een Afhaalpunt op vertoon van je identiteitskaart en het afwezigheidsbericht dat je in de brievenbus hebt ontvangen. Je herkent een nationale aangetekende zending aan de barcode (begint met '010'). Een internationale aangetekende zending wordt voorafgegaan door de letter 'R'.
Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander Afhaalpunt?
Nee, dat is spijtig genoeg niet mogelijk.
Ik wilde mijn pakje afhalen, maar er lag een verkeerd pakje in de Pakjesautomaat
Bel ons op 02 320 23 90 of neem online contact met ons op via het formulier onderaan deze pagina.
Kan ik mijn pakje uitzonderlijk langer in een Afhaalpunt laten liggen dan normaal?
Dit is helaas niet mogelijk. Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.