16 vragen
 voor het trefwoord « Wens- en postkaarten »
Wat is een Postogram?
Een Postogram is een voor België voorgefrankeerde wenskaart die je voor elke gelegenheid kan gebruiken. Met een Postogram kan je aanduiden op welke datum de kaart bij je bestemmeling moet aankomen.
Wat is het verschil tussen Mobile Postcard en MijnKaart?
Mobile Postcard en MijnKaart zijn 2 aparte diensten van bpost om zelf online postkaarten aan te maken. Mobile Postcard werkt met een app op je smartphone of tablet. MijnKaart is enkel beschikbaar via computer. Voor elke dienst heb je een aparte account nodig.
Hoe maak ik een wenskaart in MijnKaart?
Volg via je smartphone, tablet of computer eenvoudig de stappen op de homepagina van MijnKaart.
Kan ik bij Mobile Postcard inloggen met dezelfde gegevens als bij MijnKaart?
Voor Mobile Postcard heb je een andere account nodig. Mobile Postcard en MijnKaart zijn 2 aparte diensten van bpost om zelf onlinekaarten te maken. Mobile Postcard werkt met een app op je smartphone of tablet. MijnKaart gebruik je op je computer. Je hebt voor elk van de 2 een andere account nodig.
Wat is MijnKaart?
MijnKaart is een dienst van bpost en Hallmark waarmee je online (via je computer, tablet of smartphone) snel gepersonaliseerde postkaarten kan maken. Je kiest uit het grote aanbod Hallmarkkaarten of ontwerpt je eigen kaart aan de hand van een foto. Wij drukken de kaart in hoge kwaliteit af en verzenden ze naar de aangeduide bestemmeling.
Wat is een Ready-to-Sendkaart?
Een Ready-to-Sendkaart is een wenskaart die (als Non Prior) is voorgefrankeerd voor verzending in België. Ze wordt dus uitgereikt binnen de 3 werkdagen volgend op de afgifte. Ready-to-Sendkaarten worden verstuurd in een envelop met een postzegel die bij de kaart past. Je kan Ready-to-Sendkaarten kopen in de e-shop of in een postkantoor of PostPunt in je buurt.
Moet ik mijn Postogram frankeren?
Een Postogram mag maximaal 30 gram wegen, houd hier dus rekening mee als je items zoals snoep of foto's aan de envelop toevoegt. Weegt je Postogram meer? Dan verliest de voorfrankering zijn waarde en moet je je Postogram als niet-genormaliseerde zending frankeren.
Mijn Postogram is niet (op tijd) bezorgd. Wat nu?
Onze oprechte excuses. Indien je hiervoor een klacht wil indienen, contacteer je best onze klantendienst. Je kan dit doen via het online formulier onderaan deze pagina.
Wanneer wordt MijnKaart uitgereikt?
Als je kaartje voor 15.00 u. klaar is, kunnen we het diezelfde dag nog afdrukken en verzenden. Je kan de verzenddatum van je kaart ook later plannen met de online kalender. In beide gevallen wordt je kaartje binnen de 3 werkdagen na de verzenddatum uitgereikt. Een zending naar het buitenland kan er iets langer over doen.
Hoe frankeer ik mijn Postogram voor verzending naar het buitenland?
Frankeer je Postogram met een Europese of Worldpostzegel met cijfer 1 voor verzending naar het buitenland.
Moet ik mij registreren om MijnKaart te versturen?
Registreren is niet verplicht, maar het biedt je wel veel voordelen. Zo krijg je korting op al je kaarten, kan je gebruikmaken van het online adresboek en kan je zendingen tot 13 maanden ver inplannen met de online kalender.
Wat zijn de voordelen van MijnKaart?
  • Je maakt je gepersonaliseerde kaartje makkelijk en snel via je smartphone, tablet of computer.
  • Je plant je zendingen tot 13 maanden in de toekomst met de online kalender. 
  • Je voert eenvoudig een hele lijst bestemmelingen in. Dat is handig voor bijvoorbeeld geboortekaartjes of (zakelijke) kerstkaarten. 
  • Je kiest uit een groot aanbod Hallmarkkaarten voor elke gelegenheid of gebruikt een van je eigen foto's.
Hoe frankeer ik een Ready-to-Sendkaart voor verzending naar het buitenland?
Frankeer je Ready-to-Sendkaart met een postzegel voor Europe of de rest van de wereld met waarde 1. Je kan de nationale postzegel die bij je kaart zit voor een ander moment gebruiken.
Wat is het maximale gewicht van een Ready-to-Sendkaart?
Een Ready-to-Sendkaart mag niet meer dan 50 gram wegen. Houd hier dus rekening mee als je items zoals snoep of foto's aan de envelop toevoegt.
Met welk type foto's kan ik MijnKaart maken?
Je kan MijnKaart maken met foto's van alle recente digitale toestellen. Als je je foto uploadt, vertelt een icoon je of de resolutie van je afbeelding hoog genoeg is. Rood icoon: Je afbeelding is echt te klein. Je kan verdergaan met het creëren van je kaart maar de kans is groot dat je foto niet scherp wordt afgedrukt. Oranje icoon: Je afbeelding is niet groot genoeg. Je kan verdergaan met het creëren van je kaart maar de kans bestaat dat je foto niet scherp wordt afgedrukt. Groen icoon: Je afbeelding is groot genoeg. Je kan verdergaan met het creëren van je kaart.
Ik heb een Mobile Postcard-account maar kan niet inloggen.
Wat nu? Ga eerst na of je het correcte e-mailadres en wachtwoord hebt gebruikt voor je account. Wachtwoord vergeten? Als je je wachtwoord bent vergeten kan je via de link ‘Wachtwoord vergeten?’ op het inlogscherm een nieuw wachtwoord aanvragen. Je ontvangt dan een e-mail op het e-mailadres dat je hebt opgegeven met daarin een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Ontvang je geen e-mail, dan heb je waarschijnlijk een ander e-mailadres gebruikt om in te loggen op de app. In dat geval zal je een nieuwe account moeten aanmaken. Lukt het nog steeds niet om in te loggen, neem dan contact op met onze klantendienst. Account een tijd niet gebruikt? Heb je je account de laatste 3 jaar niet gebruikt, dan wordt je account automatisch stopgezet. Je kan dan opnieuw een account aanmaken met hetzelfde of een ander e-mailadres. Als je nog credits hebt op je oude account kan je die laten overzetten door onze klantendienst.