Waarom werd mijn pakje niet geleverd volgens mijn voorkeur?

Er zijn meerdere redenen mogelijk waarom je pakje niet volgens je voorkeur is geleverd.

  • Je profiel is nog niet volledig.

    Je leveringsvoorkeuren zijn gelinkt aan het e-mailadres dat je opgaf in je 'MijnVoorkeuren'-account of de My bpost app. Mogelijks werd het pakje met een ander e-mailadres besteld dan is opgegeven in MijnVoorkeuren.

    Kijk je profiel na in MijnVoorkeuren

    • Een groene “V” verschijnt naast je adres wanneer je account gevalideerd is (10 dagen na creatie).
    • Controleer of je adres correct is.
    • Voeg de namen toe die je gebruikt om pakjes te bestellen.
    • Voeg alle e-mailadressen toe die je gebruikt om pakjes te bestellen.
  • Geen e-mailadres ontvangen van de afzender

    Het kan ook zijn dat de afzender ons je e-mailadres niet heeft doorgegeven. Tenzij je daar niet mee akkoord bent gegaan, koppelen we je leveringsvoorkeur dan aan de naam of het adres dat op je pakje staat (vanaf 10 dagen na creatie van de account). Ook die moeten identiek zijn aan je naam en het adres in je account.

  • Het soort pakje verhinderde ons te leveren volgens je leveringsvoorkeur

    • Zo is een levering op je veilige plaats en bij je buur niet mogelijk bij:

      • Pakjes met betaling bij levering (bijvoorbeeld in het geval van een nummerplaat).
      • Pakjes die als aangetekende zending zijn verzonden. Die kunnen we alleen bezorgen op vertoon van je identiteitskaart. Zo'n pakje herken je aan de barcode die met een 'R' begint.
      • Pakjes die met een garantie of verzekering werden verzonden leveren we niet op een veilige plaats
    • Geen levering in Pakjesautomaat mogelijk:

      Indien het pakje te groot of te zwaar is zal je pakje naar een ander Afhaalpunt doorgestuurd worden.

    • Je pakje past in je brievenbus:

      De postbode probeert steeds eerst je pakje in je brievenbus te leveren, ook bij rechtstreekse levering in een Afhaalpunt.

      Tip: Kijk Track & Trace na of de leveringsvoorkeuren voor je pakje van toepassing zijn.

  • De postbode kon de leveringsvoorkeur niet uitvoeren

    • Je veilige plaats was niet veilig genoeg, niet toegankelijk en/of niet droog genoeg.
    • De postbode kon je pakje niet bij een buur leveren omdat hij/zij niet thuis was of weigerde je pakje aan te nemen.
    • Je Afhaalpunt of Pakjesautomaat was tijdelijk niet beschikbaar toen we je pakje leverden. Bijvoorbeeld omdat de Pakjesautomaat vol zat of het PostPunt gesloten was voor jaarlijks verlof.
       

    Tip: merk je dat dat regelmatig gebeurt? Pas dan je leveringsvoorkeuren aan. 

Is er volgens jou een andere reden, dan kan je dit melden via ons online formulier.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Online formulier

Aanbevolen optie. Efficiënt en vlot afgehandeld.

 

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.