
Pakje ontvangen
Pakje uit België ontvangen
MijnVoorkeuren
Kies waar we je pakje mogen leveren
Rechtstreeks in een Afhaalpunt
Afhalen op de dag van de levering
We leveren je pakjes voor 11 uur ’s ochtends in een door jou gekozen Afhaalpunt of Pakjesautomaat.
- Ecologisch
Je kan je pakje er dezelfde dag nog afhalen. Zo hoeft de postbode niet bij je langs en verlaag je mee de CO2.
Niet thuis en MijnVoorkeuren niet ingesteld?
Misschien heb je deze vragen nog
Werd je pakje nog niet geleverd, controleer dan eerst de status van je zending via Track & Trace of in de My bpost app. Verandert de status van je pakje al een tijdje niet meer (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), vraag dan de afzender om contact op te nemen met onze klantendienst. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen.
Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om snel een onderzoek te starten.
Enkele tips voor als je niks hebt ontvangen:
- Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoner) je pakje heeft ontvangen.
- Als het om een klein pakje gaat, kan het zijn dat de postbode het in de brievenbus heeft afgeleverd zonder eerst aan te bellen.
- Je pakje kan ook afgeleverd zijn volgens je leveringsvoorkeuren (meteen in een Afhaalpunt, op je veilige plaats, bij je buur).
- Kijk ook zeker na of je geen afwezigheidsbericht van de postbode in je brievenbus hebt ontvangen. Daarop staat waar je pakje naartoe is.
Ben jij de ontvanger en kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de afzender voor een oplossing. Enkel hij kan bij bpost een onderzoek starten en zorgen dat je alsnog je pakje ontvangt.
Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via ons online formulier. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.
Zodra bpost je zending heeft ontvangen, kan je het verdere verloop ervan via de My bpost app of Track & Trace volgen aan de hand van de barcode.
Vaak krijg je van de afzender een e-mail als je barcode is aangemaakt. In de meeste gevallen zal je je pakje nog niet meteen kunnen volgen via onze Track & Trace. Dit komt omdat het nog in voorbereiding is bij de afzender en dus nog niet aan bpost is overhandigd.
Zodra de afzender je pakje aan bpost overhandigt, kan je het volgen.
Als je niet thuis bent op het moment van de levering, kunnen we je pakje leveren op een door jou gekozen plaats. Daarvoor dien je wel je leveringsvoorkeuren in te stellen.
- Surf Naar MijnVoorkeuren of download de My bpost app.
- Geef de gegevens in die je gebruikt bij het bestellen van een pakje.
- Selecteer je favoriete leveringslocatie als je niet thuis bent:
- een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt
- een veilige plaats (bv. carport, tuinhuisje, onder een afdakje ...)
- een buur
Voor elk pakje dat je verwacht, stuurt bpost je een afzonderlijke e-mail. Daarin kan je telkens je leveringsvoorkeur voor dat specifieke pakje wijzigen. (Je wil bijvoorbeeld een andere buur kiezen omdat je eerder gekozen buurman straks op vakantie gaat.)
Tip: Via de My bpost app volg je al je pakjes in één oogopslag en kan je tot 5 minuten voor de levering aanpassen waar je pakje van bpost geleverd wordt.
Neem contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling. De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Alleen de afzender kan hiervoor een klacht indienen omdat hij bpost betaalt voor de verzending.
Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet je klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.