Een pakje ontvangen uit België

receive-parcel

Pakje ontvangen

Pakje uit België ontvangen

    Volg je pakje
    Loader not found
    Postcode is niet nodig

    Download de My bpost app

    Beheer al je pakjes in één handige app:

    • Volg al je pakjes, ook die van andere pakjesbezorgers
    • Stel je leveringsvoorkeuren in
    • Kies zelf voor welk pakje je statusmeldingen ontvangt
    • Betaal veilig invoerkosten voor zendingen van buiten de EU
    my bpost app

    MijnVoorkeuren

    Kies waar we je pakje mogen leveren

    Rechtstreeks in een Afhaalpunt

    Afhalen op de dag van de levering

    We leveren je pakjes voor 11 uur ’s ochtends in een door jou gekozen Afhaalpunt of Pakjesautomaat.

    • Ecologisch

    Je kan je pakje er dezelfde dag nog afhalen. Zo hoeft de postbode niet bij je langs en verlaag je mee de CO2.

    Vind het dichtstbijzijnde Afhaalpunt

    Of

    Niet thuis en MijnVoorkeuren niet ingesteld?

    1.

    Dan kan het zijn dat de postbode je pakje op een veilige plaats of bij een buur aflevert. Lukt dit niet, dan gaat je pakje naar een Afhaalpunt in je buurt.

    Je ontvangt een afwezigheidsbericht met daarop de nodige info over waar je pakje naartoe is. Als je pakje in een Afhaalpunt is geleverd, kan je het vanaf 11u de volgende werkdag afhalen in het vermelde Afhaalpunt.

    2.

    Zodra je pakje in een Afhaalpunt ligt, ontvang je een e-mail en wijzigt de status van je zending op Track & Trace en in de My bpost app.

     
    3.

    Jij of iemand anders kan je pakje afhalen op vertoon van ofwel:

    • Je awezigheidsbericht
    • Je bevestigingsmail
    • Je bevestiging in de My bpost app

    Komt niemand je pakje binnen 14 dagen afhalen, dan gaat het terug naar de afzender

    Misschien heb je deze vragen nog

    Werd je pakje nog niet geleverd, controleer dan eerst de status van je zending via Track & Trace of in de My bpost app. Verandert de status van je pakje al een tijdje niet meer (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), vraag dan de afzender om contact op te nemen met onze klantendienst. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen.

    Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om snel een onderzoek te starten.

    Zodra bpost je zending heeft ontvangen, kan je het verdere verloop ervan via de My bpost app of Track & Trace volgen aan de hand van de barcode.

    Vaak krijg je van de afzender een e-mail als je barcode is aangemaakt. In de meeste gevallen zal je je pakje nog niet meteen kunnen volgen via onze Track & Trace. Dit komt omdat het nog in voorbereiding is bij de afzender en dus nog niet aan bpost is overhandigd.

    Zodra de afzender je pakje aan bpost overhandigt, kan je het volgen.

    Enkele tips voor als je niks hebt ontvangen:

    • Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoner) je pakje heeft ontvangen.
    • Als het om een klein pakje gaat, kan het zijn dat de postbode het in de brievenbus heeft afgeleverd zonder eerst aan te bellen.
    • Je pakje kan ook afgeleverd zijn volgens je leveringsvoorkeuren (meteen in een Afhaalpunt, op je veilige plaats, bij je buur).
    • Kijk na op Track & Trace of in de My bpost app of het adres op het pakje wel correct is.
    • Kijk ook zeker na of je geen afwezigheidsbericht van de postbode in je brievenbus hebt ontvangen. Daarop staat waar je pakje naartoe is.

    Ben jij de ontvanger en kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de afzender voor een oplossing. Enkel hij kan bij bpost een onderzoek starten en zorgen dat je alsnog je pakje ontvangt.

    Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via ons online formulier. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.

    Nadat we je pakje ontvangen hebben van de afzender proberen we steeds alle pakjes die binnen België worden verzonden de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen via je barcode. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd. 

    Meer info over de leveringstermijn van internationale pakjes

    Als je niet thuis bent op het moment van de levering, kunnen we je pakje leveren op een door jou gekozen plaats. Daarvoor dien je wel je leveringsvoorkeuren in te stellen.

    1. Surf Naar MijnVoorkeuren of download de My bpost app.
    2. Geef de gegevens in die je gebruikt bij het bestellen van een pakje.
    3. Selecteer je favoriete leveringslocatie als je niet thuis bent:
    • een Afhaalpunt of Pakjesautomaat in je buurt
    • een veilige plaats (bv. carport, tuinhuisje, onder een afdakje ...)
    • een buur

    Voor elk pakje dat je verwacht, stuurt bpost je een afzonderlijke e-mail. Daarin kan je telkens je leveringsvoorkeur voor dat specifieke pakje wijzigen. (Je wil bijvoorbeeld een andere buur kiezen omdat je eerder gekozen buurman straks op vakantie gaat.)

    Tip: Via de My bpost app volg je al je pakjes in één oogopslag en kan je tot 5 minuten voor de levering aanpassen waar je pakje van bpost geleverd wordt..