Een pakje ontvangen uit België

Pakje ontvangen

Met zorg geleverd

Volg je pakje

Loader not found
Postcode is niet nodig
Volg makkelijk je zendingen
Makkelijk al je pakjes volgen met de My bpost app

Alle info over mogelijke locaties en leveringsvoorkeuren voor het ontvangen van bpost-pakjes

Geleverd aan huis

‘Ding, dong’. Elke dag van de week bezorgen onze postbodes pakjes aan huis. Niet thuis? Geen zorgen, dan volgen we je leveringsvoorkeur of bezorgen we je pakje in een Afhaalpunt dichtbij.

Bij een buur of op een veilige plaats

Handig en dichtbij. Geef via de app of onze website aan als je pakje bij je buur of veilige plaats (rondom je woning) mag geleverd worden als je niet thuis bent.

Instellen voor al mijn pakjes

Aanvragen voor mijn pakje onderweg

In een Afhaalpunt

Milieuvriendelijk en zorgeloos: je pakje in een Afhaalpunt is altijd een win-win. Of je deze voorkeur nu zelf hebt gekozen, de afzender ervoor kiest, of als plan B voor als je niet thuis bent.
 
Pakje ontvangen in een locker?
Ontdek alle info over onze Pakjesautomaten met scherm en zonder scherm.

Instellen voor al mijn pakjes

Aanvragen voor mijn pakje onderweg

Op een ander adres dichtbij

Onze postbodes maken je leven graag makkelijk. Komt een levering bij familie of vrienden in de buurt beter uit? Laat het ons voor de ochtend weten, dan leveren wij er aan de deur.

Aanvragen voor mijn pakje onderweg

Een dag later aan huis

Liever je pakje een dag later ontvangen dan aangekondigd? Geen probleem. Laat het ons weten, dan komen we pas de volgende werkdag je pakje aan huis leveren.

Mijn aangekondigd pakje uitstellen

Pakje uit het buitenland ontvangen

Als je pakje uit een EU-land komt, hoef je geen extra kosten te betalen.
Komt het van buiten de EU, dan gaat het langs de douane en kunnen er invoerkosten zijn.

Meer over pakjes uit het buitenland

Misschien heb je deze vragen nog

Werd je pakje nog niet geleverd, controleer dan eerst de status van je zending via Track & Trace of in de My bpost app. Verandert de status van je pakje al een tijdje niet meer (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), vraag dan de afzender om contact op te nemen met onze klantendienst. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen.

Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om snel een onderzoek te starten.

Enkele tips voor als je niks hebt ontvangen:

  • Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoner) je pakje heeft ontvangen.
  • Als het om een klein pakje gaat, kan het zijn dat de postbode het in de brievenbus heeft afgeleverd zonder eerst aan te bellen.
  • Je pakje kan ook afgeleverd zijn volgens je leveringsvoorkeuren (meteen in een Afhaalpunt, op je veilige plaats, bij je buur). Als het op een veilige plaats rondom je woning is bezorgd, dan kan je de foto van die plaats bekijken via de My bpost app of Track & Trace.
  • Kijk ook zeker na of je geen afwezigheidsbericht van de postbode in je brievenbus hebt ontvangen. Daarop staat waar je pakje naartoe is. Hou er rekening mee dat je dit bericht enkel ontvangt als we je digitaal niet kunnen bereiken.

Ben jij de ontvanger en kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de afzender voor een oplossing. Enkel hij kan bij bpost een onderzoek starten en zorgen dat je alsnog je pakje ontvangt.

Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via ons online formulier. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.

Zodra bpost je zending heeft ontvangen, kan je het verdere verloop ervan via de My bpost app of Track & Trace volgen aan de hand van de barcode.

Vaak krijg je van de afzender een e-mail als je barcode is aangemaakt. In de meeste gevallen zal je je pakje nog niet meteen kunnen volgen via onze Track & Trace. Dit komt omdat het nog in voorbereiding is bij de afzender en dus nog niet aan bpost is overhandigd.

Zodra de afzender je pakje aan bpost overhandigt, kan je het volgen.

Weet je op voorhand dat je niet thuis zal zijn, dan kan je de volgende leveringsopties voor je zending instellen:

  • Rechtstreeks naar een Afhaalpunt in de buurt
  • Rechtstreeks naar een ander adres op dezelfde dag
  • De volgende werkdag
  • Op een veilige plaats
  • Bij een buur

Plan je toekomstige zendingen op voorhand en stel je algemene leveringsvoorkeuren in via MijnVoorkeuren of in de My bpost app.

Tip: met de My bpost app volg je al je pakjes in 1 oogopslag en wijzig je je leveringsvoorkeuren tot 5 minuten voor je pakje komt.

Als de status van je pakje meerdere werkdagen niet verandert, is er wellicht iets fout gelopen. Hou er wel rekening mee dat onvoorziene omstandigheden de levering van je pakje kunnen doen vertragen. Neem in de volgende gevallen contact op met de afzender:

  • Als de status van je pakje dat binnen België wordt verzonden al meerdere opeenvolgende werkdagen niet meer verandert.
  • Als de status van je pakje van of naar een buurland al minstens 5 werkdagen niet meer verandert.
  • Als je pakje van of naar een ander land al minstens 10 werkdagen niet meer verandert.

Waarom moet ik de afzender contacteren?

Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen voor een pakje dat niet wordt afgeleverd. Hij zoekt dan samen met bpost naar een oplossing.

Ben jij de afzender? Dan kan je de klantendienst hiervoor contacteren bij voorkeur via het online formulier. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om een onderzoek te starten.

Jouw bezorgingen, zorgeloos geregeld!

Download de gratis app
Scan de QR-code met je camera

4.4 miljoen tevreden gebruikers
4.2 •  6.8K Ratings

Dichtbij ophalen of afgeven

Anderen bekeken ook