Een pakje ontvangen uit België

receive-parcel

Pakje ontvangen

Pakje uit België ontvangen

    Volg je pakje
    Loader not found
    Postcode is niet nodig

    Download de My bpost app

    En beheer al je pakjes in één handige app

    • Volg al je pakjes, ook die van andere pakjesbezorgers
    • Stel je leveringsvoorkeuren in
    • Kies zelf voor welk pakje je statusmeldingen ontvangt
    my bpost app

    MijnVoorkeuren

    Kies waar we je pakje mogen leveren

    Niet thuis en MijnVoorkeuren niet ingesteld?

    1.

    Je ontvangt een afwezigheidsbericht met daarop de nodige info over waar je pakje naar toe is. Het is op dat moment nog niet meteen beschikbaar. 

    Je kan je pakje dan vanaf 11 uur de volgende werkdag afhalen in het vermelde Afhaalpunt.

    2.

    Zodra je pakje in een Afhaalpunt ligt, ontvang je een e-mail en wijzigt de status van je zending op Track & Trace en in de My bpost app.

     
    3.

    Jij of iemand anders kan je pakje afhalen op vertoon van ofwel:

    • Je awezigheidsbericht
    • Je bevestigingsmail
    • Je bevestiging in de My bpost app

    Komt niemand je pakje binnen 14 dagen afhalen, dan gaat het terug naar de afzender

    Hoe mijn pakje ontvangen in...

    Misschien heb je deze vragen nog

    Werd je pakje nog niet geleverd, controleer dan eerst de status van je zending via Track & Trace of in de My bpost app. Als de status van je pakje meerdere werkdagen niet is veranderd (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), kan je de afzender vragen om contact op te nemen met onze klantendienst. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen.

    Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om snel een onderzoek te starten.

    Wij proberen steeds alle nationale pakjes de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd.

    Enkele tips voor als je niks hebt ontvangen:

    • Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoner) je pakje heeft ontvangen.
    • Als het om een klein pakje gaat, kan het zijn dat de postbode het in de brievenbus heeft afgeleverd.
    • Je pakje kan ook afgeleverd zijn volgens je leveringsvoorkeuren (meteen in een Afhaalpunt, op je veilige plaats, bij je buur).
    • Kijk na op Track & Trace of in de My bpost app of het adres op het pakje wel correct is.
    • Kijk ook zeker na of je geen afwezigheidsbericht van de postbode in je brievenbus hebt ontvangen. Daarop staat waar je pakje naartoe is.

    Ben jij de ontvanger en kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de afzender voor een oplossing. Enkel hij kan bij bpost een onderzoek starten en zorgen dat je alsnog je pakje ontvangt.

    Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.

    Zodra je de barcode van je pakje hebt ontvangen, kan je je pakje meteen online volgen via Track & Trace en de My bpost app. Soms gebeurt het dat wij de barcode pas op een later tijdstip van de afzender ontvangen. Hierdoor kan je je pakje nog niet volgen via Track & Trace. Probeer het in dit geval later opnieuw.

    Neem contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling. De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren pakjes. Alleen de afzender kan een klacht indienen voor een verloren pakje omdat de afzender bpost betaalt voor de verzending.

    Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet je klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.