Een pakje ontvangen uit België | bpost

receive-parcel

Pakje ontvangen

Pakje uit België ontvangen

    Volg je pakje
    Loader not found
    Postcode is niet nodig

    MijnVoorkeuren

    Kies waar we je pakje mogen leveren

    Rechstreeks in een Afhaalpunt

    Afhalen op de dag van de levering

    We leveren je pakjes voor 11 uur 's ochtends in een door jou gekozen Afhaalpunt of Pakjesautomaat.

    Je kan je pakje er dezelfde dag nog afhalen

    Zoeken naar het dichtstbijzijnde Afhaalpunt

    Of

    Eerst bij je thuis

    Ben je niet thuis, laat ons weten waar we mogen leveren.

    Op een veilige plaats

    Kies bijvoorbeeld je carport, garage of afdakje

    Bij een buur

    Kies bij welke buur of buren we je akje mogen leveren

    In een Afhaalpunt

    Kies zelf een Afhaalpunt in je buurt. Je kan je pakje er de volgende dag afhalen

    Download de My bpost app

    En beheer al je pakjes in één handige app

    • Volg al je pakjes, ook die van andere pakjesbezorgers
    • Stel je leveringsvoorkeuren in
    • Kies zelf voor welk pakje je statusmeldingen ontvangt
    my bpost app

    Niet thuis en MijnVoorkeuren niet ingesteld?

    1.

    Je ontvangt een afwezigheidsbericht met daarop de nodige info over waar je pakje naar toe is. Het is op dat moment nog niet meteen beschikbaar. 

    Je kan je pakje dan vanaf 11 uur de volgende werkdag afhalen in het vermelde Afhaalpunt.

    2.

    Zodra je pakje in een Afhaalpunt ligt, ontvang je een e-mail en wijzigt de status van je zending op Track & Trace en in de My bpost app.

     
    3.

    Jij of iemand anders kan je pakje afhalen op vertoon van ofwel:

    • Je awezigheidsbericht
    • Je bevestigingsmail
    • Je bevestiging in de My bpost app

    Komt niemand je pakje binnen 14 dagen afhalen, dan gaat het terug naar de afzender

    Hoe mijn pakje ontvangen in...

    Misschien heb je deze vragen nog

    Werd je pakje niet geleverd, controleer dan eerst de status van je zending via Track & Trace of in de My bpost app. Als de status van je pakje langer dan 5 werkdagen niet is veranderd, kan je de afzender vragen om contact op te nemen met onze klantendienst. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen.

    Wij proberen steeds alle nationale pakjes de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd.

    Wacht nog even af. Als de status van je pakje meer dan 2 weken niet meer is veranderd, raden we je aan om contact op te nemen met de afzender. Hij zoekt dan samen met bpost naar een oplossing. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen voor niet levering.

    Ben jij de oorspronkelijke afzender? Dan kan je de klantendienst hiervoor contacteren bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina.

    Neem contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling. De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren pakjes. Hij kan je vragen om een bewijs van niet-ontvangst via e-mail of een ondertekend document.

    Alleen de afzender kan een klacht indienen voor een verloren pakje omdat de afzender bpost betaalt voor de verzending.

    Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoner) je pakje heeft ontvangen. Als het om een klein pakje gaat, kan het zijn dat de postbode het in de brievenbus heeft afgeleverd. Je pakje kan ook afgeleverd zijn volgens je leveringsvoorkeuren (meteen in een Afhaalpunt, op je veilige plaats, bij je buur). Kijk ook zeker na of je geen afwezigheidsbericht van de postbode in je brievenbus hebt ontvangen. Daarop staat waar je pakje naartoe is.

    Kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de afzender voor een oplossing. Enkel hij kan bij bpost een onderzoek starten en zorgen dat je alsnog je pakje ontvangt.

    Tip: Je kan je pakje ook online volgen via Track & Trace en de My bpost app.

    Anderen bekeken ook