4 vragen
 voor het trefwoord « Ik heb geen afwezigheidsbericht ontvangen »
Ik krijg melding dat mijn pakje is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?
Enkele tips voor als je niks hebt ontvangen:
  • Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoner) je pakje heeft ontvangen.
  • Als het om een klein pakje gaat, kan het zijn dat de postbode het in de brievenbus heeft afgeleverd.
  • Je pakje kan ook afgeleverd zijn volgens je leveringsvoorkeuren (meteen in een Afhaalpunt, op je veilige plaats, bij je buur).
  • Kijk na op Track & Trace of in de My bpost app of het adres op het pakje wel correct is.
  • Kijk ook zeker na of je geen afwezigheidsbericht van de postbode in je brievenbus hebt ontvangen. Daarop staat waar je pakje naartoe is.
Ben jij de ontvanger en kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de afzender voor een oplossing. Enkel hij kan bij bpost een onderzoek starten en zorgen dat je alsnog je pakje ontvangt. Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.
Ik was niet thuis bij levering van mijn pakje. Waar is mijn pakje nu?
Als je niet thuis was op het moment van de levering, zullen we je pakje leveren volgens je leveringsvoorkeuren: bij een buur, op een veilige plaats, in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat. Ik heb Mijn Leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld In dit geval probeert de postbode je pakje bij een buur of op een veilige plaats af te leveren. Als dit niet lukt, krijg je een Afwezigheidsbericht in je brievenbus. Jij of iemand anders kan het pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen in het Afhaalpunt vermeld op het Afwezigheidsbericht. Hou er echter wel rekening mee dat het Afhaalpunt nog kan wijzigen. Zodra je pakje in een Afhaalpunt ligt, wordt de status van je zending aangepast op Track & Trace en ontvang je een e-mail. Kijk dus altijd eerst de status van je pakje na vooraleer je naar het Afhaalpunt gaat.
Ik heb geen afwezigheidsbericht ontvangen, waar en hoe kan ik mijn pakje afhalen?
Je kan je pakje afhalen op vertoon van het barcodenummer van je pakje in de e-mail of de My bpost app. Zodra je pakje in een Afhaalpunt ligt, wordt de status van je zending aangepast op Track & Trace en ontvang je een e-mail. Kijk dus altijd eerst de status van je pakje na vooraleer je naar het Afhaalpunt gaat. Bij aangetekende zending Is je pakje een nationale aangetekende zending (barcode begint met '010'), of een internationale aangetekende zending (barcode voorafgegaan door de letter 'R'), dan dien je ook je identiteitskaart te tonen bij afhaling.
Wat als ik niet thuis ben als de postbode mijn pakje komt leveren?
Als je je leveringsvoorkeuren hebt ingesteld, zal je pakje geleverd worden volgens je voorkeur (in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, op een veilige plaats, bij je buur). Heb je je leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld, dan steekt je postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je pakje is dan nog niet meteen beschikbaar. Je ontvangt nog een e-mail wanneer je je pakje kan afhalen in het Afhaalpunt. Met het afwezigheidsbericht kan jij of iemand anders je pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen in het Afhaalpunt vermeld op het afwezigheidsbericht.