7 vragen
 voor het trefwoord « Ik heb een afwezigheidsbericht ontvangen »
Ik was niet thuis bij levering van mijn pakje. Waar is mijn pakje nu?
Als je niet thuis was op het moment van de levering, zullen we je pakje leveren volgens je leveringsvoorkeuren: bij een buur, op een veilige plaats, in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat. Ik heb Mijn Leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld In dit geval probeert de postbode je pakje bij een buur of op een veilige plaats af te leveren. Als dit niet lukt, krijg je een Afwezigheidsbericht in je brievenbus. Jij of iemand anders kan het pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen in het Afhaalpunt vermeld op het Afwezigheidsbericht. Hou er echter wel rekening mee dat het Afhaalpunt nog kan wijzigen. Zodra je pakje in een Afhaalpunt ligt, wordt de status van je zending aangepast op Track & Trace en ontvang je een e-mail. Kijk dus altijd eerst de status van je pakje na vooraleer je naar het Afhaalpunt gaat.
Wat als ik niet thuis ben als de postbode mijn pakje komt leveren?
Als je je leveringsvoorkeuren hebt ingesteld, zal je pakje geleverd worden volgens je voorkeur (in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, op een veilige plaats, bij je buur). Heb je je leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld, dan steekt je postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je pakje is dan nog niet meteen beschikbaar. Je ontvangt nog een e-mail wanneer je je pakje kan afhalen in het Afhaalpunt. Met het afwezigheidsbericht kan jij of iemand anders je pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen in het Afhaalpunt vermeld op het afwezigheidsbericht.
Vanaf wanneer kan ik mijn pakje afhalen en hoe word ik daarvan op de hoogte gebracht?
Je pakje is vanaf 11 uur de volgende werkdag beschikbaar in een Afhaalpunt. Zodra je pakje in een Afhaalpunt ligt, wordt de status van je zending aangepast op Track & Trace en in de My bpost app. Als de afzender ons je e-mailadres en/of telefoonnummer juist heeft bezorgd, ontvang je van ons ook een e-mail en/of sms zodra je pakje beschikbaar is. Tip: Het Afhaalpunt op je afwezigheidsbericht kan in sommige gevallen nog wijzigen. Kijk daarom altijd eerst de status van je pakje na via Track & Trace of de My bpost app vooraleer je je pakje gaat afhalen.
Ik heb mijn pakje net gemist. Kan de postbode vandaag nog eens langskomen?
Nee, dat is spijtig genoeg niet mogelijk. Om logistieke redenen kunnen we onze postbodes niet nogmaals laten langskomen bij je thuis. Als je je leveringsvoorkeuren hebt ingesteld, zal je pakje geleverd worden volgens je voorkeur (in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, op een veilige plaats, bij je buur). Heb je je leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld, dan steekt je postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je pakje is dan nog niet meteen beschikbaar. Je ontvangt nog een e-mail wanneer je je pakje kan afhalen in het Afhaalpunt. Met het afwezigheidsbericht kan jij of iemand anders je pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen in het Afhaalpunt vermeld op het afwezigheidsbericht.
Kan ik mijn pakje al vandaag ergens afhalen?
Nee, dit is spijtig genoeg niet mogelijk. Op het afwezigheidsbericht in je brievenbus staat waar en vanaf wanneer je je pakje kan afhalen. Hou er wel rekening mee dat het Afhaalpunt nog kan wijzigen. Zodra je pakje in een Afhaalpunt ligt, wordt de status van je zending aangepast op Track & Trace en ontvang je een e-mail. Kijk dus altijd eerst de status van je pakje na vooraleer je naar het Afhaalpunt gaat.
Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander Afhaalpunt?
Nee, dat is spijtig genoeg niet mogelijk. Wijzig je leveringsvoorkeuren indien je in de toekomst je pakjes wil laten leveren in een ander Afhaalpunt in je buurt, als je niet thuis bent.
Waarom komt de postbode toch nog een 2de keer langs nadat ik al een afwezigheidsbericht heb ontvangen?
Wordt je pakje op een zaterdag geleverd en ben je niet thuis, dan komt de postbode de volgende werkdag nog eens langs.