3 vragen
 voor het trefwoord « De postbode heeft niet gewacht of aangebeld »
Mijn postbode heeft niet aangebeld. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat je postbode niet heeft aangebeld om je zending af te geven. Weet dat een postbode niet verplicht is om aan te bellen als je pakje in de brievenbus past. (Tip: Via de My bpost app en Track & Trace zie je meteen als je pakje is geleverd.) Controleer ook regelmatig of je bel nog goed werkt. Als de postbode niet heeft aangebeld voor je pakje kan je ons dit melden via het online formulier onderaan deze pagina. We zullen de barcode van je pakje en je contactgegevens opvragen zodat we dit met de juiste postbode kunnen bespreken.
Waarom is de postbode niet eerst bij mij langsgekomen?
De postbode levert je pakje enkel rechtstreeks in een Afhaalpunt indien je dit zo hebt ingesteld via Mijn Leveringsvoorkeuren. Als je dit zo niet hebt ingesteld, komt de postbode altijd eerst bij je langs.
Kan ik de postbode opbellen of zijn route online volgen om mijn gemiste pakje toch nog te kunnen ontvangen?
Het is niet mogelijk om een postbode op te bellen of zijn volledige route online te volgen. Als je je leveringsvoorkeuren hebt ingesteld, zal je pakje volgens je voorkeur worden geleverd als je niet thuis bent. Heb je deze nog niet ingesteld, dan levert de postbode je pakje in een Afhaalpunt in je buurt. Zodra je pakje de volgende werkdag in een Afhaalpunt beschikbaar is, wordt de status van je zending aangepast op Track & Trace en in de My bpost app. Kijk dus altijd eerst de status van je pakje na vooraleer je naar het Afhaalpunt gaat.