5 vragen
 voor het trefwoord « Betaling bij levering »
Hoe kan ik betalen voor een pakje dat ik afhaal in een Afhaalpunt?
Een zending met betaling bij levering kan je op 2 manieren betalen in een Afhaalpunt: cash en met debet- of kredietkaart.
Er zijn kosten verbonden aan de levering van mijn pakje, hoe kan ik deze betalen?
Bij een pakje met betaling bij levering aan huis, zijn er verschillende betaalmogelijkheden:. Cash betalen
Je kan cash betalen aan de postbode, maar dan dien je wel het exacte bedrag af te geven. Mobiel betalen
Je kan ook mobiel betalen met je banking app of de Payconiq by Bancontact app. De postbode maakt dan een QR-code aan die je scant met je banking app. Daarna ontvangen jullie beiden een bevestiging van de betaling. De postbode levert je pakje met betaling bij levering in een Postkantoor of een PostPunt als:
  • Je niet thuis bent.
  • Je het exacte bedrag niet cash of mobiel kan betalen
  • Je wil betalen met een debet- of kredietkaart.
  • Het om een bedrag gaat van meer dan 1000 euro.
Wat is het maximumbedrag dat ik mobiel kan betalen aan de postbode?
Het maximumbedrag is afhankelijk van de betalingslimieten van je bank. Indien deze limiet wordt overschreden, krijg je meteen een melding. In dat geval zijn er 2 mogelijkheden:
  • Je betaalt cash het exacte bedrag aan de postbode en ontvangt meteen je pakje
  • Je pakje gaat naar het Postkantoor of Postpunt in je buurt waar je het de volgende werkdag betaalt met een debet- of kredietkaart.
Met welke apps kan ik mijn pakje mobiel betalen?
Je kan je pakje aan de postbode betalen via de Payconiq by Bancontact app of via een van de volgende banking apps die de Payconiq by Bancontact-functionaliteit aanbiedt: KBC, BNP Parisbas Fortis, Belfius, ING, Argenta, AXA bank, ABK bank, Bank Van Breda, Beobank, CBC banque, CPH banque, Crelan, Deutsche Bank, Fintro, Hello Bank Keytrade, Nagelmackers, VDK spaarbank.
Ik verwacht een pakje tegen betaling bij levering, kan ik dit op voorhand betalen?
Nee, dat is momenteel nog niet mogelijk. Je kan je pakje als volgt betalen:
  • met gepast geld
  • via de Payconiq by Bancontact app of via je banking app die de Payconiq by Bancontact-functionaliteit aanbiedt
  • met je debet- of kredietkaart (enkel in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt mogelijk)
Pakjes van buiten de Europese Unie met invoerkosten kan je vanaf 7 juni 2021 wel op voorhand met de My bpost app betalen. Voor deze pakjes krijg je een melding in je app.