Mijn pakje is te laat geleverd. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje is te laat aangekomen. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje lijkt ergens vast te zitten. Het beweegt al een tijdje niet meer op Track & Trace.
Werd je pakje nog niet geleverd, controleer dan eerst de status van je zending via Track & Trace of in de My bpost app. Als de status van je pakje meerdere werkdagen niet is veranderd (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), kan je de afzender vragen om contact op te nemen met onze klantendienst. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen.
Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om snel een onderzoek te starten.
Mijn pakje zit ergens vast
211
Mijn pakje is langer dan verwacht onderweg. Wat nu?
Wacht nog even af. Als de status van je pakje meerdere werkdagen niet meer is veranderd (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), raden we je aan om contact op te nemen met de afzender.Hij zoekt dan samen met bpost naar een oplossing. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen voor niet levering.
Ben jij de afzender? Dan kan je de klantendienst hiervoor contacteren bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om een onderzoek te starten.
Mijn pakje zit ergens vast
211
Wanneer wordt mijn pakje geleverd?
Wij proberen steeds alle nationale pakjes de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd.
Mijn pakje volgen
187
14 vragen
voor het trefwoord « Postzegels kopen »
Welke postzegels gebruik ik voor een brief naar het buitenland?
bpost heeft postzegels speciaal voor het buitenland. Er zijn postzegels voor Europa (Europe) en voor de rest van de wereld (World).
Je kan ze kopen in een Postkantoor, Postpunt of in de eShop.
Blijven de (heel) oude postzegels geldig?
Je kan oude postzegels blijven gebruiken, enkel voor verzendingen binnen België. Alle postzegels vanaf 2 oktober 1961, ook die in Belgische frank, blijven geldig voor een non-priorzending. Je kan ze niet gebruiken als priorzegel.
Waar vind ik het tarief voor een niet-genormaliseerde zending?
Op onze website bereken je het tarief voor je niet-genormaliseerde brief.
Waar kan ik postzegels kopen?
Je koopt postzegels in: Onze eShop Een Postkantoor of PostPunt in je buurt In een zegelwinkel: er zijn meer dan 5000 winkels die postzegels verkopen – supermarkten, tankstations, boekhandels, ...
Kan ik postzegels online bestellen en ze thuis laten leveren?
Koop je postzegels snel en gemakkelijk via onze eShop. Binnen de 3 werkdagen zit je bestelling in je brievenbus.
Kan ik mijn brief meenemen naar een Postkantoor en daar een postzegel en omslag kopen?
Je kan postzegels en omslagen in het Postkantoor kopen, en je brief daar meteen posten. Let op: postzegels en omslagen verkopen we niet per stuk, wel telkens in een pakketje van 10.
In het Postkantoor vind je ook voorgefrankeerde omslagen, ook per 10.
Waar vind ik het dichtstbijzijnde Postkantoor of PostPunt en de openingsuren?
Klik hieronder voor een Postkantoor of PostPunt in de buurt, en check de openingsuren.
Blijven oude priorzegels geldig?
Priorzegels zijn geldig als ze uitgegeven zijn na 1 januari 2019. Voor alle andere postzegels geldt: als ze uitgegeven zijn na 2 oktober 1961, kan je ze gebruiken. Je brief wordt dan wel als non-priorzending behandeld en binnen de 3 werkdagen bezorgd.
Waar vind ik speciale postzegels voor bijzondere gelegenheden?
bpost geeft regelmatig speciale postzegels uit voor nationale zendingen, Priorzegels en Non-Priorzegels met waarde 1. De speciale postzegels zijn te koop in: Onze eShop Een Postkantoor of PostPunt Een zegelwinkel (boekenwinkels, supermarkten, tankstations, ...)
Let op: voor niet-genormaliseerde zendingen moet je meerdere speciale postzegels plakken tot je aan het juiste tarief komt.
Hoeveel kosten gepersonaliseerde postzegels via MyStamp?
Check de tarieven van je gepersonaliseerde postzegels op de website van MyStamp. Hoe meer postzegels je bestelt, hoe goedkoper. Bovendien levert bpost je bestelling gratis.
Kan ik voorgefrankeerde omslagen kopen?
Je koopt voorgefrankeerde omslagen in onze eShop, een Postkantoor in je buurt en in sommige winkels zoals AVA en Makro.
Kan ik thuis mijn bestelde postzegels printen?
Bestelde postzegels kan je niet zelf thuis printen. Als je postzegels in de eShop koopt, ontvang je ze in je brievenbus.
Zijn postzegels duurder als ik ze online koop?
De prijs van de postzegels is altijd hetzelfde, via welk kanaal je ze ook koop. Als je je postzegels bestelt op onze eShop, komen er nog wel verzendkosten bij.
Kan ik postzegels kopen bij mijn postbode?
Ja, dat is mogelijk met een 'A.u.b. Postbode'-sticker. Vraag ernaar bij je postbode.