Mijn pakje is te laat geleverd. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje is te laat aangekomen. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje lijkt ergens vast te zitten. Het beweegt al een tijdje niet meer op Track & Trace.
Werd je pakje nog niet geleverd, controleer dan eerst de status van je zending via Track & Trace of in de My bpost app. Als de status van je pakje meerdere werkdagen niet is veranderd (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), kan je de afzender vragen om contact op te nemen met onze klantendienst. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen.
Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om snel een onderzoek te starten.
Mijn pakje zit ergens vast
211
Mijn pakje is langer dan verwacht onderweg. Wat nu?
Wacht nog even af. Als de status van je pakje meerdere werkdagen niet meer is veranderd (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), raden we je aan om contact op te nemen met de afzender.Hij zoekt dan samen met bpost naar een oplossing. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen voor niet levering.
Ben jij de afzender? Dan kan je de klantendienst hiervoor contacteren bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om een onderzoek te starten.
Mijn pakje zit ergens vast
211
Wanneer wordt mijn pakje geleverd?
Wij proberen steeds alle nationale pakjes de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd.
Mijn pakje volgen
187
12 vragen
voor het trefwoord « Brieven verzenden naar het buitenland »
Welke postzegels gebruik ik voor een brief naar het buitenland?
bpost heeft postzegels speciaal voor het buitenland. Er zijn postzegels voor Europa (Europe) en voor de rest van de wereld (World).
Je kan ze kopen in een Postkantoor, Postpunt of in de eShop.
Moet ik het adres van de bestemmeling op een bepaalde manier schrijven? In welke taal?
Om een adres correct te schrijven, volg je de internationale ISO-normen. Je noteert het adres in het Engels of in een officiële taal van het land van bestemming.
Hoe snel wordt mijn brief in het buitenland bezorgd?
Voor brieven naar het buitenland kunnen we geen termijn garanderen. bpost behandelt je brief als een Priorzending, maar de snelheid van bezorging is afhankelijk van de postdiensten in het land van bestemming.
Hoe stuur ik een brief naar het buitenland?
Om een brief naar het buitenland te sturen, heb je een internationale postzegel nodig: Europe voor Europese bestemmingen, World voor de rest van de wereld. Post je brief in een van de rode brievenbussen of geef hem af in een postkantoor.
Wat gebeurt er met mijn brief als ik het adres fout schreef of de bestemmeling is verhuisd?
Als je je adres op de achterkant van de omslag schreef, dan komt de niet-bezorgde brief terug naar jou.
Waarom kan mijn brief of kaart worden teruggestuurd?
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd. De brief is te weinig gefrankeerd. Op de brief staat een fout adres.
Op de rode sticker op je kaart of brief staat waarom je brief werd teruggestuurd.
Zijn er zaken die ik niet mag versturen naar het buitenland, of naar specifieke landen?
Het is verboden om geld per post te verzenden, zowel nationaal als internationaal.
Meer informatie over dingen die je niet per brief mag verzenden vind je in de algemene voorwaarden. Soms is het beter om voorwerpen in een versterkte enveloppe of als pakje te versturen.
Wil je een belangrijke brief verzenden? Dan raden we je aan om die als Aangetekende Zending te verzenden (eventueel met Aangegeven Waarde).
Bestaan er priorzegels voor buitenlandse bestemmingen?
Als je een brief of kaart stuurt naar het buitenland, behandelen we die automatisch als een priorzending. De levertijd hangt wel af van de postdiensten in het land van bestemming. Om zeker te zijn dat je brief of kaart ook in het buitenland met prioriteit wordt behandeld, moet je het zelfklevende etiket 'A PRIOR' kleven. Je haalt dat etiket gratis in een Postkantoor of PostPunt.
Neem ik het best een verzekering voor mijn internationale zending?
Je kan alleen een verzekering nemen als je je brief verzendt als Internationale Aangetekende Zending. Dat raden we aan als je een belangrijke of waardevolle brief verzendt.
Kan ik een ontvangstbevestiging krijgen van mijn brief naar het buitenland?
Je krijgt een bevestiging van ontvangst als je je internationale zending als Internationale Aangetekende Zending verstuurt.
Opent de douane mijn brief?
De douane opent in principe geen brieven. Ze hebben wel het recht om dat te doen. Bijvoorbeeld als je zending verdacht lijkt.
Wat is het tarief voor het verzenden van een rouwbrief?
Voor het verzenden van een rouwbrief geldt hetzelfde tarief als voor een gewone brief. Net als bij een gewone brief kan je kiezen om je rouwbrief prior of non-prior te verzenden. Bij een priorzending wordt je rouwbrief de volgende werkdag bezorgd binnen België. Bij een non-priorzending wordt je rouwbrief binnen de 3 werkdagen bezorgd binnen België.
Raadpleeg het exacte tarief via het menu ‘Postzegels & brieven’ op onze tarievenpagina. Je vindt er ook de tarieven terug voor rouwbrieven naar het buitenland (onder de rubriek internationaal)
In onze Postkantoren en Postpunten en in de eShop vind je speciale rouwzegels. Deze zorgen voor een extra herkenbaarheid bij de behandeling van je overlijdensberichten.