Je kan je pakje naar het buitenland volgen als we die Track & Trace-informatie krijgen van onze buitenlandse collega's. Volg het in Track & Trace of via de My bpost app.
Ga naar Track & Trace of de My bpost app. En vul de postcode en de cijfers onder de barcode van het verzendetiket in. De cijfers staan ook op het betalingsbewijs of afgiftebewijs dat je in een Postkantoor of PostPunt kreeg.
Als de status van je pakje niet verandert in Track & Trace kunnen er verschillende oorzaken zijn:
- Je pakje heeft vertraging.
- Onze collega's in het buitenland geven geen Track & Trace-informatie over je pakje.
Als de status van je pakje meer dan 2 weken onveranderd blijft en de bestemmeling ontving nog niets, neem dan contact op met onze klantendienst bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.
Enkel de afzender kan hiervoor een dossier laten openen bij ons. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met je afzender.
Vanaf het moment dat je je pakje hebt afgegeven, is het niet meer mogelijk om het adres te wijzigen. Als de buitenlandse postdiensten het pakje niet kunnen leveren, komt het terug naar jou.
Onze partner in het buitenland is verantwoordelijk voor de levering van je pakje in het buitenland. Voor vragen neem je contact op met de klantendienst
Je kan internationale zendingen in principe traceren, op voorwaarde dat we de Track & Trace-informatie krijgen van onze buitenlandse collega's. Volg ze in Track & Trace of via de My bpost app.
Je volgt je pakje via Track & Trace of de My bpost app. In de app heb je de mogelijkheid om statusmeldingen in te stellen. Vanaf het moment dat je pakje in het buitenland zit, zijn we afhankelijk van informatie van onze buitenlandse collega's.