Wat als ik niet thuis ben als de postbode mijn pakje komt leveren?

Je kan zelf via je leveringsvoorkeuren instellen waar je pakje naartoe gaat als je niet thuis bent. Je kan kiezen uit de volgende leveringsvoorkeuren voor je pakjes:

  • Op een veilige plaats rondom je woning
  • Bij een van je buren
  • In een Afhaalpunt
  • Rechtstreeks in een Pakjesautomaat. (De postbode komt dan niet eerst langs bij je thuis.)

Deze leveringsvoorkeuren kan je instellen voor al je bpost-pakjes of per pakje apart kiezen.

  • Extra voorkeuren als je pakje onderweg is

    Wanneer een pakje naar je onderweg is, ontvang je een e-mail of melding in de app met de bezorgdatum en plaats. Je kan dan kiezen om:

    • Het pakje op een ander adres in je buurt te laten leveren
    • De levering met een werkdag uit te stellen
  • Ik heb nog geen leveringsvoorkeuren ingesteld

    Heb je je leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld, dan probeert de postbode doorgaans je pakje bij een buur of op een veilige plaats rondom je woning te leveren. Als dit niet lukt, dan laten we je weten waar je pakje naartoe gaat:

    • Digitaal via de My bpost app, e-mail of Track & Trace als we je e-mailadres kennen.
    • Via een afwezigheidsbericht in de brievenbus als we je digitaal niet kunnen bereiken.

    Je pakje is dan nog niet meteen beschikbaar. Jij of iemand anders kan het pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen.

  • Ik heb al leveringsvoorkeuren ingesteld

    In dit geval zal je pakje geleverd worden volgens je voorkeur. Alle details over je pakje en waar het naartoe is, vind je terug via e-mail, Track & Trace en in de My bpost app.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Chatten via Track & Trace

Voor vragen over je pakje

Loader not found
Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.