My bpost app

My bpost app
Volg, ontvang, verzend

Ontdek alle handige functies van de My bpost app en bespaar tijd op je post en pakjes.

Miniature de la vidéo

Last-minute voorkeur voor pakjes

Net een melding ontvangen dat je pakje morgen komt, maar niet thuis?
Laat het naar een adres van vrienden of familie in je buurt sturen, of stel de levering met een werkdag uit.

Bekijk hoe je ‘t eenvoudig doet

Automatische tracking

Hou eenvoudig al je bpost-pakjes en aangetekende zendingen in de gaten. Voeg simpelweg het e-mailadres (of meerdere) aan je profiel toe die je gebruikt als je online shopt. Zo volg je makkelijk in real-time al je bpost-zendingen, waar en wanneer je maar wil.

Mijn profiel updaten

Leveringsvoorkeuren

Vertel de postbode waar die jouw pakjes of aangetekende zendingen mag bezorgen als je niet thuis bent. In de brievenbus, een Afhaalpunt dichtbij, aan iemand anders ... Ontdek snel alle leveringsvoorkeuren en wijzig eenvoudig per zending.

Leveringsvoorkeuren instellen

Invoerkosten veilig geregeld

Bescherm jezelf tegen oplichting en gebruik enkel de My bpost app als je invoerkosten moet betalen. De app is beveiligd tegen fraude en zorgt voor 100% veilige betalingen.

Verzenden in 2 minuten

Maak met enkele tiks eenvoudig en snel een verzendetiket voor je pakje of aangetekende zending. Enkel nog je enveloppe of doos dichtkleven, je etiket printen (thuis of bij bpost) en verzenden maar!

Verzendklaar maken via de app

Al je zendingen op zak
met de My bpost app

Download de gratis app
Scan de QR-code met je camera

4.4 miljoen tevreden gebruikers
4.2 •  6.8K Ratings

Misschien heb je deze vragen nog

Met Mijn Post in de My bpost app kan je inkomende post zien, nog voor je postbode die in je brievenbus bezorgt. Je krijgt een afbeelding van je persoonlijke post (uiteraard van de buitenkant … ), die je later die dag in je brievenbus ontvangt.

De gloednieuwe functie is een bètaversie en is nog niet voor iedereen beschikbaar. Maar onze community met bètatesters groeit, dus misschien maak jij er binnenkort ook deel van uit. Of je activeert Mijn Post, zodra de functie voor het grote publiek gelanceerd is.

Met de My bpost app kan je al je pakjes volgen. Ook die van andere pakjesbezorgers. Je pakjes van bpost, gelinkt aan je e-mailadressen in de My bpost app, worden automatisch toegevoegd. Andere pakjes kan je eenvoudig toevoegen in de app als volgt:

  • Klik ‘voeg een zending toe’ op het startscherm van de app
  • Geef het barcodenummer van het pakje in of scan de barcode via de app.
  • Selecteer de pakjesbezorger uit de voorgestelde lijst. Staat je pakjesbezorger niet in de lijst, stuur ons dan een berichtje in de app. Wij voegen deze dan toe aan de huidige lijst.
  • Voer de postcode van het afleveradres in.

De My bpost app geeft je toegang tot verschillende diensten van bpost. Je kan er onder meer je pakjes mee volgen, je leveringsvoorkeuren instellen, invoerkosten betalen …

  • Je pakjes volgen via Track & Trace

    Je kan al je pakjes volgen in de app. Ook pakjes van andere pakjesbezorgers. De meeste pakjes van bpost komen automatisch in de app terecht. Andere pakjes kan je zelf toevoegen door de barcode van je pakje te scannen of manueel in te geven. Via statusmeldingen blijf je op de hoogte van waar je pakje is. Je kan zelf instellen voor welke pakjes je deze meldingen wil ontvangen.

  • Je leveringsvoorkeuren voor pakjes instellen

    Via je leveringsvoorkeuren bepaal je, tot 5 minuten voor de levering, waar je pakje van bpost mag geleverd worden als je niet thuis bent:

    • bij een buur naar keuze
    • op een veilige plaats in of rondom je woning
    • in een gekozen Afhaalpunt

    Je kan ook meteen kiezen om je pakje rechtstreeks in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat te laten leveren.

  • Je leveringsvoorkeuren voor aangetekende zendingen instellen

    Je kan in de app ook aangeven om je aangetekende zendingen meteen in je brievenbus te ontvangen. Je ontvangt dan een e-mail zodra er een aangetekende zending in je brievenbus ligt. Om deze dienst in de app te activeren heb je je identiteitskaart nodig.

  • Een verzendetiket aanmaken

    Om een pakje te verzenden heb je een verzendetiket nodig om op je pakje te kleven. Dat kan je aanmaken en betalen in de app. Je kan het dan thuis afdrukken, of in een Postkantoor of PostPunt laten printen.

  • Invoerkosten betalen

    Voor een pakje van buiten de EU zal je meestal invoerkosten moeten betalen. Deze kan je veilig via de My bpost app betalen.

  • Een Pakjesautomaat zonder scherm openen

    Via onze Pakjesautomaten zonder scherm kan je een pakje verzenden, ontvangen of retourneren. Een locker openen van zo’n automaat kan je alleen via de My bpost app.

Soms gebeurt het dat wij de barcode pas op een later tijdstip van de afzender ontvangen. Hierdoor kan je je pakje nog niet volgen. Probeer het in dit geval later opnieuw.

Kijk ook zeker na of je de juiste barcode en postcode hebt ingevuld. Zorg ervoor dat je de juiste pakjesbezorger hebt geselecteerd uit de voorgestelde lijst. Weet je niet wie de bezorger van je pakje is, selecteer dan 'Ik weet het niet'. Ken je de bezorger, maar staat deze niet in onze lijst, stuur ons dan een berichtje in de app. Wij voegen deze dan toe aan de huidige lijst.

Helaas is de My bpost app (nog) niet beschikbaar op tablet. Je kan de app wel downloaden op je smartphone via Google Play of de App Store.

Download de app:

Voor Androidtoestellen
Voor iPhone