20 vragen
 voor het trefwoord « Er loopt iets mis »
Mijn Mobile Postcard werd niet bezorgd. Waar is mijn postkaart?
Als je een retouradres invulde, dan komt de kaart terug naar jou. Als je geen retouradres opgaf en er staat een fout in het adres of het adres is onvolledig, dan kunnen we je postkaart niet bezorgen en wordt ze vernietigd. Tips bij het sturen van je postkaart via Mobile Postcard:
  • Volg de suggestie van de app als die meldt dat het adres van de bestemmeling fout is.
  • Vul je retouradres in. Als er toch iets misloopt, dan komt de kaart terug naar jou.
Heb je een juist adres opgegeven, je retouradres vermeld en is je postkaart nog steeds niet terecht? Laat het ons weten via het online formulier onderaan deze pagina.
Waar kan ik een klacht indienen als er iets mis is met mijn postkaart?
Voor de kwaliteit van de foto’s, de lay-out van je postkaart en het correcte adres ben je zelf verantwoordelijk:
  • Kies voor je foto- of videokaart foto’s van minstens 1831 x 1276 pixels.
  • Kijk het afdrukvoorbeeld van je postkaart goed na.
  • Volg de suggestie van de app als je een foutmelding krijgt op het adres.
Voor een klacht over de kwaliteit van je postkaart of het niet-bezorgen van je kaart neem je best contact op via ons online formulier onderaan deze pagina. Zo kunnen we nagaan wat er is misgegaan. Bij een fout in het drukproces zal de klantendienst je vragen om via e-mail een foto van de postkaart te sturen. Zo vinden we sneller de oorzaak van de fout en kunnen we die in de toekomst vermijden.
Mijn Mobile Postcard is bezorgd met vertraging. Wat kan ik doen?
Heb je je postkaart via de app voor 15 u verzonden, dan printen en verzenden we je kaart nog dezelfde dag.
  • Is de kaart prior verstuurd, dan wordt ze in België de eerste werkdag na aanmaak bezorgd.
  • Is de kaart non-prior verstuurd dan wordt ze binnen de 3 werkdagen bezorgd.
  • Stuur je een kaartje naar het buitenland, dan is de bezorging van je kaartje in handen van de postdiensten van dat land.
Is je kaart bezorgd met vertraging? Laat het ons weten via het online formulier onderaan deze pagina.
Welke informatie zoek ik het best op voorhand op als ik de klantendienst contacteer?
Welke informatie zoek ik het best op voorhand op als ik de klantendienst contacteer? Voor problemen met de bezorging van je kaart kan je contact opnemen via het online formulier onderaan deze pagina. Heb je eerder een technische vraag, dan neem je best telefonisch contact op en hou je volgende informatie bij de hand:
  • Het merk van je toestel: bv. Samsung, Apple, Huawei …
  • Het type toestel: bv. Galaxy 5, Iphone 11, Huawei P30 Lite …
  • Besturingssysteem: bv. Android 8. iOS 12 …
  • De versie van je app (dit vind je terug onderaan in de app via ‘Menu’)
Mijn Mobile Postcard kwam beschadigd aan. Wat kan ik doen?
Onze excuses dat je kaart beschadigd werd. Je kan dit melden bij onze klantendienst bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina.
Wat doe ik als de Mobile Postcard-app blokkeert of traag werkt?
  • Download de laatste versie: we werken de app regelmatig bij. Zorg ervoor dat je werkt met de laatste versie. Kijk in de App Store of Google Play of er een update is.
  • Start de app opnieuw op: heeft de app geen nieuwe versie, sluit de app dan eens volledig af en doe hem daarna weer open.
  • Installeer de app opnieuw: als de app nog altijd problemen heeft, verwijder de app dan van je smartphone of tablet en installeer hem opnieuw. Let op: je ontwerpen en adressen gaan daarmee wel verloren.
  • Neem contact op met de Klantendienst: als het probleem niet is opgelost met alle bovenstaande stappen, neem dan zeker contact op met de klantendienst. We gaan dan zo snel mogelijk aan de slag om het technische probleem op te lossen.
Hou deze informatie bij de hand als je de klantendienst belt: merk van je smartphone of tablet, type van je toestel, versie van het besturingssysteem op je toestel en versie van de applicatie. Die vind je terug in de app via Menu > Versie van de applicatie.
Ik vulde een fout adres in. Ben ik een credit kwijt?
Als je de postkaart(en) verstuurde, heb je inderdaad een credit of credits minder. De app controleert of het adres dat je invult bekend is bij bpost – dat is alleen bij Belgische adressen. Bij een vermoedelijk fout adres geeft de app een melding en een suggestie. Volg altijd de suggestie van de app.
Het lukt me niet om te betalen voor mijn postkaart. Wat doe ik?
Problemen met betalen liggen meestal aan:
  • De Internetverbinding: controleer of je internetverbinding sterk genoeg is en probeer het opnieuw bij een goede wifi of een sterk 3G- of 4G-netwerk.
  • Het besturingssysteem van je toestel: de Mobile Postcard-app werkt het best op de 2 recentste versies van iOS en Android.
Kan ik mijn Mobile Postcard opnieuw sturen, bijvoorbeeld als de postkaart niet is aangekomen?
Je kan dezelfde foto- of videokaart nog eens sturen – tot 2 weken nadat je de kaart voor de eerste keer stuurde. Ga in de app naar Opvolging en kies: Terugsturen. Daarvoor moet je wel betalen. Als je er zeker van bent dat de kaart niet is aangekomen en dat het adres correct is, bel dan naar de Klantendienst. Tips bij het sturen van je postkaart via Mobile Postcard:
  • Volg de suggestie van de app als die meldt dat het adres van de bestemmeling fout is.
  • Vul een retouradres in. Als er toch iets misloopt, dan komt de kaart terug naar jou.
Kan mijn Mobile Postcard door bpost worden tegengehouden?
Als je postkaart of videokaart schokkende, onethische of illegale beelden of boodschappen bevat, mag bpost je kaart tegenhouden en je dossier doorgeven aan het gerecht of de overheid.
Ik ben vrij zeker dat mijn wachtwoord correct is, maar de Mobile Postcard-app geeft toch een foutmelding. Wat nu?
  • Controleer of er geen typfouten staan in je wachtwoord én e-mailadres.
  • Probeer verschillende combinaties. Misschien maakte je ooit een nieuw account aan met een ander e-mailadres. Of gebruikte je het e-mailadres van je partner, ouders of kinderen.
  • Geen typfouten en het juiste e-mailadres? Vraag een nieuw wachtwoord aan in de app via Menu > Inloggen > Wachtwoord vergeten. Je krijgt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Raak je nog altijd niet ingelogd? Bel dan onze Klantendienst.
Betaalt bpost mijn Mobile Postcard terug als die niet is aangekomen?
Ben je zeker dat je een juist adres hebt ingevuld en is je Mobile Postcard niet aangekomen, neem dan contact op met de klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina.
Kan ik in een Postkantoor terecht voor vragen over Mobile Postcard?
Heb je op onze website geen antwoord gevonden op je vraag of heb je een klacht over de kwaliteit of bezorging van je postkaart, dan neem je best contact op met de klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina. Daarvoor kan je niet terecht bij onze medewerkers in het Postkantoor.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten van Mobile Postcard. Wat nu?
Klik in het app-menu op de knop ‘Inloggen’ en daarna op ‘Wachtwoord vergeten’, en vul je e-mailadres in. Je krijgt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Zo stuur je snel je gemaakte postkaarten naar de bestemmeling.
Kan ik mijn postkaart nog veranderen net na het verzenden?
Als je op 'Verzenden' drukte, is je postkaart weg en kan je er niets meer aan veranderen. Je kan dezelfde kaart wel opnieuw gebruiken om naar iemand anders of dezelfde persoon te sturen. Je betaalt wel voor die nieuwe kaart. Dat kan tot 2 weken nadat je de postkaart de eerste keer stuurde. Je start dan met een kopie van de postkaart en past de kaart in de app verder aan.
Ik heb betaald, maar ik vind mijn credits niet terug in de app. Wat nu?
Als je credits koopt voor postkaarten, dan staan die direct in je app. Als je ze niet meteen ziet, sluit dan de Mobile Postcard volledig af en open de app opnieuw. Zie je je nieuwe credits nog altijd niet, dan log je even uit en weer in. Kijk na of de betaling is gelukt. En of je met het e-mailadres bent ingelogd waarmee je de credits kocht. Als je alles nakeek en je ziet de credits nog niet in de app, neem dan contact op met de Klantendienst.
Krijg ik mijn geld terug als mijn postkaart niet goed is van kwaliteit?
  Voor de kwaliteit van de foto’s en de lay-out van je fotokaart en videokaart ben je zelf verantwoordelijk.
  • Kies foto’s van minstens 1831 x 1276 pixels.
  • Kijk het afdrukvoorbeeld van je postkaart goed na.
Ging er iets mis bij de druk van je postkaart, neem dan contact op met de klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina. Houd een foto van de gedrukte kaart bij de hand
Ik ben door een fout in de app credits kwijt, wat nu?
Kijk eerst na of je zeker ingelogd bent via Menu > Mijn account. Als er 'Inloggen' staat, dan ben je niet aangemeld en kan je je credits ook niet zien. Je credits zijn namelijk gelinkt aan je e-mailadres. Kijk ook na of je ingelogd bent met het juiste e-mailadres.
Ik ben mijn smartphone kwijt, wat nu met mijn credits?
Gelukkig zijn je credits gelinkt aan je account. Je kan de Mobile Postcard-app dus gewoon installeren op je nieuwe smartphone en inloggen met je gekozen e-mailadres en wachtwoord. Je beschikbare credits zal je terugvinden onder het menu ‘Credits’ onderaan in de app.   Je ontwerpen, verzonden kaartjes en adressen worden wel lokaal op je smartphone opgeslagen. Deze zal je op je nieuwe toestel niet meer terugvinden.
Hoe weet ik of mijn Mobile Postcard is aangekomen bij de bestemmeling?
Je weet dat je postkaart onderweg is als je een bevestigingsmail kreeg. In de app zal bij 'Opvolging' ook 'Verstuurd' staan. Je kan aan de bestemmeling vragen of je kaartje goed is aangekomen.