17 vragen
 voor het trefwoord « Mobile Postcard app »
Hoe download ik de Mobile Postcard-app?
Ga op je smartphone of tablet naar Google Play of de App Store en typ in de zoekbalk ‘bpost Mobile Postcard’ om de app te downloaden. Met onze gratis app maak je echte postkaarten met de foto’s en video’s op je smartphone of tablet. Download de app: <a href="https://play.google.com/store/apps/details?id=be.bpost.mobilecard&amp;hl=nl">Voor Androidtoestellen</a> <a href="https://apps.apple.com/be/app/mobile-postcard/id436982996">Voor iPhone of iPad</a>
Kan ik een wachtwoord instellen voor de app?
Als je een account aanmaakt, heb je sowieso een wachtwoord nodig voor de app. Om een postkaart te ontwerpen, heb je geen account nodig. Om de postkaart te versturen, heb je wel een account met wachtwoord nodig. Voordelen van een account: Je koopt meerdere credits met korting. Je bewaart er je ontwerpen mee. Je kan aan je credits op je smartphone én tablet. Je adressen worden bewaard. Zo hoef je ze niet telkens opnieuw in te voeren. Je krijgt een overzicht van al je verzonden kaartjes. Een account maken, gaat snel en eenvoudig. We sturen een bevestiging naar je e-mailadres als je een postkaart koopt, credits koopt of credits gebruikt.
Werkt de Mobile Postcard-app op computer, tablet en smartphone?
De Mobile Postcard-app van bpost werkt op je smartphone en tablet. Met de app maak en stuur je gepersonaliseerde postkaarten. Je gebruikt de foto's op je smartphone en tablet en voegt er een thema, stickers en een boodschap aan toe. Wij maken van je online gemaakte postkaart een echte postkaart en bezorgen die in België (binnen de 3 werkdagen) en in het buitenland. Verras je vrienden en familie met postkaarten van Mobile Postcard, als verjaardagskaart, huwelijkskaart of vakantiekaart. <a href="https://mijnkaart.bpost.be/?_ga=2.182530853.2059748071.1603028595-682735969.1598260976">Gepersonaliseerde kaarten maken via je computer doe je met MijnKaart.</a> Download de app: <a href="https://play.google.com/store/apps/details?id=be.bpost.mobilecard&amp;hl=nl">Voor Androidtoestellen</a> <a href="https://apps.apple.com/be/app/mobile-postcard/id436982996">Voor iPhone of iPad</a>
Kan ik bij Mobile Postcard inloggen met dezelfde gegevens als bij MijnKaart?
Voor Mobile Postcard heb je een andere account nodig. Mobile Postcard en MijnKaart zijn 2 aparte diensten van bpost om zelf onlinekaarten te maken. Mobile Postcard werkt met een app op je smartphone of tablet. MijnKaart gebruik je op je computer. Je hebt voor elk van de 2 een andere account nodig.
Wat doe ik als de Mobile Postcard-app blokkeert of traag werkt?
Download de laatste versie: we werken de app regelmatig bij. Zorg ervoor dat je werkt met de laatste versie. Kijk in de App Store of Google Play of er een update is. Start de app opnieuw op: heeft de app geen nieuwe versie, sluit de app dan eens volledig af en doe hem daarna weer open. Installeer de app opnieuw: als de app nog altijd problemen heeft, verwijder de app dan van je smartphone of tablet en installeer hem opnieuw. Let op: je ontwerpen en adressen gaan daarmee wel verloren. Neem contact op met de Klantendienst: als het probleem niet is opgelost met alle bovenstaande stappen, neem dan zeker contact op met de klantendienst. We gaan dan zo snel mogelijk aan de slag om het technische probleem op te lossen. Hou deze informatie bij de hand als je de klantendienst belt: merk van je smartphone of tablet, type van je toestel, versie van het besturingssysteem op je toestel en versie van de applicatie. Die vind je terug in de app via Menu &gt; Versie van de applicatie.
Kan ik de taal van de app veranderen?
De Mobile Postcard-app bestaat in het Nederlands, Frans en Engels. De app past zich aan de taal van je toestel aan. De taal veranderen, doe je dus bij de instellingen van je smartphone of tablet.
Hoe verwijder ik bewaarde adressen in de Mobile Postcard-app?
Veeg van rechts naar links op het adres.
Kan ik een adressenlijst uploaden, zodat ik de adressen niet manueel hoef in te voeren?
Je hoeft adressen niet allemaal manueel in te voeren. Je kan ze ook importeren van het adresboek van je smartphone of tablet. Op dit moment is het niet mogelijk om een Excelbestand te importeren.
Welk besturingssysteem moet mijn smartphone minstens hebben voor de app?
Mobile Postcard werkt het best op de 2 recentste versies van iOS en Android. Toestellen die 4 jaar of ouder zijn, ondervinden al sneller technische problemen. Download de app: <a href="https://play.google.com/store/apps/details?id=be.bpost.mobilecard&amp;hl=nl">Voor Androidtoestellen</a> <a href="https://apps.apple.com/be/app/mobile-postcard/id436982996">Voor iPhone of iPad</a>
Krijg ik een duidelijke preview van mijn postkaart om de fotokwaliteit na te kijken?
Je krijgt altijd een afdrukvoorbeeld van je postkaart. Is de fotokwaliteit niet in orde of wil je er decoratie bij of terug weg, dan pas je je postkaart eenvoudig en snel weer aan – tot je helemaal tevreden bent. We printen je fotokaart of videokaart dezelfde dag nog en bezorgen hem binnen de 3 werkdagen op de bestemming in België.
Blijven wijzigingen bewaard als ik de app sluit?
Als je ingelogd bent, blijft het ontwerp van je postkaart bewaard als je de app sluit. Je werkt er later aan verder. Ga daarvoor naar Opvolging &gt; In wacht. Het ontwerp is opgeslagen op het geheugen van je smartphone of tablet. Je kan er dus niet aan via de app op een ander toestel.
Kan ik adressen bewaren in de Mobile Postcard-app?
De Mobile Postcard-app bewaart automatisch alle adressen waarnaar je een postkaart stuurt. Zo hoef je populaire adressen niet telkens opnieuw in te geven en te valideren.
Geeft de Mobile Postcard-app een melding als de kwaliteit van mijn foto’s niet goed is?
De app geeft geen waarschuwing, maar met het afdrukvoorbeeld kan je wel controleren of je postkaart goed is van kwaliteit. Met een smartphone jonger dan 4 jaar zijn je foto’s sowieso in orde. Is je smartphone ouder, zorg dan voor foto’s met minstens 1831 x 1276 pixels. Tip voor een betere fotokwaliteit: inzoomen maakt minder scherp. Je zet daarom beter een stap dichter in plaats van in te zoomen.
Heb ik internet nodig om een postkaart te maken met Mobile Postcard?
Je hebt geen internet nodig om een postkaart te maken, wel om te versturen en te betalen. Dat is handig als je op een vakantiebestemming bent waar er nauwelijks internet is. Je maakt je postkaarten waar en wanneer je wilt. En je verstuurt ze als je toegang hebt tot een mobiel netwerk en wifi. Belangrijk: de verbinding moet wel sterk genoeg zijn.
Kan ik zelf aanpassingen doen als de fotokwaliteit niet goed is?
Je kan in de app een fotofilter gebruiken voor foto’s die prachtig zijn, maar iets minder van kwaliteit. Sepia, zwart-wit en warm zijn zulke filters. Zo valt de onscherpte iets minder op op je postkaart of videokaart. Dat doe je door de foto toe te voegen en erop te klikken. Zorg als het kan voor smartphonefoto’s met minstens 1831 x 1276 pixels. Als je smartphone niet ouder is dan 4 jaar, dan is de kwaliteit over het algemeen in orde. Tip: zoom niet te veel in als je foto’s maakt, want inzoomen maakt minder scherp.
Hoelang blijft mijn gepersonaliseerde postkaart bewaard?
Niet-verstuurde postkaarten blijven als ontwerp in de app staan – tot je ze verstuurt of verwijdert. Ook verstuurde postkaarten blijven in je overzicht staan. Als je dezelfde kaart nog een keer wilt verzenden, kan dat tot 2 weken nadat je de kaart de eerste keer verstuurde. Zo hoef je een mooi ontwerp niet opnieuw te maken.
Word ik automatisch op de hoogte gehouden van updates van de app?
Je krijgt geen melding van updates. Laat je apps daarom automatisch bijwerken of update regelmatig manueel. Bij iOS 13 of hoger (Iphones &amp; Ipads) werkt de smartphone of tablet je Mobile Postcard-app automatisch bij. Je krijgt daar geen bericht over. Heb je een ouder besturingssysteem, dan werk je de app manueel bij. Ga in de app naar Menu &gt; Versie. Zo kom je in de App Store terecht. Tik dan op ‘Bijwerken’ voor een update. Als je een smartphone of tablet op Android hebt, krijg je geen berichten over updates. Je kan wel instellen op je toestel dat de apps automatisch worden geactualiseerd. Dat doe je via de instellingen van Google Play.