Wat als mijn pakje niet over de nodige informatie beschikt om de inklaring te doen?

Als niet alle informatie over de waarde van de inhoud bij het pakje aanwezig is, krijg je binnen de twee dagen een brief van de inklaringsdienst van bpost. Je kan dit ook meteen zien in de My bpost app of op onze Track & Trace. Daar kan je de ontbrekende documenten opladen. Hoe sneller je dit doet, hoe sneller je pakje kan ingeklaard worden. De behandelingstermijn wordt dan verlengd tot je de aanvullende gegevens opstuurt. Als je niet antwoordt op dit verzoek voor bijkomende informatie, dan zenden we je pakje na 14 dagen terug naar de afzender.

Bij de zogeheten inklaring van je pakje worden de douanerechten, btw en eventuele andere kosten (zoals anti-dumpingrechten en milieurechten) berekend. Deze dien je als ontvanger op voorhand te betalen via de My bpost app of via Track & Trace. Je krijgt hiervoor een e-mail, sms of brief met een betalingsuitnodiging.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.

Chatten via Track & Trace

Voor vragen over je pakje

Loader not found