Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Paper Reach - De nieuwe referentiemeting voor In-Home Advertising
1 april 2021 - 2 Minuten leestijd

Paper Reach is een tool die ontstaan is uit de behoefte om betrouwbare en objectieve gegevens te verzamelen over het gedrag en de houding van de Belgen ten opzichte van wat er in hun brievenbus zit, en meer bepaald tegenover Direct Mail of Paper Mail. Deze tool biedt ook de mogelijkheid om de potentiële impact van Paper Mail campagnes te berekenen.

Paper Reach - De nieuwe referentiemeting voor In-Home Advertising

83% van de Belgen kijkt elke dag in hun brievenbus. Het is dan ook logisch dat printmedia nog steeds een uitgelezen plaats bezetten. Langer contact met de boodschappen, een eenvoudigere memorisatie en de valorisatie van het merk op kwalitatievere dragers zijn troeven die zowel de vakmensen in de communicatiesector als de consumenten waarderen. Over het gedrag van deze laatste groep en meer bepaald over hun emoties tegenover geadresseerde zendingen boog bpost media zich. In samenwerking met de ACC, de UBA en de UMA startte bpost media Paper Reach, een tool die alle vakmensen in de communicatiesector in staat stelt de potentiële impact van de verschillende papieren dragers te meten op basis van bepaalde sectoren en lezersprofielen.

Ontdek de nieuwe mediatool

Zoals Benjamin Wattiaux - Senior Expert Market Intelligence – uitlegt in een interview van 19 februari 2021, is Paper Reach gebaseerd op een onderzoek in twee fasen. Tijdens het eerste luik werden 4585 Belgen van 18 jaar en ouder gevraagd naar hun gewoonten en houding betreffende hun brievenbus als reclamemedium. Vervolgens werden 1119 consumenten geselecteerd om een dagboek bij te houden, waarin ze konden noteren wat ze gelezen en onthouden hadden, alsook de dragers en de boodschappen waarmee ze in contact waren gekomen. In 2020 werden 5500 Papers Mails geanalyseerd, ter bepaling van de parameters die aan de basis lagen van Paper Reach, zodat adverteerders, mediaplanners en reclamebureaus de impact van hun toekomstige Paper Mail-campagnes kunnen inschatten.

www.paper-reach.be is niet alleen gratis, het is bovendien erg eenvoudig te gebruiken. Het volstaat om een sector, een profiel en een sub-profiel in te geven om een resultaat te verkrijgen. In enkele clicks heeft u toegang tot de cijfers die de lange levensduur van Paper Mail staven. Leespercentage, gevoel bij ontvangst, reactiepercentage… het zijn allemaal parameters waarmee de vakmensen gefundeerde en doordachte keuzes kunnen maken betreffende de rol die geadresseerde reclamezendingen kunnen spelen in hun mediamix

Meer weten

De nieuwe media studie die je als muziek in de oren klinkt

Gerelateerde artikelen

# Webshop, # Retail, # FMCG, # Automobiel, # Health & Beauty
Planner Top Days 2023
Planner Top Days
9 januari 2023
- 1 Minuten leestijd
Planner Top Days
# Retail
Delhaize valt in de smaak bij wijnliefhebbers dankzij een slim gepersonaliseerde Paper Mail
Delhaize vins
6 december 2022
- 4 Minuten leestijd
Delhaize vins
# Retail, # FMCG
Nieuw onderzoek: reclamezendingen bewijzen impact!
Paper Reach
6 juli 2022
- 4 Minuten leestijd
Paper Reach
# Retail, # KMO, # FMCG
De Kaasfee in Knokke-Heist kiest voor Paper Mail en creëert met 18.000 postkaartjes een overweldigende store traffic
De Kaasfee
6 juli 2022
- 2 Minuten leestijd
De Kaasfee
# Retail
Beter eten en beter leven dankzij data
Delhaize Super +
9 juni 2022
- 5 Minuten leestijd
Delhaize Super +