Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Stimuli positifs sur papier
9 november 2021 - 5 Minuten leestijd

Volgens communicatie-expert Steven Van Belleghem is emotive technology één van de trends voor 2021. Positieve emoties in een relatie tussen merk en consument blijken belangrijker dan ooit. En een papieren mailing zou die relatie voeden. Wij vroegen daarom aan drie media-experts van bpost om jullie brein te voeden met positieve verhalen uit de brievenbus

 

Fanny zannen

MCDONALD’S
Übervalentijn met McDelivery

Ook McDonald’s ontsnapte er niet aan: al hun restaurants gingen verplicht dicht tijdens de tweede lockdown. En dus was de hamburgerketen opnieuw aangewezen op takeaway en delivery. McDonald’s wilde vooral de nieuwe samenwerking met Uber Eats in de verf zetten. Tijdens de Valentijnsperiode stuurden ze – zoals dat hoort in hamburgerkringen – een cheesy postkaart naar de buurtbewoners van de 42 McDelivery-restaurants in ons land. Wie z’n geliefde hamburger niet kon missen, kon met de speciale code op de kaart tien euro korting versieren bij Uber Eats. De campagne zelf was een schot in de roos: de McDo’s in kwestie kregen 15% meer bestellingen en haalden 21% meer omzet dan de maand ervoor. Maar vooral: van alle mensen die de promocode gebruikten, bestelde 17% voor het eerst iets via Uber Eats. Van een geslaagd huwelijk gesproken.

MCDONALD’S

 

 

FOST PLUS
Nieuwe blauwe zak zamelt 30% meer PMD in

Eind dit jaar zal elke Belg de nieuwe blauwe zak gebruiken. Die moet zorgen dat we minder plastic bij het restafval stoppen en dus meer plastic verpakkingen gaan recycleren. Maar dan kent iedereen best de nieuwe sorteerregels, natuurlijk. En die bewustmaking verliep in fases: eind vorig jaar was Brussel aan de beurt. Fost Plus koos voor een huis-aan-huisbedeling. Een tweetalige folder legde de regels stap voor stap uit. Uit de eerste cijfers blijkt dat de Brusselse afvaldiensten nu maar liefst dertig procent meer PMD inzamelen. Omgerekend is dat zo’n vijf kilogram per inwoner per jaar. Bovendien ligt de foutenmarge laag. En dat betekent dat de folder zijn werk doet: de Brusselaar is dus goed op de hoogte van de nieuwe sorteerregels.

Fost Plus

 

 

Fréderik Wautraets

MINIMAX Twee op drie Waalse gezinnentest zelf waterhardheid

Ken jij de hardheid van je leidingwater? De kans is groot van niet. Dat wist waterontharder Minimax ook. En dus dropten ze in Wallonië een mailing met zelftester in de bus. Met de zelftester kon elk gezin de hardheid van hun leidingwater controleren. Was die te hoog? Dan mochten ze vrijblijvend een afspraak inplannen met een vertegenwoordiger van Minimax. Die zou hun alles vertellen over de nieuwe waterontharder. Het resultaat? 72% van de ontvangers las de mailing. 65% gebruikte de zelftester. En maar liefst 25% wilde nadien een afspraak maken.

Minimax

 

 

COLGATE Nieuwe tandpastaformule dicht social distance

In moeilijke tijden konden mensen wel een glimlach gebruiken. Colgate lanceerde daarom zijn nieuwe tandpastaformule tijdens de afgelopen pandemie. Bij wijze van collectieve feelgood riepen ze mensen digitaal op om hun mooiste glimlach naar familie of vrienden te sturen. Colgate drukte de foto af en stuurde die op samen met een sample van de nieuwe tandpasta én een kortingsbon van twee euro op de nieuwe tube. Maar liefst 13 000 mensen stuurden in totaal 25 000 postkaarten met hun mooiste glimlach op.

Colgate

 

 

NESPRESSO
Nespresso verrast met meer dan alleen koffie

Een geslaagd kerstdiner sluit je doorgaans af met een lekkere kop koffie. Daarom is het eindejaar ook één van de belangrijkste periodes voor Nespresso. Afgelopen kerst wilde het koffiemerk opnieuw zijn bestaande klanten verwennen met nieuwe smaken en extra inspiratie. Met The House of Gifting dropten ze een stijlvolle driedelige mailing in de bus. Zoals de naam doet vermoeden, stond alles in het teken van cadeaus: aan jezelf, aan je familie en aan je tafelgenoten. Bestelde je nieuwe koffiecapsules? Dan kreeg je een belevingsbox cadeau met drie exclusieve smaken en twee degustatieglaasjes. Was je nog op zoek naar cadeautips? Dan vond je onder andere kopjes, reisbekers en melkopschuimers in de inspiratiefolder. En wilde je het kerstdiner verrassend afsluiten? Dan kon je terecht in het receptenboekje met originele cocktails op basis van koffie.

Nespresso

 

 

Bart van den Notelaer

CM
Lanterfantje leert alle kinderen tandenpoetsen

Als je kleine kinderen hebt, dan is tandenpoetsen vaak een strijd. Daarom lanceerde Skoebidoe, de dienst van CM die toekomstige ouders begeleidt vanaf de zwangerschap tot je kindje drie jaar wordt, het figuurtje Lanterfantje. In een boekje met tips leerden kinderen samen met het grappige olifantje hun tanden poetsen zoals het hoort. Er was een verhaaltje, een liedje, een spelletje én voor elk kind een gratis tandenborstel. Tegelijk kwamen ouders meer te weten over de tandverzekering van CM.

Mutualité Chrétienne

 

 

CERA
1 op 10 Cera-vennoten verstuurt postkaart

In tijden waarin iedereen in zijn kot moest blijven, wilde de coöperatieve vennootschap Cera buitenkomen met een beetje warmte. De meer dan 98 000 nieuwsbriefabonnees kregen een mail met de oproep om gratis postkaarten te versturen naar familie en vrienden. Daarvoor moesten ze een unieke code aanvragen waarmee ze in de app Mobile Postcard van bpost drie gratis postkaarten konden versturen. Eén op tien vennoten vroeg een code aan. In totaal verstuurde bpost meer dan 10 000 postkaarten voor Cera.

CERA

 

 

AG INSURANCE
Tablet laat ouders langer thuis wonen

Soms zijn oudere mensen nog te goed om naar een woonzorgcentrum te gaan. Maar als zoon of dochter maak je je natuurlijk wel zorgen. Daarom lanceerde AG Insurance Phil at Home. Een service voor senioren om langer zelfstandig thuis te wonen. Het geheim? Een tablet. De mailingcampagne bestond uit drie delen. Een eerste mailing ging naar 75-plussers. Die trok de kaart van de goeie voornemens: zou je in 2021 niet leren werken met een tablet? AG Insurance wilde senioren zo stimuleren om onder andere bankzaken en videobellen via de tablet te doen. De tweede mailing ging naar de kinderen om ze gerust te stellen dat ouders nog zelfstandig thuis kunnen wonen dankzij Phil at Home. Tot slot stuurde AG Insurance rond de kerstperiode nog een derde mailing naar de kinderen, met de vraag om hun ouders een tablet cadeau te doen voor kerst.

AG Insurance