Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
RelationalMarketing-InHomeAdvertising-PulseSurvey
11 april 2019 - 7 Minuten leestijd

Media zijn als wielrenners. Slechts enkele hebben de benen om zowel eendagsklassiekers als rondes te winnen. In-Home Advertising (Direct Mail en huis-aan-huisreclame) is zo’n medium dat op korte én lange termijn successen boekt in het opbouwen of versterken van de relatie met uw klanten. Het verdient daarom meer dan ooit een podiumplaats in uw relationele mediamix. Het introduceert uw merk in het hart van gezinnen. En die gezinnen verwelkomen het hartelijk dankzij zijn relevantie, emotionele waarde en activatiepotentieel. Hier zijn vijf redenen waarom u In-Home Advertising absoluut in de startblokken moet zetten.

 

(1) In het hart van het gezin

In-Home Advertising nodigt uw merk uit bij de mensen thuis. Als u weet dat 92% van de Belgische gezinnen elke dag zijn brievenbus leegt (69% zelfs puur uit nieuwsgierigheid), dan is het niet verwonderlijk dat Direct Mail of huis-aan-huisreclame met relevante content recht op de keuken- of salontafel belandt. Het kloppende hart van een gezin. De plek waar leuke, ontspannende momenten worden beleefd en waar bovendien de belangrijkste aankoopbeslissingen worden genomen.

 

Denk maar aan samples, bijvoorbeeld. Daarmee kan u creatief omspringen. Het is een ideale manier om consumenten uw product te laten zien, voelen, ruiken, proeven of horen. Zo creëert u emotionele gehechtheid en trouw aan uw merk. Royco's sampling campagne zorgde bij 7 op de 10 ontvangers voor word-of-mouth. Lees hun succesverhaal hier. In-Home Advertising is met andere woorden een uitstekende hefboom om brand awareness te vergroten en op lange termijn uw sales te boosten.

 

RelationalMarketing-InHomeAdvertising-Sampling

 

Adverteerders zetten het medium ook steeds efficiënter in. Uit hun relatiemarketingprogramma’s halen ze de nodige data om hun merk relevanter te maken en one-to-one op te bouwen, voor elke consument individueel.

 

(2) Welkom in tijden van ad avoidance

In-Home Advertising wordt doorgaans warm onthaald, zeker in tijden van ad avoidance. Slechts 24% van de huis-aan-huiszendingen wordt bewust vermeden. Bij Direct Mail is dat amper 21% (tegenover 52% voor e-mail). Gezinnen ervaren het niet als intrusief. Integendeel. Ze nemen er de tijd voor, bij een kop koffie of thee of zelfs tijdens het wachten op de lift. Resultaat: maximale aandacht.

 


Meer weten over de 'ad-titude' van de consument tegenover reclame op de verschillende media in het 'ad avoidance' tijdperk? Ontdek er alles over op www.adtitude.be!


 

 

Het positieve effect van In-Home Advertising gaat verder dan alleen maar openen en lezen. Liefst een kwart van de mensen die een Direct Mail (DM) ontvangen en lezen, bezoekt ook effectief de website. Door to door en DM versterken dus uw digitale mediamix om online traffic te genereren en uw doelgroep in beweging te brengen.

 

(3) Emotionele impact

In-Home Advertising is een erg tastbaar medium. Uit verschillende wetenschappelijke studies op basis van de recentste neurowetenschappelijke technieken (zoals MRI-technologie) blijkt duidelijk dat er aanzienlijke verschillen zijn tussen print en digitaal. De emotionele impact van papier is veel hoger.

 

Een ‘sorry’ komt bijvoorbeeld veel oprechter over met een kaartje dan met een mail. Kijk bijvoorbeeld hoe bol.com met zijn postkaartjes niet alleen inspeelt op de gevoelens van zijn klanten, maar ook een stroom aan positieve reacties creëert op sociale media. Zo slaat u twee vliegen in één klap: u strijkt plooien glad én mensen onthouden uw merk en de boodschap van uw campagne beter en langer.

Bol-DirectMail-talkablebrand


Wist je dat 77% van de merken zomaar mag verdwijnen zonder dat er een haan naar kraait? Er is een oplossing voor de vertrouwensbreuk tussen merk en consument? Bekijk de visie van Meaninful Marketing Expert, Bart Lombaerts


 

(4) Valoriserend

In-Home Advertising is enorm valoriserend. Als u een mailing op papier in de bus krijgt, voelt u zich naar waarde geschat en belangrijk. Het geeft u het gevoel dat u als een individu, en niet zomaar als eender welke consument behandeld wordt. Lees hier hoe Nestlé via Direct Mail meeleeft met belangrijke mijlpalen in het leven van zijn klanten.

 

(5) Uiterst performant

In-Home Advertising is een echte ROI-kampioen, zowel in de sprint als de marathon. Op korte termijn genereert het meer reacties dan e-mail, omdat post zelden ongeopend blijft. En die reacties bezorgen u dan weer de nodige data om de relatie met uw doelgroep ook op lange termijn te verzilveren. Een paar cijfers? In-Home Advertising heeft een bijna dubbel zo hoge recall rate dan e-mail. De open rate is 2,5 keer groter en de response rate is maar liefst 37 (!) keer beter. Maar mensen trekken ook meer tijd uit om In-Home Advertising te lezen. Tel daar nog de langere levensduur van het medium en de boodschap bij, en de gouden medaille voor ROI gaat ontegensprekelijk naar In-Home Advertising.

 

Conclusie: Of u In-Home Advertising nu afzonderlijk of in combinatie met andere media gebruikt, het staat garant voor een hoge ROI én voor een verrijking van de relatie met uw klanten.

 


Meer weten over het potentieel van relatiemarketing voor uw sector of merk?

Bekijk de exclusieve resultaten van onze Pulse Survey voor uw merk