Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
protection de la vie privée
11 april 2022 - 4 Minuten leestijd
 
Matt Brittin

 

Matt Brittin is sinds 2007 aan de slag bij Google. Hij is momenteel verantwoordelijk voor Google Operations in EMEA (Europe, Middle East & Africa). Op de UBA Trends Day 2022 sprak hij over het sterk groeiende belang van - online - privacy, voor zowel gebruikers als bedrijven.

 

UBA trends day

 

Bedrijven kunnen tegenwoordig heel gericht potentiële klanten targetten. “De vraag voor 2022 is of dit klassieke reclamemodel goed genoeg is. Mensen willen namelijk meer online privacy én controle”, aldus Brittin. Dus als je je de vraag stelt: hoe pak ik dat aan, dan is de vraag What would Google do? Google vroeg aan duizenden Europeanen hun mening over online ads en privacy. “Veel mensen maken zich zorgen over hoe hun data wordt gebruikt en hebben schrik dat technologie voor slechte doeleinden ingezet wordt.”

Deze cijfers tonen aan dat consumenten steeds
meer bezig zijn met privacy

Chiffres Google

 

“Ons onderzoek wees uit dat consumenten meer controle, privacy en transparantie willen. Ze willen weten hoe de data gebruikt worden en wat zij ervoor in ruil krijgen. Het is dus het moment om hier iets mee te doen als bedrijf. Om verantwoordelijk en respectvol te zijn voor je klanten en gebruikers.” Wat kan je volgens Matt Brittin concreet doen als bedrijf? “Elke organisatie zou moeten investeren in een toekomstgericht én klantgericht privacybeleid”.

 

Trend: de invloed van soft dataJérôme Gutknecht

Hard data zijn onmisbaar om voorspellingen te kunnen maken. Maar Jérôme Gutknecht, data director van bpost, ziet een duidelijke trend richting soft data. ‘Hard data leveren kwantiteit op. Soft data kwaliteit. De markt bestaat ook uit minder objectieve psychografische aspecten, zoals invloeden van een groep of gemeenschap, die vaak niet intuïtief zijn in vergelijking met louter kwantitatieve gegevens. Omdat marketinglogica subjectiever is, zijn beide soorten data belangrijk. Hard data zorgen voor meer feitelijke gegevens, terwijl soft data de marketing sturen.

Lees hier het volledige artikel. 

 

In 3 stappen naar een privacy friendly toekomst volgens Google

  1.  Zorg dat je goed weet waarom je gebruikersdata verzamelt. Bepaal wat al dan niet essentieel is en wat je daadwerkelijk gebruikt.
     
  2. Communiceer aan je klanten/gebruikers waarom je welke data je nodig hebt. Vermeld ook wat de voordelen zijn voor hem/haar om deze gegevens te delen met jou. Het is belangrijk om hier geen moeilijk vakjargon te gebruiken, maar simpele taal te hanteren. Het moet MUM zijn: meaningful, understandable en memorable.
     
  3. Zorg er tot slot voor dat de gebruikers de gegevens gemakkelijk kunnen aanpassen en dat ze weten hoe de data gebruikt worden.


Investeren in privacy loont

Uit de bevraging van Google bleek dat gebruikers die vinden dat ze controle hebben over hun data twee keer meer geneigd zijn om de content relevant te vinden. Ze zijn ook 3 keer meer geneigd om positief te reageren op de ads.
Dat het loont als bedrijf om in zetten op een klantgericht privacybeleid, wees ook een Cisco-bevraging uit. Meer dan 70 procent van de bedrijven rapporteerde significante business benefits als gevolg van hun privacy-investeringen.

 

SelectPost van bpost is dankzij de opt-in data volledig voorbereid op deze trend

De juiste doelgroep bereiken is cruciaal als je een reclameboodschap de wereld instuurt. Via SelectPost zorg je dat je reclame bij de juiste consumenten terechtkomt. Deze database met gegevens en voorkeuren van meer dan 1,1 miljoen Belgische gezinnen is bovendien 100% GDPR-proof.

Lees hier meer over de mogelijkheden van SelectPost.

 

Gerelateerde artikelen

# Andere
Duurzame communicatie en paper mail
Marc Fauconnier
22 juli 2021
- 3 Minuten leestijd
Marc Fauconnier
# B2B, # Andere
Innovatie in segmentatie met Paper Mail
SD Workx Case
30 juni 2021
- 4 Minuten leestijd
SD Workx Case
# Andere
Download nu de ultieme checklist voor een vlekkeloze organisatie van uw event.
bpost media
12 mei 2021
bpost media
# Andere
Hoe meer klanten aantrekken? Maak kopers van uw online volgers
Comment attirer davantage de clients ?
12 mei 2021
Comment attirer davantage de clients ?
# Andere, # Whitepaper
De ‘cost per lead’ berekenen: zo gaat u te werk voor een kwalitatieve lead
Calculer le coût par lead
12 mei 2021
Calculer le coût par lead