Een goede klant is goud waard, toch? Wil je te weten komen hoe je de relatie met je toekomstige én bestaande klanten het best versterkt en onderhoudt? Laat je dan inspireren door onze blogsposts, cases en testimonials. Heb je een specifieke vraag?

Neem contact met ons op.
Paper Reach
16 juni 2025 - 4 Minuten leestijd

De Paper Reach-studie, die de belangrijkste metingen naar de media-impact van Paper Mail (of direct mail) herneemt, omvat nu de resultaten van vier nieuwe, in 2024 uitgevoerde golven.

 

In het algemeen bevestigt Paper Mail het in eerdere golven vastgestelde impactniveau.

  • Uitgebreid contact. Met een leespercentage (Net Reach) van 76,7% bereikt dit medium een zeer hoog niveau in een nochtans sterk versnipperd medialandschap.
     
  • Kwaliteitscontact. Elke mail genereert gemiddeld 4,1 contacten en 52,8% daarvan is na 1 week nog steeds actief: een contact dat duurt dus, dankzij de gewekte belangstelling.
     
  • Activerend contact. Gemiddeld 47,4% van de Paper Mails leidt tot een reactie, online of offline: informatie zoeken op een website, naar een verkooppunt gaan, kortingbons uitknippen, bespreken met vrienden en familie of ... kopen (17,4%). Zoals we zien, gaat de impact van Paper Mail veel verder dan "respons".

Ontdek alle belangrijke cijfers

 

Online tool: Ontdek de impact van uw volgende campagne

U kunt door de resultaten van deze studie surfen via de Media Tool (https://paper-reach.be/nl/). Zo krijgt u alvast een beeld van de gemiddelde impact van uw volgende campagne.

U kunt de volgende selecties maken:

  • Keuze van de sector: alle sectoren samen of één sector in het bijzonder, momenteel 15 sectoren
     
  • Keuze van het profiel (of een subprofiel, afhankelijk van de beschikbare informatie): taal, geslacht, verantwoordelijke voor aankoop, sociaal-demografische criteria (sociale klassen, regio, enz.) of relatie tot het merk (klant - niet-klant). Toegang tot de tool: https://paper-reach.be/nl/

 

Referentiestudie op de Belgische markt

De Paper Reach-studie is een initiatief dat in 2020 werd opgestart vanuit de behoefte om voor de Belgische markt (bureaus en merken) degelijke, actuele en objectieve gegevens te verzamelen over de attitude en het gedrag van de consument ten opzichte van zijn brievenbus, en meer bepaald ten opzichte van reclamezendingen op naam (Direct Mail, ook bekend als Paper Mail). Deze studie is het resultaat van een taskforce bestaande uit leden van de ACC, UBA en UMA en bpost media.

Meer weten over de methodologie.

 

Gerelateerde artikelen

# Retail
Delhaize valt in de smaak bij wijnliefhebbers dankzij een slim gepersonaliseerde Paper Mail
Delhaize vins
6 december 2022
- 4 Minuten leestijd
Delhaize vins
# Retail, # KMO, # FMCG
De Kaasfee in Knokke-Heist kiest voor Paper Mail en creëert met 18.000 postkaartjes een overweldigende store traffic
De Kaasfee
6 juli 2022
- 2 Minuten leestijd
De Kaasfee
# Retail
Beter eten en beter leven dankzij data
Delhaize Super +
9 juni 2022
- 5 Minuten leestijd
Delhaize Super +
# Retail
Waarom A.S. Adventure grootschalig Paper Mail inzet voor webtraffic
A.S. Adventure
14 april 2022
- 4 Minuten leestijd
A.S. Adventure
# Retail
Een Paper Mail met een wow-saleseffect
Carrefour wow
25 maart 2022
- 4 Minuten leestijd
Carrefour wow