Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
shutterstock_335751920
24 november 2020 - 7 Minuten leestijd

Minicase Customer Journey Elektrische Voertuigen


  • Data vertellen waar een prospect zit in de beslissingsfunnel
  • Data en dataverrijking scheppen duidelijkheid over verkooppotentieel
  • Data versterken de communicatie door personalisatie
  • Data zijn het platform voor een KPI-framework en ROI-analyse
  • SelectPost is de grootste database voor prospectie voor elektrische voertuigen

Bekijk hier de selectiemogelijkheden van SelectPost uit 20 sectoren


 

Hoe haalt u prospects met een specifieke interesse snel uit de markt en hoe komen ze in uw salesfunnel terecht? Deze minicase Customer Journey toont het belang en de verkoopkracht van data. Als voorbeeld nemen we de sterk groeiende interesse voor elektrische wagens. We laten zien hoe de prospectdatabase SelectPost inspeelt op deze customer journey en de relevantie van het aanbod verhoogt.  

 

Wat is het voordeel van SelectPost?

SelectPost is de grootste lifestyledatabase van ons land. Ze bevat informatie over meer dan 1 miljoen Belgische gezinnen, onder meer over productgebruik en aankoopintenties. De data-experts van bpost maken selecties op basis van ruim 1.500 lifestylecriteria en sociodemografische data. Uniek is dat de consument zélf de gegevens deelt en dat ze up-to-date zijn. Ruim 75% van de data is minder dan 1 jaar oud. Met SelectPost beschikt u over betrouwbare gegevens, GDPR-proof én door de precieze afbakening stemt u de boodschap nauwkeurig af op de interesses van de consument. U bereikt direct de juiste prospect. Bekijk hier de vragenlijst van SelectPost  

 

Snel op het spoor van prospects

Elk merk staat voor dezelfde uitdaging: waar vind ik snel de juiste prospects? Ga ik voor een brede mediabenadering of combineer ik die met een gesegmenteerde aanpak? Uit recent onderzoek van Ebiquity blijkt dat een doelgroepgerichte aanpak via direct mail de performance van de mediamix sterk verhoogt. In deze minicase Customer Journey spitsen we ons toe op de aankoop van een elektrische wagen. Daarbij zijn er drie grote communicatieve drempels weg te werken: kennis over het product, kennis over de aankoopprijs en kennis over de gebruikskosten en fiscale voordelen. Veel informatie dus en dat vraagt om een goede dosering. Daarover straks meer. Maar stap 1 is natuurlijk de juiste prospects op het spoor komen. De consumentendatabase SelectPost biedt dan interessante inzichten. Uit analyses blijkt dat het grootste potentieel voor een elektrische wagen zit bij … eigenaars van zonnepanelen. In Vlaanderen bijvoorbeeld heeft 1 op de 9 huiseigenaars zonnepanelen. Dus ook kwantitatief is het perspectief gunstig. Bovendien neemt dat aantal snel toe dankzij de nieuwbouwmarkt. SelectPost heeft al deze recente data.  

 

Direct mail (paper mail) is ideaal om veel en complexe informatie te verduidelijken

Bij de aankoop van een belangrijk, duur en niet-alledaags product zoals een elektrische wagen speelt heldere informatie een sleutelrol. Een direct mail is dan de ideale drager. Consumenten kunnen informatie op papier beter verwerken én onthouden dan op een scherm. Zo lezen ze 30% langer op papier en ligt de herinneringsgraad 44% hoger. Zeker voor elektrische auto’s is er een heel verhaal te vertellen: technologie, voordelen, gebruik, fiscale en financiële voordelen. Kortom: direct mail zorgt voor de diepgang die een prospect met interesse zoekt.  

 

Data verhogen de impact door personalisatie

SelectPost maakt op basis van uw doelstellingen een selectie. Leeftijd, inkomensklasse, plaats, huidige wagen, koophorizon, budget enz. U vergelijkt al deze data moeiteloos met uw eigen gegevens en combineert ze volgens uw voorkeur. Het resultaat is een scherp afgelijnde doelgroep die u benadert op basis van een specifiek profiel. Vergelijk het met een gesprek in een showroom: ook daar werkt een verkoper zo gepersonaliseerd mogelijk. Wat betreft het voorbeeld van elektrische voertuigen kan SelectPost exact vertellen wie op zoek is naar een hybride of full electric. Dat verhoogt de impact sterk.  

 

Perfect inzicht in de meerwaarde van data

SelectPost helpt u om alles uit consumentendata te halen door verfijnde en diepgaande analyses. De datakwaliteit van SelectPost zorgt voor een doelgerichte communicatie, verhoogde relevantie, meer respons en een betere conversie. Het voordeel is dat uw ROI-analyse helder is gezien de toewijsbaarheid aan de data.  

Kennismaken met SelectPost? Maak hier een afspraak met onze DM Experts.