10 vragen
 voor het trefwoord « Een retourzending volgen »
Ik zie mijn retourzending niet bewegen via Track & Trace. Wie kan ik contacteren?
Als de status in Track & Trace meerdere werkdagen onveranderd blijft (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor VK en alle andere landen) en de bestemmeling geen pakje ontving, liep er wellicht iets mis. Je neemt dan best contact op met de klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina.
Wat als mijn retourzending verloren gaat?
Het bedrijf of de persoon die de retourzending betaalt, heeft dan recht op een vergoeding. Als jij de retourzending hebt betaald, kan je een vergoeding vragen. Die vergoeding houdt standaard de terugbetaling van de verzendingskosten in. Als je de optie 'Garantie en handtekening' kiest, heb je recht op een compensatie voor goederen en voor documenten. Betaalt de oorspronkelijke afzender de retourzending, dan heeft hij recht op een vergoeding. Dat is het geval wanneer: er een retouretiket in je pakje zit. je het pakje hebt geweigerd. het pakje niet bij je kon worden geleverd. Als jij beschouwd wordt als afzender en dus recht hebt op een vergoeding kan je een aanvraag hiervoor indienen bij onze klantendienst. Dat doe je best via het online formulier onderaan deze pagina.
Hoelang is een retourzending onderweg?
De tijd dat je retourzending onderweg is, hangt af van de oorspronkelijke afzender van je pakje. Als je daar meer over wilt weten, neem je het best contact met hem op. bpost levert een nationale retourzending bij de oorspronkelijke afzender de dag nadat we ze ontvangen hebben. Een retourzending naar een buitenlandse webshop wordt vaak door de oorspronkelijke afzender zelf opgehaald en is meestal langer onderweg. Je kan je retourzending altijd volgen via Track &amp; Trace of de My bpost app. <a href="https://track.bpost.cloud/btr/web/#/home?lang=nl">Volg je pakje</a>
Krijg ik een bewijs dat mijn pakje succesvol werd geretourneerd?
Als je zelf een verzendetiket koopt op onze website of in een Postkantoor of PostPunt, kan je de optie Ontvangstbewijs kiezen. Je krijgt dan een sms of een e-mail wanneer je pakje is geleverd. Je kan ook de status van je pakje volgen via Track &amp; Trace of de My bpost app met het barcodenummer op je verzendetiket of Afgiftebewijs. Je krijgt dan wel geen schriftelijk bewijs, maar je ziet online wanneer je pakje is afgeleverd.
Hoe weet ik wanneer mijn pakje is geleverd?
Je kan je pakje online volgen via Track &amp; Trace en de My bpost app. Vul daar het barcodenummer in dat op het etiket van je retourzending staat. Vul ook de juiste postcode in: Zit er een retouretiket in je pakje, dan is dat de postcode van het originele verzendetiket dat op het pakje kleeft. Moet je zelf een verzendetiket aanmaken, dan is dat de postcode van de ontvanger van je retourzending. In de app krijg je een melding wanneer je pakje is geleverd. Als je zelf een verzendetiket maakt en koopt, kan je de optie 'Ontvangstbewijs' aanklikken. Dan krijg je een sms of e-mail over de status van je pakje: Wanneer het pakje is geleverd. Wanneer het pakje niet is afgegeven omdat er niemand bij de bestemmeling aanwezig is. Het wordt dan geleverd bij het dichtstbijzijnde Postkantoor of PostPunt. Wanneer de bestemmeling het niet is komen afhalen in een Postkantoor of PostPunt.
Waar vind ik de barcode van mijn retourzending?
Als de oorspronkelijke afzender een retouretiket voorzag, staat de barcode van je retourzending op het retouretiket. Je kan de barcode ook op zijn website vinden of in de e-mail die je van ons kreeg om de levering van je pakje aan te kondigen. Als je zelf een verzendetiket kocht, staat de barcode in de e-mail die je kreeg, of op het Afgiftebewijs van het Postkantoor of PostPunt.
Hoe kan ik mijn pakje online volgen (met dezelfde barcode als bij ontvangst)?
Je kan je pakje online volgen via Track &amp; Trace en de My bpost app. Vul daar het barcodenummer in dat op het etiket van je retourzending staat. Let op: dat is een ander nummer dan dat op het etiket van je originele pakje. Vul ook de juiste postcode in: Als er een retouretiket in je pakje zit, is dat de postcode van het originele verzendetiket dat op het pakje kleeft. Als je zelf een verzendetiket moet aanmaken, is dat de postcode van de ontvanger van je retourzending.
Welke postcode moet ik in Track & Trace ingeven om mijn retourzending online te volgen?
Zit er een retouretiket in je pakje, vul dan de postcode in van het originele verzendetiket dat op het pakje kleeft. Moet je zelf een verzendetiket aanmaken, vul dan de postcode in van de ontvanger van je pakje.
Wat is de veiligste manier om mijn pakje terug te sturen?
Maak zelf je verzendetiket online aan. Je kan dan 2 opties kiezen: Garantie en handtekening Met deze bijkomende garantie is je pakje beschermd tegen beschadiging en verlies, en de postbode vraagt de ontvanger om voor ontvangst te tekenen. &nbsp; Ontvangstbewijs ​​​​​​​Je krijgt een sms of e-mail over de status van je pakje: ​​​​​​​Wanneer het pakje is geleverd. Wanneer het pakje niet is afgegeven omdat er niemand bij de bestemmeling aanwezig is. Het wordt dan geleverd bij het dichtstbijzijnde Postkantoor of PostPunt. Wanneer de bestemmeling het niet is komen afhalen in een Postkantoor of PostPunt.
Kan ik alleen pakjes van bpost traceren, of ook van andere pakjesbezorgers?
In de My bpost app kan je de pakjes van alle pakjesbezorgers volgen.