3 vragen
 voor het trefwoord « Terugbetaling bij terugsturen »
Heb ik een bewijs nodig dat mijn retour is verzonden als ik het geld van mijn aankoop terug wil?
De oorspronkelijke afzender van je pakje bepaalt of je hem een verzendingsbewijs moet kunnen voorleggen om het geld van je aankoop terug te krijgen. In het Postkantoor of PostPunt wordt de barcode van het etiket gescand om het pakje te verzenden. De oorspronkelijke afzender ziet in onze Track & Trace-tool wanneer die scan is gebeurd. Je kan altijd zelf een screenshot van Track & Trace of de My bpost app nemen en die als bewijs naar hem doormailen. Als je zelf een verzendetiket in een Postkantoor of PostPunt koopt, kan je om een Afgiftebewijs vragen en de oorspronkelijke afzender daarvan een kopie bezorgen. Via de optie 'Ontvangstbewijs' kan je online en in je Postkantoor of PostPunt ook om een ontvangstbevestiging via sms of e-mail vragen. Zodra je retourzending dan wordt afgeleverd of in een afhaalpunt wordt afgehaald, krijg je een e-mail of sms. Volstaat dat voor de afzender allemaal niet als bewijs, neem dan contact op met onze klantendienst.
Mijn pakje is beschadigd. Krijg ik een nieuw, heb ik recht op een terugbetaling of een schadevergoeding? En wie betaalt de retourkosten?
Merk je dat de inhoud van je pakje is beschadigd, neem dan binnen de 7 dagen na ontvangst contact op met de oorspronkelijke afzender. Bezorg hem foto's van de beschadigde verpakking en inhoud, zodat hij voor een oplossing kan zorgen. Enkel als oorspronkelijke afzender kan je een klacht indienen bij onze klantendienst. Dat doe je dan best via het online formulier onderaan deze pagina.
Krijg ik het geld van mijn aankoop terug?
De oorspronkelijke afzender van je pakje is verantwoordelijk voor een eventuele terugbetaling. Hij bepaalt: Of hij je aankoop terugbetaalt Wat je daarvoor moet doen Of hij die volledig of gedeeltelijk terugbetaalt Wanneer je het bedrag uiterlijk op je rekening mag verwachten. Neem contact met hem op om dat te weten te komen.